Zaktualizuj przeglądarkę internetową do najnowszej wersji, aby dalej korzystać ze wszystkich funkcji i zwiększyć swoje bezpieczeństwo w internecie.
Zaktualizuj przeglądarkęKorzyści
- Większa ochrona
Zmniejszy się odpowiedzialność za nieautoryzowane transakcje płatnicze, np. w przypadku zgubienia karty lub telefonu. Do tej pory było to 150 euro, teraz maksymalną kwotą jest 50 euro.
- Szybsze reklamacje
Szybciej odpowiemy w sprawie reklamacji dotyczących transakcji płatniczych. Czas ten skróci się z 30 dni kalendarzowych do 15 dni roboczych.
- Nowe zasady przelewów zagranicznych
Przy zlecaniu przelewu zagranicznego do kraju z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (UE, Islandii, Norwegii, Liechtensteinu i Szwajcarii) dostępna będzie tylko tzw. opcja SHA, w której koszty dzielone są między zleceniodawcę a odbiorcę przelewu.
Nadchodzące zmiany

Bezpieczniejsze potwierdzanie operacji
Zwiększy się bezpieczeństwo firmowych finansów. Zgodnie z nowymi przepisami określone operacje muszą spełnić wymóg tzw. silnego uwierzytelnienia (SCA, z ang. Strong Customer Authentication). Oznacza to dwuetapowy proces weryfikacji tożsamości użytkownika, np. przy pomocy jednoczesnej weryfikacji Hasła 1 oraz tokena sprzętowego.

Pełniejszy obraz finansów
Otwarta bankowość umożliwi dostęp do wszystkich firmowych rachunków płatniczych z jednego miejsca, np. z poziomu naszej bankowości uprawniony użytkownik sprawdzi stan konta w innym banku. Dzięki otwartej bankowości firma zyska pełniejszy obraz swoich finansów i będzie mogła lepiej zarządzać swoim budżetem.
Ważne! O tym warto pamiętać

