Możesz to zrobić telefonicznie pod specjalnym numerem  22 598 44 44 (tel. stacjonarne i komórkowe, opłata zgodna z taryfą operatora)

Bądź czujny!


  • W najczęściej stosowanych dotychczas scenariuszach oszustw polegających na wyłudzeniu danych kart płatniczych lub danych do logowania (tzw. phishing) głównymi narażonymi były osoby wykonujące płatności – kupujący towary w internecie. Ostatnio jednak obserwujemy nowy typ nadużycia skierowany również przeciw osobom, które wystawiają towary na lokalnych portalach kupna - sprzedaży. Ostatnio oszustwa tego typu pojawiły się na platformie OLX.

    Wyłudzone dane służą oszustom do wykonania z karty transakcji internetowych lub dodanie jej do elektronicznego portfela oszusta, co pozwoli mu na wykonanie kolejnych transakcji z konta powiązanego z kartą, również w sklepach stacjonarnych.

    Jeśli kupujesz towar, przestępcy podszywają się pod platformę OLX i zachęcają do skorzystania z opcji usługi zakupu z przesyłką paczki przez ten portal lub dopłaty do przesyłki. Używają do tego procederu również zewnętrznego komunikatora. Wiadomość od oszustów zawiera link, który przekierowuje do fałszywej strony internetowej, wyłudzającej dane karty płatniczej.

    Jeśli sprzedajesz towar, może to wyglądać tak:

    • Zamieszczasz ogłoszenie z towarem, który chcesz sprzedać.
    • Zgłasza się do Ciebie potencjalny kupujący i nawiązuje z Tobą rozmowę najczęściej z użyciem popularnego komunikatora, a nie bezpośrednio przez stronę z ogłoszeniem.
    • Kupujący przekonuje, że dokona płatności za towar i przesyłkę za pomocą przelewu na Twoją kartę płatniczą i w tym celu wysyła link do płatności.
    • Link kieruje do strony, na której musisz podać dane karty płatniczej (pełen numer karty, data ważności, kod autoryzacyjny) oraz potwierdzić chęć otrzymania zapłaty poprzez podanie hasła z SMS-a.

    Zachowaj czujność i zwróć szczególną uwagę na:

    • korespondencję poza portalem sprzedażowym - oszuści kontaktują się przede wszystkim przez zewnętrzne komunikatory
    • linki kierujące do ogłoszenia, zamówienia przesyłki lub płatności - sprawdź dokładnie adres strony, na jaką przeniósł Cię link
    • błędy językowe, literówki czy inne nieścisłości na stronie - jeśli coś wzbudzi Twoje wątpliwości, w żadnym wypadku nie podawaj danych osobowych i danych karty płatniczej

    Jeśli coś wzbudzi Twoje wątpliwości, skontaktuj się z nami. Możesz to zrobić telefonicznie pod specjalnym numerem 22 598 44 44 (tel. stacjonarne i komórkowe, opłata zgodna z taryfą operatora).



  • Bank otrzymał kolejne sygnały o oszustach podszywających się pod pracowników infolinii TeleMillennium, którzy dzwonią w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na koncie/karcie i proszą o podanie danych oraz zainstalowanie aplikacji, która umożliwia zdalne sterowanie urządzeniem użytkownika.


    • nie pobieraj żadnej podejrzanej aplikacji – konsultanci Banku nigdy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta itp.
    • nie udostępniaj nikomu poufnych danych, np. numeru PESEL, numeru swojej karty płatniczej, kodu CVV – konsultanci infolinii nigdy nie proszą o takie dane
    • nie podawaj swoich danych logowania do systemu – konsultant Banku nigdy nie zaloguje się do systemu za Ciebie
    • loguj się do konta wyłącznie na stronie Banku, a podczas logowania pamiętaj, że system nigdy nie wymaga podania pełnego numeru PESEL czy pełnego numeru dokumentu, a jedynie o dwa losowo wybrane znaki.


  • Bank otrzymał sygnały o fałszywych e-mailach, w których oszuści podszywają się pod Bank Millennium i informują o premii lojalnościowej.

    Aby ją aktywować, namawiają, by kliknąć w link, który przenosi do fałszywej strony logowania. Tam oszuści oczekują podania MilleKodu i H@sła 1, a następnie danych karty płatniczej.

