Co oznacza: Bank bez barier?

Od 28 czerwca 2025 r. w Polsce obowiązuje Ustawa z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Treść ustawy znajdziesz na stronie Sejmu. (Przejdź na stronę z treścią ustawy: Treść Ustawylink otwiera się w nowym oknie) Przepisy te obejmują również banki. Wyznaczają nam jasny kierunek działania. Mamy zapewnić pełną dostępność naszych usług dla wszystkich klientów.

Chcemy, aby osoby z niepełnosprawnościami miały równy dostęp do naszych usług. Pracujemy nad tym, aby każdy klient, niezależnie od rodzaju niepełnosprawności, mógł z nich korzystać w takim samym stopniu jak osoby pełnosprawne. Nasze działania obejmują różne obszary, takie jak:

  • ułatwienie korzystania z kanałów cyfrowych
  • wsparcie w Contact Center
  • dostępność naszych placówek bankowych i bankomatów

Czy zapewniamy dostępność cyfrową?

Dostępność naszej strony internetowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna ze standardami WCAG 2.1 na poziomie AA. Większość elementów strony jest dostosowanych do obsługi przez osoby ze szczególnymi potrzebami. Według wyników audytów eksperckich przeprowadzonych na reprezentatywnej liczbie stron, serwis znacząco spełnia kryteria dostępności.

Serwis umożliwia korzystanie z funkcji ułatwiających użytkowanie strony, jednak osoby ze szczególnymi potrzebami podczas ich użytkowania mogą napotkać pewne błędy lub bariery.

Na stronie internetowej skorzystasz z udogodnień takich jak:

  • funkcja powiększania czcionki
  • prosty i zrozumiały język na poziomie B2
  • brak zagrożeń dla osób z padaczką fotogenną
  • prawidłowy kontrast większości elementów strony
i inne.

Dostępność aplikacji mobilnej banku

Aplikacja jest częściowo zgodna ze standardem WCAG 2.1 AA. Niektóre elementy wyglądu oraz funkcjonalności mogą nie być w pełni dostępne dla wszystkich użytkowników z niepełnosprawnościami. Ocenę zgodności aplikacji przeprowadziliśmy na podstawie audytu eksperckiego dostępności cyfrowej.

W naszej aplikacji skorzystasz m.in. z udogodnień:

  • możliwość obsługi aplikacji jedną ręką
  • możliwość logowania za pomocą biometrii, bez konieczności użycia kodu PIN
  • większość elementów interfejsu zapewnia odpowiedni kontrast kolorystyczny
  • aplikacja w ograniczonym stopniu obsługuje funkcje ułatwień dostępu, takie jak VoiceOver i TalkBack
  • aplikacja jest dostępna na systemy iOS oraz Android
  • brak jest elementów migających
  • aplikacja umożliwia zmianę języka interfejsu na język angielski
i inne.

Dostępność bankowości internetowej - serwisu Millenet

Millenet jest częsciowo zgodny ze standardem WCAG 2.1 AA. Niektóre elementy wyglądu serwisu oraz jego funkcjonalności mogą nie być w pełni dostępne dla wszystkich użytkowników z niepełnosprawnościami. Przeprowadziliśmy ocenę zgodności Millenetu na podstawie audytu eksperckiego dostępności cyfrowej i bazując na tej ocenie, pracujemy, aby poprawić dostępność naszych systemów cyfrowych.

Już teraz możesz skorzystać z opcji ułatwiających dostęp do funkcji serwisu:

  • treści można powiększać za pomocą ustawień przeglądarki
  • w ograniczonym zakresie obsługa technologii asystujących takich jak czytnik ekranu NVDA
  • elementy interaktywne posiadają widoczny fokus klawiatury
  • część treści jest prosta i zrozumiała językowo
  • strona jest responsywna - działa poprawnie na różnych rozdzielczościach, w tym na urządzeniach mobilnych
  • brak elementów migających
  • strona nie zawiera barier typu CAPTCHA
  • istnieje możliwość zmiany języka interfejsu na język angielski
i inne.

Czy nasze placówki i bankomaty są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami?

  • Staramy się, aby nasze placówki były przyjazne i dostępne dla wszystkich. W miarę możliwości likwidujemy bariery, które mogą utrudniać codzienne korzystanie z usług bankowych. Projektujemy i modernizujemy je zgodnie z wytycznymi w zakresie dostępności.
  • W większości naszych placówek nasi doradcy mogą Cię obsłużyć w oddzielnym pokoju, zamiast na sali obsługi klienta.
  • Dbamy o to, aby nasza komunikacja była jasna, zrozumiała i przyjazna. A także, aby nasi pracownicy znali zasady obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami.
  • Jeżeli potrzebujesz wsparcia, powiedz o tym dowolnej osobie pracującej w placówce.
  • Jeżeli korzystasz ze wsparcia psa asystującego, możesz z nim wejść do każdej z naszych placówek.
  • W naszych bankomatach i wpłatomatach możesz używać klawiszy numerycznych zamiast klawiszy funkcyjnych, które znajdują się obok ekranu urządzenia. Ułatwia to transakcje osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Szczegółowy opis dostępności naszych placówek bankomatów i wpłatomatów znajdziesz na mapie

Czy dokumenty dla naszych klientów są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami?

Część naszych dokumentów, które znajdziesz na stronie internetowej, w bankowości elektronicznej i w placówkach banku jest w specjalnym formacie PDF. Spełnia on wymogi dostępności cyfrowej.

Możesz także poprosić, abyśmy przygotowali dla Ciebie dokument w formie dostępnej dla Ciebie.