Płatności zbliżeniowe telefonem

Płatności zbliżeniowe telefonem

Odkryj wirtualną kartę do konta, która istnieje tylko w Twojej aplikacji mobilnej, bez plastikowego odpowiednika. Karta działa w technologii HCE, a korzystanie z niej jest prostsze niż myślisz.

  • bez czekania na dostarczenie karty
  • bez połączenia z Internetem w momencie płatności
  • bezpłatna aktywacja i prowadzenie karty
  • bezpieczne i wygodne płatności w sklepach stacjonarnych

Zalety płatności zbliżeniowych

  • Łatwo dostępne

    Łatwo dostępne

    Płatności zbliżeniowe są dostępne na telefonach z najpopularniejszym na rynku systemem Android ™ (wersja 4.4 lub wyższa) i modułem NFC. Telefonem można zapłacić zbliżeniowo wszędzie tam, gdzie dostępne są płatności zbliżeniowe kartą MasterCard.


  • Wygodne

    Wygodne

    Nie potrzebujesz połączenia z Internetem, by zapłacić telefonem. Włącz komunikację NFC w ustawieniach telefonu (tak jak Wi-Fi czy Bluetooth) i ustaw aplikację Banku Millennium jako domyślną dla płatności zbliżeniowych.


  • Proste

    Proste

    By zapłacić, wystarczy odblokować telefon i przyłożyć go do terminala. Płatność jest równie szybka jak płatność kartą zbliżeniową. W przypadku płatności powyżej 50 zł zostaniesz poproszony o wprowadzenie PIN-u do karty na terminalu.


  • Bezpieczne

    Bezpieczne

    Zmienny numer transakcyjny karty oraz szereg innych zabezpieczeń zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa korzystania z karty. Dodatkowo, kartę możesz w każdej chwili zablokować lub zastrzec w aplikacji, Millenecie, telefonicznie i w oddziale.


Jak korzystać

Pytania i odpowiedzi

  • Jak włączyć komunikację NFC?

    Komunikację (moduł) NFC możesz włączyć już w trakcie tworzenia karty wirtualnej. Po ustaleniu PIN-u do karty zobaczysz ekran, na którym szybko i łatwo włączysz NFC i ustawisz aplikację Banku Millennium jako domyślną. Jeśli jednak nie chcesz mieć zawsze włączonej komunikacji NFC, możesz ją włączać i wyłączać dowolnie w ustawieniach telefonu, tak jak Wi-Fi czy Bluetooth. Sposób uruchomienia NFC zależy od modelu telefonu. Czasami znajduje się on od razu na liście ustawień, może być też w opcji „Więcej”. Najłatwiej będzie jeśli wyszukasz w ustawieniach skrót NFC. Niektóre modele telefonów pozbawione są modułu NFC, w takiej sytuacji płatności zbliżeniowe telefonem nie będą możliwe.


  • Jak ustawić aplikację Banku Millennium jako domyślną?

    Jeśli nie ustawiłeś aplikacji jako domyślnej już w trakcie tworzenia karty, możesz to zrobić po włączeniu komunikacji NFC (pytanie wyżej). Po włączeniu komunikacji NFC pojawia się opcja „Stuknij i zapłać” lub „Dotknij i zapłać” (w zależności od urządzenia). Wejdź w tę opcję i wybierz aplikację Banku Millennium jako domyślną.


  • Czy osoby poniżej 18. roku życia mogą korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem?

    Proces wymaga zawarcia umowy o prowadzenie karty. Zgodnie z obowiązującym prawem, osoby niepełnoletnie umowy takiej zawrzeć nie mogą. Płatności zbliżeniowe telefonem są zatem niedostępne dla użytkowników aplikacji poniżej 18. roku życia.


  • Jak mogę sprawdzić wersję oprogramowania Android?

    Wejdź w Ustawienia > Informacje o urządzeniu lub Informacje o oprogramowaniu (w zależności od modelu. Dla smartfonów z systemem niższym niż Android 4.4 i bez modułu NFC opcja płatności zbliżeniowych telefonem będzie niedostępna.