    Informujemy, że Bank nie wysyła tego typu wiadomości ani żadnych linków za pośrednictwem wiadomości e-mail czy SMS! Nigdy też nie wymagamy wpisania danych karty w trakcie logowania do konta.


    • Nie klikaj w linki w wiadomościach e-mail czy SMS, zwłaszcza jeśli nie masz pewności, kto jest nadawcą lub gdzie zostaniesz przekierowany.
    • Do Millenetu loguj się wyłącznie na stronie Banku, a przed logowaniem sprawdź, czy połączenie jest szyfrowane (zamknięta kłódka w pasku z adresem).
    • Podczas logowania do Millenetu podawaj tylko 2 wskazane znaki numeru PESEL lub dokumentu - nigdy nie prosimy o podanie więcej znaków!
    • W trakcie logowania nigdy nie podawaj danych karty płatniczej.


  • UkryjZobacz więcej

Bezpieczne bankowanie krok po kroku

  • Wiele zależy od Ciebie

    Chroń swoje dane i pieniądze. Pamiętaj o kilku zasadach bezpieczeństwa i nie daj się zwieść oszustom.

  • Jak działają oszuści

    Poznaj sposoby działania oszustów, żeby wiedzieć na co zwracać uwagę, gdy korzystasz  z konta online i w jakich sytuacjach zachować szczególną czujność.

  • Bank chroni Twoje konto

    Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych i pieniędzy, aby korzystanie z konta online było bezpieczne

Wiele zależy do Ciebie

Bankując online pamiętaj o kilku zasadach bezpieczeństwa

  • Nie klikaj w nieznane linki w mailach i smsach, wiadomościach na portalach społecznościowych.

  • Dokładnie sprawdzaj nadawcę wiadomości i nie podawaj w mailu poufnych danych.

  • Nie otwieraj załączników, jeśli nie wiesz, co może w nich być.

  • Nie udostępniaj nikomu danych do logowania, zadbaj o silne hasła i zmieniaj je co jakiś czas.

  • Dokładnie sprawdzaj powiadomienia o transakcjach - jeśli coś się nie zgadza, nie zatwierdzaj operacji!

  • Przed logowaniem sprawdź, czy połączenie z bankiem jest szyfrowane.

  • Zainstaluj oprogramowanie antywirusowe na wszystkich urządzeniach, na których logujesz się do bankowości elektronicznej i aktualizuj je na bieżąco.

  • Korzystaj z zaufanych urządzeń i programów, jeśli dzielisz urządzenie z innymi użytkownikami zawsze pamiętaj, aby się wylogować.

  • W razie utraty karty lub telefonu z aktywną aplikacją - od razu je zablokuj, np. w Millenecie

Podczas zakupów w internecie

  • Przed dokonaniem zakupu sprawdź, czy sklep jest godny zaufania - poszukaj opinii w internecie

  • Dokładnie sprawdź szczegóły transakcji zanim ją potwierdzisz H@słem SMS lub w aplikacji

  • Nie wpisuj danych, które Twoim zdaniem nie są potrzebne do realizacji transakcji

Jak działają oszuści

  1. Phishing
  2. Fałszywy konsultant
  3. Złośliwe oprogramowanie
  4. Oszustwa kartowe
  5. Wiadomość od "znajomego"
  6. Fałszywe sklepy i reklamy
  7. Oszustwa kryptowalutowe
  8. Podmiana karty SIM
  1. Co to jest phishing?

    To próba złowienia Cię w sieci zarzucone przez oszustów np. podszywając się pod Twój bank.

    Po co? Żebyś przekazał osobom nieupoważnionym swoje dane osobowe, dane do logowania czy dane Twoich kart. W efekcie do Twojego rachunku lub karty uzyskają dostęp osoby nieupoważnione mogące zlecać transakcje lub podszywać się pod Ciebie.

    Ale jak? Oszuści wysyłają SMS lub maile, których treść próbuje nakłonić do natychmiastowego działania typu:

    • „Twoje konto bankowe zostało zablokowane”
    • „Twoja karta jest płatna”
    • „Twoja przesyłka została wstrzymana z tytułu niedopłaty, ureguluj zaległość”
    • „W dniu… została wszczęta egzekucja. Możliwość polubownej spłaty za 8,44 PLN”

    Na co zwrócić uwagę?

