Solidarni z Ukrainą

Sprawdź, jak działamy w czasie kryzysu

Znosimy opłaty za konto
dla obywateli Ukrainy

Klienci indywidualni z ukraińskim obywatelstwem nie zapłacą za:

  • obsługę konta
  • kartę płatniczą wydaną do rachunku osobistego
  • wypłaty z bankomatów

Zmiany obowiązują od 27 lutego 2022.

Przypominamy również, że nie pobieramy opłat za wypłaty gotówki w oddziałach.

Przelewy do Ukrainy bez opłat

Przelewy do Ukrainy bez opłat

W odpowiedzi na tragiczne wydarzenia na terenie Ukrainy znieśliśmy prowizję za przelewy zagraniczne klientów indywidualnych do Ukrainy. Zmiana dotyczy nadawców przelewów niezależnie od obywatelstwa.

Jak otworzysz u nas konto

Jak otworzysz u nas konto

Upraszczamy proces zakładania konta dla obywateli Ukrainy, którzy przybywają do Polski w związku z trwającą wojną.

Teraz, aby otworzyć konto wystarczy, że przyjdziesz do placówki z dokumentami, które pozwolą Cię zidentyfikować. Nie wymagamy udokumentowania zamieszkania oraz dochodów zatrudnienia w Polsce.

Aktualna lista placówek jest dostępna tutaj.

Infolinia w języku ukraińskim


Zapewniamy wsparcie konsultantów w języku ukraińskim pod numerem +48 22 598 40 45. Infolinia jest dostępna od poniedziałku do piątku w godz. 8-20.

800+ dla obywateli Ukrainy

Świadczenie Rodzina 800+ dla obywateli Ukrainy to środki, które przyznaje i wypłaca ZUS obywatelom Ukrainy, którzy przybyli legalnie z Ukrainy do Polski po 23 lutego 2022 r. w związku z działaniami wojennymi.
Wniosek udostępniliśmy w aplikacji mobilnej i Millenecie w zakładce MilleUrząd – zarówno w języku polskim, jak i ukraińskim.

Wniosek może złożyć:

  • rodzic (matka albo ojciec) dziecka
  • opiekun tymczasowy dziecka na podstawie orzeczenia polskiego sądu
  • osoba sprawująca pieczę zastępczą nad dzieckiem na podstawie orzeczenia polskiego sądu

Aby złożyć wniosek za pośrednictwem banku, musisz:

  • mieć nr PESEL oraz dziecko, na które ubiegasz się o świadczenie, musi mieć nr PESEL
  • mieszkać na terenie Polski

Do złożenia wniosku przygotuj:

  • numery PESEL (swój i dzieci)
  • dane dzieci, na które wnioskujesz o świadczenie wychowawcze
  • dokument podróży, na podstawie którego Ty oraz dziecko przekroczyliście granicę
  • akt urodzenia dziecka
  • dokument potwierdzający legalność pobytu w Polsce cudzoziemca
  • postanowienie sądu o ustanowieniu wnioskodawcy opiekunem tymczasowy


Złóż wniosek
 
Ważne!
Nie możesz złożyć wniosku o świadczenie wychowawcze 800+, jeżeli jesteś opiekunem tymczasowym na podstawie orzeczenia polskiego sądu dla dziecka, które przed przybyciem z Ukrainy do Polski było umieszczone w Domu Dziecka na terytorium Ukrainy.
Wniosek w Twoim imieniu powinien złożyć starosta albo upoważniony pracownik jednostki organizacyjnej powiatu. Świadczenie wychowawcze będzie wypłacane na rachunek bankowy powiatu i przekazywane Ci przez powiat w formie rzeczowej lub w formie opłacania usług.
Aby uzyskać szersze informacje, zgłoś się do powiatowego albo miejskiego centrum pomocy rodzinie właściwego ze względu na Twoje miejsce pobytu w Polsce.

Szczegółowe zasady przyznawania świadczenia 800+ znajdziesz na stronie www.zus.pl oraz w ustawie z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz ustawie z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.

Wniosek Dobry Start 300+ już dostępny

Udostępniliśmy wniosek Dobry Start 300+.

Wniosek jest dostępny w języku polskim w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej Millenet. Jeśli chcesz złożyć wniosek w języku ukraińskim, zaloguj się do Millenetu.

Świadczenie przysługuje uczniom do 20. roku życia lub 24. roku życia w przypadku uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności.

Dodatkowo:

  • Ty i Twoje dziecko macie nadane numery PESEL
  • oboje mieszkacie na terenie Polski

Jak złożyć wniosek

  • wniosek znajdziesz w zakładce MilleUrząd
  • wybierz świadczenie Dobry Start 300+
  • wypełnij formularz i dołącz dokument potwierdzający legalność pobytu w Polsce, np. kartę pobytu lub oświadczenie o przybyciu do Polski w związku z działaniami wojennymi w Ukrainie

Przekażemy Twój wniosek do ZUS-u, a Ty dostaniesz potwierdzenie e-mailem.


