Płatności zbliżeniowe telefonem

Czym są płatności zbliżeniowe telefonem?

Płatności zbliżeniowe telefonem to wygodny sposób na płacenie bez portfela. Dzięki bezpłatnej aplikacji mobilnej Banku Millennium swoją kartę płatniczą możesz trzymać nie tylko w portfelu, ale i w telefonie jako kartę wirtualną.

Zapłacisz nią w sklepach stacjonarnych tak jak zwykłą kartą zbliżeniową - po prostu przykładając telefon do terminala:

  • wydanie i obsługa karty w aplikacji są bezpłatne
  • płacisz bez potrzeby logowania się do aplikacji
  • nie musisz łączyć się z internetem w momencie płatności

Zalety płatności zbliżeniowych

  • Bez połączenia z internetem

    Bez połączenia z internetem

    By zapłacić, nie musisz łączyć się z internetem ani uruchamiać aplikacji. Wystarczy na czas płatności włączyć w ustawieniach telefonu komunikację NFC (tak jak włączasz np. Wi-Fi).

  • Szybkie jak tradycyjna płatność

    Szybkie jak tradycyjna płatność

    By zapłacić, wystarczy odblokować telefon i przyłożyć go do terminala. Dla większego bezpieczeństwa płatności powyżej 50 zł potwierdzasz na terminalu PIN-em do karty.

  • Najwyższy poziom bezpieczeństwa

    Najwyższy poziom bezpieczeństwa

    Płatności działają tylko przy włączonym NFC oraz przy odblokowanym ekranie. A w razie potrzeby kartę zablokujesz błyskawicznie np. w aplikacji lub Millenecie.

  • Dla większości telefonów

    Dla większości telefonów

    Dostępne są na urządzeniach z systemem Android™ (4.4 lub wyższym) i modułem NFC. Zapłacisz wszędzie, gdzie obsługiwane są płatności zbliżeniowe MasterCard i Visa.

Jak zacząć korzystać?

  • Jak to działa?

    Wybierz w aplikacji mobilnej kartę, którą chcesz płacić zbliżeniowo telefonem.

    Możesz wybrać odpowiednik którejś ze swoich istniejących plastikowych kart (np. debetowej lub kredytowej). Wówczas PIN dla płatności telefonem jest taki sam jak dla płatności kartą plastikową. Z karty plastikowej i jej wirtualnego odpowiednika w aplikacji możesz korzystać zamiennie - to tak, jakbyś miał duplikat karty w telefonie.

    Pamiętaj, że jeśli chcesz utworzyć wirtualny odpowiednik karty dodatkowej, możesz to zrobić wyłącznie dla karty dodatkowej przypisanej do Twojej karty głównej i wydanej na Ciebie.

    Możesz też utworzyć nową wirtualną kartę, która nie ma plastikowego odpowiednika i istnieje tylko w aplikacji. Ty decydujesz, z jakim kontem będzie ona powiązana i nadajesz jej PIN.


  • Kto może korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem?

    Do płatności zbliżeniowych potrzebny jest telefon:

    • z systemem Android 4.4 lub wyższym
    • z komunikacją NFC (znajdziesz ją w ustawieniach telefonu)
    • z aplikacją mobilną Banku Millennium

Jak wybrać kartę do płatności zbliżeniowych telefonem?

1
2
3

Uruchom aplikację
Zaloguj się do aplikacji Banku Millennium i z menu głównego wybierz Płatności > Płatności zbliżeniowe telefonem.

Wybierz kartę z listy
Wybierz odpowiednik jednej ze swoich kart plastikowych (np. debetowej) lub wydaj nową, wirtualną kartę bez plastikowego odpowiednika.

Gotowe!
Jeśli masz więcej aplikacji płatniczych, zostaniesz poproszony o ustawienie aplikacji Banku Millennium jako domyślnej do płatności zbliżeniowych.

1

Uruchom aplikację
Zaloguj się do aplikacji Banku Millennium i z menu głównego wybierz Płatności > Płatności zbliżeniowe telefonem.

2

Wybierz kartę z listy
Wybierz odpowiednik jednej ze swoich kart plastikowych (np. debetowej) lub wydaj nową, wirtualną kartę bez plastikowego odpowiednika.

3

Gotowe!
Jeśli masz więcej aplikacji płatniczych, zostaniesz poproszony o ustawienie aplikacji Banku Millennium jako domyślnej do płatności zbliżeniowych.

Jak zapłacić zbliżeniowo telefonem w sklepie?

1
2
3

Włącz NFC
By zapłacić zbliżeniowo telefonem, niezbędna jest włączona komunikacja NFC, a aplikacja Banku Millennium musi być ustawiona jako domyślna.

