Zamień portfel na telefon

ZAMIEŃ PORTFEL
NA TELEFON

Włącz płatności zbliżeniowe telefonem dla dowolnej ze swoich kart w aplikacji mobilnej

Czym są płatności zbliżeniowe telefonem?

To wygodny sposób na płacenie bez portfela. Wystarczy telefon z naszą aplikacją. Płać telefonem jak zwykłą kartą plastikową - po prostu zbliż telefon do terminala w sklepie:

  • bez potrzeby logowania się do aplikacji
  • bez łączenia się z internetem w momencie płatności
  • bezpłatna i szybka aktywacja usługi
  • bez opłat za korzystanie z karty w telefonie
  • bezpieczne i bezproblemowe płatności

Zalety płatności zbliżeniowych

  • Bez połączenia z internetem

    HCE ikona 1

    By zapłacić, nie musisz łączyć się z internetem ani uruchamiać aplikacji. Wystarczy na czas płatności włączyć w ustawieniach telefonu NFC (tak jak włączasz np. Wi-Fi).

  • Bez czekania na kartę plastikową

    HCE ikona 2

    Masz zamówioną nową kartę plastikową? Włącz dla niej płatności zbliżeniowe telefonem w aplikacji i zacznij płacić od razu, jeszcze zanim karta dotrze do Ciebie pocztą.

  • Dla każdej karty

    HCE ikona 3

    Wszystkie swoje karty możesz mieć zawsze pod ręką - płatności zbliżeniowe telefonem włączysz dla swojej karty debetowej, a także kredytowej i przedpłaconej.

  • Dla większości telefonów

    HCE ikona 4

    Dostępne są na urządzeniach z systemem Android™ (4.4 lub wyższym) i modułem NFC. Zapłacisz wszędzie, gdzie obsługiwane są płatności zbliżeniowe MasterCard i Visa.

  • Szybkie jak tradycyjna płatność

    HCE ikona 5

    Płatność telefonem to 3 proste kroki: włączasz NFC, odblokowujesz telefon i przykładasz go do terminala. Płatności powyżej 50 zł potwierdzasz na terminalu PIN-em do karty.

  • Najwyższy poziom bezpieczeństwa

    HCE ikona 6

    Płatności działają tylko przy włączonym NFC oraz przy odblokowanym ekranie. A w razie potrzeby kartę zablokujesz błyskawicznie np. w aplikacji lub Millenecie.

Jak zacząć korzystać?

1
Uruchom aplikację

Zaloguj się do aplikacji Banku Millennium i z menu głównego wybierz Płatności > Płatności zbliżeniowe telefonem.

2
Wybierz kartę domyślną

Może to być odpowiednik karty plastikowej lub wirtualna karta bez plastikowego odpowiednika (tej karcie musisz jeszcze nadać PIN).

3
Gotowe!

Jeśli masz więcej aplikacji płatniczych, zostaniesz poproszony o ustawienie aplikacji Banku Millennium jako domyślnej do płatności zbliżeniowych.

Jak płacić zbliżeniowo telefonem w sklepie?

1
Włącz NFC

Zrobisz to w ustawieniach telefonu. Aplikacja Banku Millennium musi być ustawiona jako domyślna do płatności telefonem.

2
Odblokuj telefon

By zapłacić, odblokuj telefon i przyłóż go do terminala. Nie musisz nawet uruchamiać aplikacji mobilnej.

3
Zapłać

Jeśli płacisz powyżej 50 zł, wpisz na terminalu PIN do karty. Potwierdzenie transakcji zobaczysz na ekranie telefonu.

Pytania i odpowiedzi


Kto może korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem?

Do płatności zbliżeniowych potrzebny jest telefon:

  • z systemem Android 4.4 lub wyższym
  • z komunikacją NFC (znajdziesz ją w ustawieniach telefonu)
  • z aplikacją mobilną Banku Millennium


Jakie karty do płatności zbliżeniowych telefonem mogę wybrać?

Możesz wybrać odpowiednik którejś ze swoich istniejących plastikowych kart (np. debetowej lub kredytowej). Wówczas PIN dla płatności telefonem jest taki sam jak dla płatności kartą plastikową. Z karty plastikowej i jej wirtualnego odpowiednika w aplikacji możesz korzystać zamiennie - to tak, jakbyś miał duplikat karty w telefonie.

Pamiętaj, że jeśli chcesz utworzyć wirtualny odpowiednik karty dodatkowej, możesz to zrobić wyłącznie dla karty dodatkowej przypisanej do Twojej karty głównej i wydanej na Ciebie.

Możesz też utworzyć nową wirtualną kartę, która nie ma plastikowego odpowiednika i istnieje tylko w aplikacji. Ty decydujesz, z jakim kontem będzie ona powiązana i nadajesz jej PIN.


Jak włączyć komunikację NFC?

Komunikację (moduł) NFC możesz włączyć już w trakcie tworzenia karty wirtualnej. Po ustaleniu PIN-u do karty zobaczysz ekran, na którym szybko i łatwo włączysz NFC i ustawisz aplikację Banku Millennium jako domyślną. Jeśli jednak nie chcesz mieć zawsze włączonej komunikacji NFC, możesz ją włączać i wyłączać dowolnie w ustawieniach telefonu, tak jak Wi-Fi czy Bluetooth. Sposób uruchomienia NFC zależy od modelu telefonu. Czasami znajduje się on od razu na liście ustawień, może być też w opcji „Więcej”. Najłatwiej będzie, jeśli wyszukasz w ustawieniach skrót NFC. Niektóre modele telefonów pozbawione są modułu NFC, w takiej sytuacji płatności zbliżeniowe telefonem nie będą możliwe.


Jak ustawić aplikację Banku Millennium jako domyślną?

Jeśli nie ustawiłeś aplikacji jako domyślnej już w trakcie tworzenia karty, możesz to zrobić po włączeniu komunikacji NFC (pytanie wyżej). Po włączeniu komunikacji NFC pojawia się opcja „Stuknij i zapłać”, "Płatności zbliżeniowe" lub „Dotknij i zapłać” (w zależności od urządzenia). Wejdź w tę opcję i wybierz aplikację Banku Millennium jako domyślną. Możesz to też zrobić bezpośrednio w aplikacji wybierając z menu Płatności > Płatności zbliżeniowe telefonem i klikając w Ustawienia pod wizerunkiem karty domyślnej do płacenia telefonem.


Czy osoby poniżej 18. roku życia mogą korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem?

Dla niepełnoletnich Klientów posiadających kartę debetową w aplikacji mobilnej istnieje możliwość aktywowania płatności zbliżeniowych telefonem dla karty plastikowej za uprzednią zgodą przedstawiciela ustawowego. Karty mobilne HCE są przeznaczone dla osób posiadających pełną zdolność do czynności prawnych.


ZwińPokaż więcej