    • Nie klikaj w linki i nie pobieraj żadnych aplikacji, jeśli nie znasz nadawcy wiadomości. Od Banku Millennium nigdy takiej wiadomości nie dostaniesz, bo nie wysyłamy żadnych linków w mailach i SMS-ach.
    • Jeśli logujesz się na stronie Banku, zwróć uwagę, czy połączenie jest szyfrowane (kłódka w pasku z adresem powinna być zamknięta).
    • Jeśli coś wygląda inaczej niż zwykle, nie loguj się - zawsze gdy zmieniamy coś na stronie logowania, informujemy o tym wcześniej.
    • Na stronie logowania zawsze prosimy wyłącznie o dwa losowo wybrane znaki identyfikatora - nigdy nie wpisuj całego numeru PESEL albo całego numeru dokumentu.
  2. Fałszywy konsultant, czyli vishing

    Jak poznać, że osoba, z którą rozmawiasz przez telefon, rzeczywiście jest tym, za kogo się podaje? To oczywiście bardzo trudne, a oszustom łatwo jest zdobyć nasze zaufanie i uzyskać wrażliwe dane.

    Jak się bronić?

    • Nie przekazuj nikomu danych do logowania - to są dane, które powinienieś znać tylko Ty.
    • Konsultant banku może prosić Cię podanie MilleKodu, ale nigdy nie poprosi Cię o podanie hasła do logowania.
  3. Złośliwe oprogramowanie

    Jak to działa? Otrzymujesz maila czy SMS z linkiem do ściągnięcia aplikacji lub "ważnym" załącznikiem. Klikasz i w ten sposób infekujesz swój komputer, telefon, tablet.

    Po co? To jedno kliknięcie pozwala na zainstalowanie na Twoim urządzeniu złośliwej aplikacji czy programu, którzy może np. śledzić Twoją aktywność i pobierać dane albo całkiem przejąć kontrolę nad Twoim urządzeniem.

    Pamiętaj:

    • nigdy nie klikaj w nieznane linki
    • nie pobieraj załączników, jeśli nie wiesz, co się w nich znajduje albo nie znasz nadawcy wiadomości
    • nie instaluj niesprawdzonych aplikacji - najlepiej zanim zainstalujesz jakąś aplikację, poszukaj komentarzy na jej temat w sklepie z aplikacjami
  4. Oszustwa kartowe

    Jak? Przekazujesz dane swojej karty w niesprawdzonym sklepie, w odpowiedzi na fałszywy e-mail, udostępniasz plastikową kartę innej osobie lub zapisujesz PIN na karcie czy na fiszce dołączonej do karty.

    Po co? Oszust potrzebuje danych karty, aby wykonać transakcję w internecie lub stokenizować kartę np. w usłudze Google Pay. Do wykonania płatności w sklepie, oszustowi wystarczy Twoja karta, a przy większych płatnościach dodatkowo PIN.

    Jak się bronić?

    • Nigdy nie skanuj karty, nie przekazuj nikomu danych z karty
    • Płać kartą w zaufanych sklepach internetowych
    • Dokładnie czytaj regulaminy subskrypcji internetowych, które akceptujesz (czasem pierwszy miesiąc jest za darmo, a za kolejne z karty ściągana jest wysoka opłata)
    • Nie przekazuj karty ani PIN-u nieupoważnionej osobie (np. kelnerowi w restauracji czy barze)
  5. Wiadomość od "znajomego"

    Kolega pisze do Ciebie w komunikatorze, że potrzebuje szybko pieniędzy, jutro odda, wystarczy, że podasz mu kod BLIK. Albo podaje Ci link do szybkiego przelewu.

    Co robisz? W pierwszym odruchu każdy bez wahania chce pomóc. Ale uwaga! Tak też działają przestępcy. Zanim pomożesz, upewnij się, że to rzeczywiście Twój znajomy pisze - przestępcy mogli przejąć jego profil. Najlepiej zadzwoń do znajomego i zapytaj, czy rzeczywiście jest w potrzebie.