Odblokuj telefon
By zapłacić, odblokuj telefon i przyłóż go do terminala. Nie musisz nawet uruchamiać aplikacji mobilnej.

Zapłać
Przy kwocie powyżej 50 zł wpisz na terminalu PIN do karty. Potwierdzenie dokonania transakcji zobaczysz na ekranie telefonu.

1

Włącz NFC
By zapłacić zbliżeniowo telefonem, niezbędna jest włączona komunikacja NFC, a aplikacja Banku Millennium musi być ustawiona jako domyślna.

2

Odblokuj telefon
By zapłacić, odblokuj telefon i przyłóż go do terminala. Nie musisz nawet uruchamiać aplikacji mobilnej.

3

Zapłać
Przy kwocie powyżej 50 zł wpisz na terminalu PIN do karty. Potwierdzenie dokonania transakcji zobaczysz na ekranie telefonu.

Pytania i odpowiedzi

  • Jak włączyć komunikację NFC?

    Komunikację (moduł) NFC możesz włączyć już w trakcie tworzenia karty wirtualnej. Po ustaleniu PIN-u do karty zobaczysz ekran, na którym szybko i łatwo włączysz NFC i ustawisz aplikację Banku Millennium jako domyślną. Jeśli jednak nie chcesz mieć zawsze włączonej komunikacji NFC, możesz ją włączać i wyłączać dowolnie w ustawieniach telefonu, tak jak Wi-Fi czy Bluetooth. Sposób uruchomienia NFC zależy od modelu telefonu. Czasami znajduje się on od razu na liście ustawień, może być też w opcji „Więcej”. Najłatwiej będzie, jeśli wyszukasz w ustawieniach skrót NFC. Niektóre modele telefonów pozbawione są modułu NFC, w takiej sytuacji płatności zbliżeniowe telefonem nie będą możliwe.


  • Jak ustawić aplikację Banku Millennium jako domyślną?

    Jeśli nie ustawiłeś aplikacji jako domyślnej już w trakcie tworzenia karty, możesz to zrobić po włączeniu komunikacji NFC (pytanie wyżej). Po włączeniu komunikacji NFC pojawia się opcja „Stuknij i zapłać”, "Płatności zbliżeniowe" lub „Dotknij i zapłać” (w zależności od urządzenia). Wejdź w tę opcję i wybierz aplikację Banku Millennium jako domyślną. Możesz to też zrobić bezpośrednio w aplikacji wybierając z menu Płatności > Płatności zbliżeniowe telefonem i klikając w Ustawienia pod wizerunkiem karty domyślnej do płacenia telefonem.


  • Czy osoby poniżej 18. roku życia mogą korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem?

    Proces wydania karty wirtualnej wymaga zawarcia umowy o prowadzenie karty. Zgodnie z obowiązującym prawem, osoby niepełnoletnie umowy takiej zawrzeć nie mogą. Proces wirtualizacji kart plastikowych dostępny jest tylko dla właścicieli tych kart.


  • Jak mogę sprawdzić wersję oprogramowania Android?

    Wejdź w Ustawienia > Informacje o urządzeniu lub Informacje o oprogramowaniu (w zależności od modelu). Dla smartfonów z systemem niższym niż Android 4.4 i bez modułu NFC opcja płatności zbliżeniowych telefonem będzie niedostępna.


  • Ile kosztuje korzystanie z karty wirtualnej w aplikacji mobilnej?

    Wydanie i prowadzenie karty jest całkowicie bezpłatne. Szczegółowe informacje dotyczące opłat znajdziesz w Cenniku usług - mobilna karta debetowa HCE oraz Regulaminie mobilna karta debetowa HCE i Regulaminie kart zwirtualizowanych.


  • Czy mogę zbliżyć do terminala telefon w obudowie?

    Czasem, w zależności od rodzaju terminala, obudowa telefonu może zaburzać działanie anteny NFC, w rezultacie płatność może nie zostać zrealizowana. Podczas płatności postaraj się nie wykonywać gwałtownych ruchów – przytrzymaj telefon przez chwilę nieruchomo przy czytniku kart płatniczych. Proces wymiany danych pomiędzy telefonem a terminalem będzie zobrazowany poprzez animację karty widoczną na ekranie telefonu, a jego zakończenie zostanie zasygnalizowane wibracjami Twojego urządzenia.


  • Wchodzę w menu w "Płatności" i nie widzę opcji "Płatności zbliżeniowych telefonem", dlaczego?

    Prawdopodobnie Twój telefon ma system Android niższy niż 4.4 lub nie posiada modułu NFC. W takiej sytuacji płatności zbliżeniowe telefonem są niedostępne. Płatności zbliżeniowe telefonem są również niedostępne dla użytkowników poniżej 18 roku życia.