Informacje dla dostawców usług (TPP)
Dla certyfikowanych zewnętrznych dostawców usług (TPP) udostępniamy interfejs dostępowy API wraz z dokumentacją. Umożliwiamy skorzystanie ze środowiska produkcyjnego, jak również testowego.
Gwarantujemy najwyższe standardy bezpieczeństwa. Wykorzystujemy skuteczne metody szyfrowania danych i zabezpieczenia przed nieupoważnionym dostępem.
Udostępniamy wysokiej jakości interfejs API z przejrzystą strukturą danych. Aby zacząć z niego korzystać, wystarczy się zarejestrować.
Zapewniamy stabilne środowisko zarówno dla wersji produkcyjnej, jak i testowej, z wyczerpującą i przejrzystą dokumentacją, które pozwala na łatwą i szybką integrację z naszym systemem.
Pytania i odpowiedzi
-
Korzystanie z usług zewnętrznych podmiotów za każdym razem wymaga wyrażenia odpowiedniej zgody. Aby korzystać z usług TPP, odpowiednią zgodę należy aktywować w Millenecie, w sekcji Ustawienia > Repozytorium zgód > Dostępy i limity. W tym miejscu można wyłączyć poszczególne rodzaje usług.
-
Silne uwierzytelnienie, czyli SCA (z ang. Strong Customer Authentication) to sposób, w jaki powinna być zweryfikowana tożsamość użytkownika usług płatniczych podczas wykonywania poszczególnych operacji. Silne uwierzytelnienie oznacza, że zastosowano dwuetapowy proces weryfikacji tożsamości użytkownika, wykorzystując co najmniej dwie z trzech poniższych kategorii:
- wiedza (coś, co wie wyłącznie użytkownik);
- posiadanie (coś, co posiada wyłącznie użytkownik);
- cecha klienta (coś, czym tylko użytkownik jest).
-
Zachowaj szczególną ostrożność i nie przekazuj nikomu firmowych danych do logowania oraz autoryzacji. Certyfikowani usługodawcy (TPP) będą korzystali ze specjalnego interfejsu dostępowego, dlatego nie będą wymagali żadnych poufnych danych.
-
Każdy certyfikowany dostawca usług (TPP) podlega rejestracji przez Komisję Nadzoru Finansowego, a lista takich podmiotów będzie dostępna na stronie internetowej KNF.
-
Za każdym razem, gdy chcesz skorzystać z zewnętrznych usług, skontaktuj się z wybranym TPP i wyraź zgodę na świadczone przez niego wybrane usługi. W trakcie wyrażania zgody zostaniesz przekierowany na stronę Banku Millennium, gdzie będzie wymagane podanie danych do logowania do Millenetu. Wyrażenie zgody będzie wymagało silnego uwierzytelnienia.
-
Tak, zgody wydaje się dla poszczególnych dostawców usług na wybrane transakcje (każda usługa wymaga oddzielnej zgody). W przypadku usługi CAF najpierw trzeba wyrazić zgodę w Millenecie (w repozytorium zgód), aby podmiot trzeci mógł zaoferować nam tę usługę.
-
Dla certyfikowanych zewnętrznych dostawców usług (TPP) przygotowaliśmy specjalny interfejs dostępowy oraz dokumentację techniczną. Ze względów bezpieczeństwa za każdym razem musimy sprawdzić, czy dany podmiot spełnia warunki opisane w ustawie o usługach płatniczych. Bez tej weryfikacji nie możemy udostępnić danych firmy zewnętrznemu dostawcy usług.
-
Wszystkie wyrażone zgody i ich zakres można sprawdzić w Millenecie w repozytorium zgód. Jeśli istnieje jakakolwiek rozbieżność między wyrażoną zgodą a zakresem wykonanej usługi przez TPP, pilnie skontaktuj się z zewnętrznym dostawcą usług (TPP).
-
Jeżeli TPP działa poza zakresem zgody albo bez jej udzielenia, należy zgłosić reklamację do TPP, a ponadto zawiadomić Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF).
-
W przypadku Klientów Millenetu dla Przedsiębiorstw dostęp do systemu Millenet dla nowych użytkowników oraz dostęp do poszczególnych produktów i usług przez system Millenet określa się, nadając pełnomocnikom odpowiednie uprawnienia. Można je nadać w formie papierowej na formularzu konfiguracji użytkowników lub przez użytkownika, który może nadawać takie uprawnienia bezpośrednio w Millenecie.
-
Jeśli jesteś pełnomocnikiem do rachunku bankowego, możesz korzystać z usług TPP pod warunkiem, że właściciel rachunku udzieli Ci stosowne pełnomocnictwo. W przypadku Klientów Millenetu dla Przedsiębiorstw dostęp dla pełnomocników do poszczególnych produktów i usług przez system Millenet określa się, nadając pełnomocnikom odpowiednie uprawnienia. Można je nadać w formie papierowej na formularzu konfiguracji użytkowników lub przez użytkownika, który może nadawać takie uprawnienia bezpośrednio w Millenecie.
-
Wszystkie transakcje zainicjowane przez TPP za zgodą Klienta zostały zrealizowane i ich zestawienie znajduje się w repozytorium zgód w Millenecie. Zgodnie z przepisami weryfikujemy certyfikaty TPP, więc jeśli TPP utracił certyfikat, nie będziemy realizowali żadnych inicjowanych przez niego transakcji. Ponadto zawsze można zgłosić sprzeciw na usługi AIS i PIS, a także cofnąć zgodę na usługi CAF w repozytorium zgód w Millenecie. Zgoda musi być także wycofana u zewnętrznego dostawcy usług (TPP).
Dostępność i efektywność kanałów elektronicznych Banku Millennium
Średnia dostępność poszczególnych interfejsów do kanałów elektronicznych Banku Millennium w I kwartale 2023 roku wyniosła:
- Interfejs dostępowy API
- Millenet dla Klientów Indywidualnych
- Millenet dla Przedsiębiorstw
- Aplikacja mobilna dla Klientów Indywidualnych
- Aplikacja mobilna dla Przedsiębiorstw
- Millenet Link
Monitorowanie dostępności i efektywności specjalnego interfejsu dostępowego API oraz interfejsów użytkowanych przez Klientów Banku Millennium odbywa się zgodnie z regulacyjnymi standardami technicznymi zawartymi w Rozporządzeniu Delegowanym Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r.