Co to jest phishing?
To próba złowienia Cię w sieci zarzucone przez oszustów np. podszywając się pod Twój bank.
Po co? Żebyś przekazał osobom nieupoważnionym swoje dane osobowe, dane do logowania czy dane Twoich kart. W efekcie do Twojego rachunku lub karty uzyskają dostęp osoby nieupoważnione mogące zlecać transakcje lub podszywać się pod Ciebie.
Ale jak? Oszuści wysyłają SMS lub maile, których treść próbuje nakłonić do natychmiastowego działania typu:
- „Twoje konto bankowe zostało zablokowane”
- „Twoja karta jest płatna”
- „Twoja przesyłka została wstrzymana z tytułu niedopłaty, ureguluj zaległość”
- „W dniu… została wszczęta egzekucja. Możliwość polubownej spłaty za 8,44 PLN”
Na co zwrócić uwagę?
- Nie klikaj w linki i nie pobieraj żadnych aplikacji, jeśli nie znasz nadawcy wiadomości. Od Banku Millennium nigdy takiej wiadomości nie dostaniesz, bo nie wysyłamy żadnych linków w mailach i SMS-ach.
- Jeśli logujesz się na stronie Banku, zwróć uwagę, czy połączenie jest szyfrowane (kłódka w pasku z adresem powinna być zamknięta).
- Jeśli coś wygląda inaczej niż zwykle, nie loguj się - zawsze gdy zmieniamy coś na stronie logowania, informujemy o tym wcześniej.
- Na stronie logowania zawsze prosimy wyłącznie o dwa losowo wybrane znaki identyfikatora - nigdy nie wpisuj całego numeru PESEL albo całego numeru dokumentu.