  • Czy muszę być Klientem Banku Millennium, by korzystać z usługi?

    Tak, usługa jest dostępna dla Klientów Banku Millennium posiadających konto bieżące i korzystających z aplikacji mobilnej.


  • Gdzie mogę płacić zbliżeniowo telefonem?

    Płacić zbliżeniowo telefonem możesz wszędzie tam, gdzie dostępne są płatności kartą MasterCard lub Visa, w Polsce i na świecie.


  • Jaki jest okres ważności karty wirtualnej?

    Karta wirtualna, która nie ma plastikowego odpowiednika, ważna jest 4 lata od daty wydania. Oczywiście w każdej chwili możesz zastrzec kartę i ponownie utworzyć nową w aplikacji. Karta wirtualna, będąca odpowiednikiem plastikowej, ma taką samą ważność jak karta plastikowa.


  • Czy mogę zmienić limit karty wirtualnej?

    W momencie wydania karta wirtualna bez plastikowego odpowiednika ma limit w sklepach stacjonarnych (POS): 1000 zł. Limit można w każdej chwili zmienić zarówno w aplikacji, jak i Millenecie. Limit ten jest niezależny od innych limitów dla płatności w sklepach stacjonarnych. Karta z plastikowym odpowiednikiem ma taki sam limit jak karta plastikowa. Limit liczony jest łącznie dla obu kart. Zmieniając limity dla karty plastikowej, zmieniasz limit dla jej wirtualnego odpowiednika.


  • Czy mogę utworzyć kartę wirtualną w Millenecie?

    Kartę możesz utworzyć wyłącznie w aplikacji mobilnej. Dopiero po utworzeniu karty będzie ona widoczna na Liście kart w Millenecie.


  • Jak mogę zablokować kartę?

    Kartę wirtualną, zarówno posiadającą plastikowy odpowiednik, jak i bez niego, blokuje się jak zwykłą kartę zbliżeniową. Wystarczy kliknąć w szczegóły karty w aplikacji lub w Millenecie i tam wybrać opcję zastrzegania karty. Kartę można też zablokować w oddziale lub telefonicznie, dzwoniąc pod całodobowy numer (+48) 22 598 41 14. Kartę można również tymczasowo wyłączyć w aplikacji mobilnej. W tym celu w aplikacji na ekranie podglądu kart do płatności telefonem wybierz „Wyłącz płatności zbliżeniowe telefonem”.


  • Na jakich telefonach działają płatności zbliżeniowe telefonem?

    Na telefonach z systemem Android 4.4 lub wyżej. Musisz też mieć telefon z komunikacją NFC. Na telefonach z procesorami Intela płatności zbliżeniowe dla wirtualnych kart VISA mogą być niedostępne.


  • Czy połączenie z Internetem jest potrzebne do wykonania transakcji?

    Nie, określoną liczbę transakcji możesz wykonać bez połączenia z Internetem. Co pewien czas otrzymasz prośbę o krótkie połączenie z Internetem w celu odświeżenia puli transakcji dostępnych offline.


  • Czy trzeba logować się do aplikacji, by zapłacić telefonem?

    Nie, wystarczy mieć włączoną komunikację NFC, odblokować telefon i przyłożyć go do terminala. Przy płatnościach powyżej 50 zł, zostaniesz poproszony o podanie PIN-u do karty.


  • Jak mogę korzystać z karty?

    Kartą można płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych.


  • Jaki jest PIN do karty wirtualnej, która ma plastikowy odpowiednik?

    PIN do takiej karty jest identyczny jak ten do karty plastikowej.


  • Ile kart wirtualnych mogę posiadać jednocześnie?

    Maksymalnie możesz posiadać tylko dwie karty wirtualne, które nie mają plastikowego odpowiednika, tzn. jedną kartę wirtualną MasterCard oraz jedną kartę Visa. Dodatkowo, możesz zwirtualizować wszystkie posiadane przez siebie karty plastikowe. Pamiętaj tylko, że jako domyślna do płatności zbliżeniowych telefonem może być jednocześnie tylko jedna karta.


  • W jaki sposób mogę zmienić domyślną kartę do płatności zbliżeniowych telefonem?

    Każdorazowo domyślną kartę do płatności zbliżeniowych telefonem możesz zmienić w aplikacji w zakładce Płatności > Płatności zbliżeniowe telefonem.


  • Którą kartę mam ustawioną jako domyślną do płatności zbliżeniowych telefonem?

    Domyślna karta jest wskazana na ekranie głównym/liście produktów poprzez tekst „Karta domyślna do płatności zbliżeniowych telefonem”. Która karta jest domyślna sprawdzisz również w menu w Płatności > Płatności zbliżeniowe telefonem.


Zobacz pozostałe pytania