Wspieramy Ukrainę i Ukraińców

Wspieramy Ukrainę i Ukraińców

Wspieramy pomoc organizowaną dla Ukrainy przez Caritas, Polską Akcję Humanitarną, Polski Czerwony Krzyż i Fundację „Ocalenie”. Bank przekazał każdej z tych organizacji kwotę 100 tysięcy złotych na długofalowe wsparcie Ukrainek i Ukraińców, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji w wyniku wojny.

Ty również możesz pomóc! Możesz zrobić przelew bezpośrednio na konta tych organizacji w naszym banku:



Fundacja Banku Millennium rozpoczęła specjalną edycję programu grantowego #sluchaMYwspieraMY – „dla obywateli Ukrainy”, w którym pracownicy Grupy Banku Millennium mogą realizować swoje własne inicjatywy społeczne i pomagać uchodźcom z Ukrainy w swojej lokalnej społeczności.

Nasi pracownicy korzystają ze swoich pomysłów, obserwacji czy doświadczeń i jednoczą się, żeby organizować pomoc dla osób, które z powodu trwającej wojny w Ukrainie straciły domy, rodziny i trafiły do Polski.

Projekt będzie realizowany do 31 maja 2022 roku, z możliwością przedłużenia terminu.

Pomagasz Ukrainie? Wybieraj sprawdzone zbiórki

Kiedy inni łączą siły, by pomagać, oszuści nie marnują czasu i wykorzystują nasze dobre intencje.

  • Zanim wpłacisz pieniądze, sprawdź na oficjalnej stronie organizacji, czy prowadzi zbiórkę. Porównaj podane informacje i numery kont.
  • Jeśli przelewasz pieniądze osobom prywatnym - wysyłaj pieniądze tym, których rzeczywiście znasz, nie kopiuj numerów kont z mediów społecznościowych.
  • Korzystaj ze sprawdzonych metod płatności, a unikaj tych, których nie znasz.
  • Nie udostępniaj innym informacji o zbiórkach pieniężnych, których wiarygodności nie możesz sprawdzić.
  • Nie daj się nabrać na telefony od rzekomych służb mundurowych, które „wymuszają” przekazanie pieniędzy.
  • Nie klikaj w linki w mejlach i SMS-ach.
  • Nie podawaj nikomu i nie wpisuj na niesprawdzonych stronach swoich haseł do konta i skrzynki mejlowej czy danych kart płatniczych.
  • Do konta w banku loguj się tylko na naszej stronie internetowej lub przez naszą aplikację mobilną.
  • Zaktualizuj system operacyjny i programy antywirusowe na urządzeniach, z których korzystasz.

Jeśli podejrzewasz próbę przestępstwa lub gdy wyłudzono od Ciebie pieniądze w taki sposób, poinformuj nas o tym oraz złóż zawiadomienie na policji.


Pytania i odpowiedzi

  • Tak. Od 27 lutego znieśliśmy opłaty za przelewy zagraniczne do Ukrainy. Obywatelstwo odbiorcy przelewu nie ma znaczenia.

    System może jeszcze naliczać opłaty, ale nie musisz składać reklamacji w takim przypadku. W ciągu kilku dni zwrócimy Ci opłatę na konto, z którego zlecony był przelew.

    Uwaga! Możemy anulować tylko te opłaty, które to my naliczyliśmy. Nie zwrócimy opłat, które naliczą inne banki.

  • W związku z wydarzeniami w Ukrainie świat sukcesywnie wprowadza sankcje w stosunku do banków i instytucji finansowych, między innymi w Rosji i na Białorusi. Dlatego realizacja płatności do tych krajów podlega ograniczeniom. Zakres sankcji nakładanych przez rządy krajów i organizacje międzynarodowe monitorujemy na bieżąco. Aktualna lista banków objętych sankcjami dostępna jest u naszych pracowników. Konsultanci udzielą informacji na czacie, w placówce i pod numerem 801 331 331.

  • Niestety, nie. Obywatel ukraiński może otworzyć konto tylko w placówce, na terenie Polski. Jeżeli jesteś już naszym klientem, możesz zdalnie otworzyć konto oszczędnościowe czy walutowe. Zrobisz to w Millenecie.

  • Jeżeli masz kartę, idź do bankomatu. Pamiętaj o limitach dziennych na karcie dla wypłaty gotówki z bankomatu. Możesz je sprawdzić w Millenecie lub aplikacji mobilnej. Tam też możesz je podwyższyć lub obniżyć. Maksymalny dzienny limit wypłat gotówki kartą debetową to 10 000 zł.

  • Niestety, nie. Dla klientów indywidualnych obsługujemy waluty: PLN, USD, EUR, CHF, GBP.

    W przypadku bankowości korporacyjnej obsługujemy waluty z tabeli kursowej.

    W tym momencie nie planujemy dodania hrywny do walut, w których obsługujemy transakcje.

  • Ukryj Pokaż więcej

Skontaktuj się z nami

  1. Masz pytania? Napisz do nas

    Wypełnij formularz
  2. lub zadzwoń – infolinia czynna całą dobę

    Гаряча лінія українською мовою