Zaktualizuj przeglądarkę internetową do najnowszej wersji, aby dalej korzystać ze wszystkich funkcji i zwiększyć swoje bezpieczeństwo w internecie.
Zaktualizuj przeglądarkęProgram Rodzina 500+ to systemowe wsparcie polskich rodzin. Od 1 lipca 2019 roku świadczenie przysługuje na wszystkie dzieci do 18. roku życia bez względu na dochody uzyskiwane przez rodzinę:
Wypłata świadczenia 500+ zależy od miesiąca, w którym zostanie złożony wniosek. Jeśli wniosek wyślesz:
Rodzice, którzy mają obecnie przyznane świadczenie 500+ na drugie i kolejne dzieci, składają od 1 lipca 2019 r. jeden wspólny wniosek o ustalenie prawa do świadczenia na wszystkie dzieci, na podstawie którego od 1 lipca otrzymają prawo do 500+ na pierwsze dziecko, a od 1 października na pozostałe dzieci (na które świadczenia są już przyznane do końca września).
Rodzice nowo narodzonych dzieci mają 3 miesiące na złożenie wniosku – wówczas świadczenie 500+ otrzymają z wyrównaniem od dnia narodzin dziecka (dotyczy dzieci urodzonych po 30 czerwca 2019 r.).
Nowelizacja ustawy wydłuża do 31 maja 2021 roku pierwszy okres, na jaki zostanie przyznane świadczenie wychowawcze na nowych zasadach. Oznacza to, że rodzice nie będą składać ponownie wniosków o świadczenie 500+ w 2020 r.
Wypełnij wniosek Rodzina 500+ w Millenecie.
Wniosek zostaje zarejestrowany w systemie Emp@tia.
Właściwy organ w miejscu zamieszkania weryfikuje wniosek.
Informację o przyznaniu świadczenia otrzymasz na adres e-mail podany przez Ciebie we wniosku.
Wniosek znajdziesz w Millenecie w zakładce MilleUrząd.
Pamiętaj, że wniosek możesz złożyć jedynie w swoim imieniu, logując się do Millenetu. Nie ma możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.
Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z informacjami o programie Rodzina 500+ na stronie gov.pl/rodzina link otwiera się w nowym oknie oraz na stronach internetowych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, instrukcjami wypełniania wniosku w wersji papierowej na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej lub skontaktuj się z organem prowadzącym w gminie, np. MOPS, który będzie rozpatrywał wniosek i na jego podstawie rozstrzygał, czy przysługuje świadczenie wychowawcze.
Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, to przygotuj wcześniej ich skany (dopuszczalne formaty załączników: PNG, JPG lub PDF).
Po przesłaniu wniosku w Millenecie (sekcja Wnioski i umowy > Wnioski) możesz sprawdzić status wniosku. Prezentowane statusy to:
Zalecamy sprawdzenie statusu wniosku w Millenecie. W ciągu 24 godzin status wniosku powinien zmienić się na „Dostarczony”. Jeśli wyświetli się status „Błąd dostarczenia”, wtedy prosimy o zweryfikowanie danych zawartych we wniosku oraz kontakt z organem prowadzącym. Może być wymagane ponowne wypełnienie i wysłanie wniosku. Pamiętaj, by wydrukować i zachować wypełniony wniosek po jego wysłaniu!
Bank Millennium umożliwia Ci złożenie wniosku Rodzina 500+ online w Millenecie w zakładce MilleUrząd > Rodzina 500+. Złożenie wniosku w oddziale, agencji lub za pośrednictwem konsultanta infolinii nie jest możliwe.
Po wysłaniu wniosku zobaczysz ekran potwierdzenia, w tym momencie masz możliwość zapisania złożonego wniosku w formie pliku PDF na dysku swojego komputera. Zalecamy zapisanie wniosku w pliku PDF lub jego wydruk – dane wniosku zostaną usunięte z systemu bankowego niezwłocznie po wysłaniu!
Po wysłaniu wniosku możesz sprawdzić jego status w sekcji „Wnioski i umowy”. Status wniosku powinien zmienić się z „Przetwarzany” na „Dostarczony” w ciągu dwóch dni od złożenia. Zalecamy więc monitorowanie statusu w Millenecie.
W przypadku odrzucenia wniosku należy skontaktować się z organem prowadzącym. Bank nie posiada informacji dotyczących przetwarzania wniosku po stronie Ministerstwa i organów prowadzących.
Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załącznikach i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez wybrany organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie do niego przekazany.
Wniosek jest usuwany z serwerów Banku po wysłaniu wniosku do systemu informatycznego Emp@tia prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Jeśli chcesz złożyć reklamację dotyczącą wniosku o świadczenie w programie Rodzina 500+, zdecyduj, czego dotyczy reklamacja i skieruj ją do organu prowadzącego w gminie lub do Banku.
przyjmuje reklamacje dotyczące:
przyjmuje reklamacje dotyczące:
Bank nie uwzględnia reklamacji związanych z wypełnianiem wniosku, danymi wymaganymi we wniosku lub interpretacją zapisów ustawy.
Bank Millennium przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami, opisanymi w Regulaminie Ogólnym Świadczenia Usług Bankowych.