  6. Fałszywe sklepy i reklamy

    Jak to działa? Oszuści publikują fałszywe reklamy i strony fałszywych sklepów internetowych. Najczęściej proponują wyjątkowo korzystne warunki czy nagrody, żeby zwrócić Twoją uwagę i zachęcić Cię do skorzystania z oferty.

    Nie daj się „złowić”:

    • Zanim skorzystasz z takiej "super okazji", spróbuj zweryfikować, czy jest godna zaufania.
    • Możesz poszukać komentarzy w internecie na temat danej firmy lub konkretnej strony.
    • Jeśli cokolwiek budzi Twoje wątpliwości, nie zlecaj płatności ani nie udostępniaj swoich danych.
  7. Oszustwa na giełdach kryptowalutowych

    Jak? Trafiasz na reklamę promującą łatwe sposoby inwestowania w kryptowaluty:

    • "Nie musisz znać się na inwestowaniu"
    • "Gwarantujemy szybki zysk"
    • "Zrobimy wszystko za Ciebie, tylko zeskanuj swoją kartę/dowód, podaj dane do logowania/ H@sło SMS"

    Po co? Aby wyłudzić od Ciebie dane osobowe, dane do logowania do bankowości internetowej oraz dane karty płatniczej, a przede wszystkim skłonić Cię do przekazania pieniędzy. Niestety w momencie kiedy chcesz wycofać swoje środki, kontakt z pośrednikiem urywa się, a przekazanych pieniędzy nie można już odzyskać.

    Jak się bronić?

    1. Zanim podejmiesz decyzję o inwestowaniu, sprawdź, czy pośrednik działa legalnie i czy w Internecie nie widnieją ostrzeżenia co do prowadzonej przez niego działalności (możesz to zrobić np. na stronie KNF >)
    2. Nie podawaj poufnych danych nieznanym osobom, nie skanuj karty, dowodu osobistego, nie przekazuj danych do logowania do konta bankowego.
  8. Podmiana karty SIM

    Jak? Oszust udaje się do salonu telefonii komórkowej, podając się za Ciebie i prosi o wymianę karty SIM. Operator blokuje starą kartę i wydaje oszustowi duplikat.

    Po co? Aby przejąć kontrolę nad autoryzacją Twoich transakcji.

    Kiedy możesz zorientować się, że padłeś ofiarą oszustwa?

    Gdy chcesz skorzystać z telefonu, np. nawiązać połączenie i okazuje się to niemożliwe.
    Jeśli spotkało Cię coś takiego, koniecznie zgłoś to swojemu operatorowi telefonii komórkowej i sprawdź swoje konto bankowe.

Jak dbamy o Twoje bezpieczeństwo w sieci

  • Bezpieczne rozwiązania

    Stosujemy różne zabezpieczenia w Millenecie i aplikacji - korzystamy z najnowszych technologii oraz tak projektujemy usługi, żeby były bardzo bezpieczne.

  • Dodatkowa ochrona płatności kartą

    Przy płatnościach kartami Banku Millennium online wspieramy oferowane przez sklepy rozwiązanie 3-D Secure, które jest dodatkowym zabezpieczeniem płatności.

  • Autoryzacja transakcji

    Operacje, które zlecasz w bankowości elektronicznej, wymagają dodatkowego potwierdzenia. Dzięki temu masz pewność, że żaden przelew ani płatność kartą nie zostaną zlecone bez Twojej wiedzy.

  • Limity płatności

    Dodatkową ochronę zapewnią Ci limity transakcji, czyli maksymalna kwota, jaką możesz zlecić w danej operacji lub łącznie danym dniu. Limity łatwo dopasujesz do swoich potrzeb w ustawieniach w Millenecie lub aplikacji mobilnej.

  • Blokada i zastrzeganie karty

    W Millenecie i aplikacji mobilnej możesz w dowolnej chwili tymczasowo zablokować lub zastrzec kartę, która Ci zginęła lub została skradziona. Nie musisz czekać na połączenie z infolinią lub na otwarcie placówki Banku.

  • Szyfrowane połączenie

    Bezpieczeństwo bankowości internetowej Millenet zapewnia użycie szyfrowanej transmisji danych między Twoim komputerem a serwerem Banku.

Padłeś ofiarą oszustwa lub chcesz zgłosić podejrzaną sytuację?

Napisz do nas

Wypełnij formularz

lub zadzwoń pod specjalny numer