  • Ile kosztuje korzystanie z karty?

    Wydanie i prowadzenie karty jest całkowicie bezpłatne. Wszelkie informacje dotyczące opłat znajdziesz w Cenniku i Regulaminie usług mobilnej karty debetowej HCE.


  • Czy mogę zbliżyć do terminala telefon w obudowie?

    Czasem, w zależności od rodzaju terminala, obudowa telefonu może zaburzać działanie anteny NFC, w rezultacie płatność może nie zostać zrealizowana.


  • Wchodzę w menu w „Moje Finanse > Karty” i nie widzę opcji „Wydaj wirtualną kartę”, dlaczego?

    Prawdopodobnie Twój telefon ma system Android niższy niż 4.4 lub nie posiada modułu NFC. W takiej sytuacji płatności zbliżeniowe telefonem są niedostępne. Płatności zbliżeniowe telefonem są również niedostępne dla użytkowników poniżej 18 roku życia. Jeśli natomiast karta została już wydana, opcja ta (Moje Finanse > Karty > Wydaj wirtualną kartę) znika. Wtedy karta pojawia się na liście produktów jako Mobilna karta Mastercard® (karta wirtualna).


  • Czy muszę być Klientem Banku Millennium by korzystać z usługi?

    Tak, usługa jest dostępna dla Klientów Banku Millennium posiadających konto bieżące i korzystających z aplikacji mobilnej.


  • Gdzie mogę płacić zbliżeniowo telefonem?

    Karta wirtualna działa wszędzie tam, gdzie dostępne są płatności kartą MasterCard, w Polsce i na świecie.


  • Jaki jest okres ważności karty wirtualnej?

    Karta ważna jest 4 lata od daty wydania. Oczywiście w każdej chwili możesz zastrzec kartę i ponownie utworzyć nową w aplikacji.


  • Czy mogę zmienić limit karty?

    W momencie wydania karta ma limit w sklepach stacjonarnych (POS): 1000 zł. Limit można w każdej chwili zmienić zarówno w aplikacji, jak i Millenecie. Limit ten jest niezależny od innych limitów dla płatności w sklepach stacjonarnych.


  • Czy mogę utworzyć kartę wirtualną w Millenecie?

    Kartę możesz utworzyć wyłącznie w aplikacji mobilnej. Dopiero po utworzeniu karty będzie ona widoczna na Liście kart w Millenecie.


  • Jak mogę zablokować kartę?

    Kartę zastrzega się jak zwykłą kartę zbliżeniową. Wystarczy kliknąć w szczegóły karty w aplikacji lub w Millenecie i tam wybrać opcję zastrzegania karty. Kartę można też zablokować w oddziale lub telefonicznie dzwoniąc pod całodobowy numer (+48) 22 598 41 14. Możesz też wyłączyć płatności zbliżeniowe w telefonie bez zastrzegania karty. W tym celu w aplikacji na ekranie Mobilnej karty Mastercard wybierz Więcej > Płatności zbliżeniowe telefonem > Płatności zbliżeniowe telefonem aktywne i zaznacz „NIE”.


  • Na jakich telefonach działają płatności zbliżeniowe telefonem?

    Na telefonach z systemem Android 4.4 lub wyżej. Musisz też mieć telefon z komunikacją NFC.


  • Czy połączenie z Internetem jest potrzebne do wykonania transakcji?

    Nie, 10 transakcji możesz wykonać bez połączenia z Internetem. Po wykonaniu 7 transakcji, otrzymasz prośbę o krótkie połączenie z Internetem w celu odświeżenia klucza do kolejnych 10 transakcji.


  • Czy trzeba logować się do aplikacji, by zapłacić telefonem?

    Nie, wystarczy mieć włączoną komunikację NFC, odblokować telefon i przyłożyć go do terminala. Przy płatnościach powyżej 50 zł, zostaniesz poproszony o podanie PIN-u do karty.


  • Jak mogę korzystać z karty?

    Kartą można płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych.


Zobacz pozostałe pytania