Wniosek Rodzina 500+ dostępny jest wyłącznie po zalogowaniu do systemu bankowości elektronicznej Millenet. Bank nie wysyła ani nie publikuje żadnych aktywnych odnośników (linków) do wniosku. W szczególności, Bank nie wysyła pocztą elektroniczną wiadomości z prośbą o przejście do portalu Banku lub do Millenetu i podanie jakichkolwiek danych osobowych, danych logowania itd. Takie wiadomości są typowym przykładem „phishingu” i mają na celu wyłudzenie danych Klientów. Próby „phishingu” należy zgłaszać pracownikom Banku poprzez kontakt telefoniczny lub osobiście w oddziale. W miarę możliwości prosimy o zachowanie podejrzanych e-maili i przesłanie ich na adres podany przez obsługującego Cię pracownika Banku.
Pamiętaj, że:
Bank będzie Cię informował o możliwości złożenia wniosku Rodzina 500+ za pośrednictwem elektronicznych kanałów, SMS-a, wiadomości PUSH lub wiadomości w Millenecie. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku Rodzina 500+ od nieznanego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie, zgłoś to niezwłocznie pracownikom Banku poprzez kontakt telefoniczny lub osobiście w oddziale.
Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 500+ Bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.
Logując się do Millenetu, należy zawsze upewnić się, czy połączenie jest szyfrowane, sprawdzając, czy adres strony w oknie przeglądarki rozpoczyna się od https:// oraz czy na pasku u dołu lub u góry ekranu (w zależności od wykorzystywanej przeglądarki) pojawia się ikona z zamkniętą kłódką – jej obecność potwierdza, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa, a połączenie jest szyfrowane. Po kliknięciu na kłódkę należy sprawdzić poprawność oraz aktualność certyfikatu. Należy zwrócić uwagę, że tylko połączenie poprawnego adresu oraz poprawnej treści certyfikatu może gwarantować, że strona jest legalna i nie jesteśmy celem ataku „phishingowego”.
Bank nigdy nie prosi o podanie hasła jednorazowego (H@sła SMS) podczas logowania ani o podanie więcej niż jednego kodu z danego narzędzia przy wykonywaniu jednej transakcji.
Aby uniknąć zainfekowania komputera niebezpiecznymi wirusami, należy korzystać z legalnego oprogramowania i regularnie je aktualizować. Trzeba też dbać o bezpieczeństwo własnego komputera poprzez stosowanie aktualizowanych na bieżąco programów antywirusowych oraz firewalla. Jeżeli tylko jest to możliwe, podczas korzystania z bankowości internetowej należy używać własnego komputera.
Elektroniczne wnioski Rodzina 500+ dostępne są dla klientów Banku Millennium posiadających rachunek bieżący oraz dostęp do Millenetu - systemu bankowości internetowej Banku Millennium.
Zanim zaczniesz wypełniać wniosek, przygotuj dane osobowe swoje oraz swoich dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL, stan cywilny). Te dane, którymi dysponuje Bank, zostaną zaczytane z systemu Banku automatycznie.
Sprawdź, jaki urząd w Twojej gminie będzie rozpatrywał wnioski Rodzina 500+ obejmujące Twoje miejsce zamieszkania - zobacz listę organów prowadzących w poszczególnych gminach na stronie Ministerstwa.
Jak tylko otrzymasz UPO/UPP na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku Rodzina 500+, wszelkie pytania i obsługę wniosku Rodzina 500+ przejmuje organ prowadzący w gminie (np. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej). W razie pytań o wniosek Rodzina 500+ prosimy o kontakt bezpośrednio z danym organem prowadzącym, który obejmuje Twoje miejsce zamieszkania.
Wniosek możesz złożyć przez Internet:
Wniosek Rodzina 500+ możesz złożyć również drogą pocztową lub osobiście w organie prowadzącym w gminie, któremu podlegasz ze względu na miejsce zamieszkania. Wniosku Rodzina 500+ nie można złożyć w oddziale Banku ani przez infolinię Banku.
Tak, wniosek dostępny jest w Banku Millennium jedynie dla osób, które są Klientami Banku, mają dostęp do Millenetu (systemu bankowości internetowej) oraz posiadają konto w Banku Millennium.
Jeśli otworzyłeś konto w Banku Millennium, potwierdzając swoje dane przelewem autoryzacyjnym z innego banku i nie potwierdziłeś swoich danych osobowych w oddziale, nie możesz złożyć wniosku o świadczenie wychowawcze przez system bankowości internetowej Banku Millennium. Jeśli potwierdzisz swoją tożsamość w dowolnym oddziale Banku Millennium, będziesz mógł złożyć wniosek Rodzina 500+ za pośrednictwem serwisu bankowości elektronicznej Banku Millennium. Złożenie wniosku Rodzina 500+ nie będzie także możliwe, jeśli nie posiadasz rachunku bieżącego w Banku Millennium. Jeśli powyższy opis nie dotyczy Twojej sytuacji, prosimy o kontakt z infolinią TeleMillennium w celu wyjaśnienia sytuacji.
Opis programu i wniosku Rodzina 500+ przygotowany zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie internetowej gov.pl/rodzina link otwiera się w nowym oknie.