Korzystając z akredytywy importowej (ang. import Letter of Credit, L/C), rozliczasz swoje transakcje handlowe za pośrednictwem Banku Millennium. Działając na Twoje zlecenie, Bank zobowiązuje się wobec Twojego kontrahenta (eksportera) do zapłaty określonej kwoty w zamian za dokumenty zaprezentowane przez niego po wysyłce towaru. Wypłata środków z akredytywy jest możliwa tylko wówczas, gdy dokumenty są zgodne z warunkami zapisanymi w akredytywie, jak również międzynarodowymi zasadami dotyczącymi akredytyw.
Z akredytywy importowej możesz skorzystać również w ramach linii na akredytywy dokumentowe lub linii wieloproduktowej.
Korzyści:
- Potwierdzasz swoją zdolność kredytową i finansową wobec eksportera.
- Masz możliwość wynegocjowania lepszych warunków umowy (np. odroczenia terminu zapłaty czy korzystniejszej ceny).
- Zabezpieczasz się przed nieuzasadnioną wypłatą należności – zapłata zostanie dokonana tylko wtedy, gdy eksporter przedstawi dokumenty wymagane akredytywą, zgodnie z jej warunkami.
- Masz pewność, że eksporter zrealizuje umowę handlową i dostarczy towar w uzgodnionym wcześniej miejscu i terminie, tj. w bazie dostawy.
- Poprzez dobór odpowiednich dokumentów wymaganych w ramach akredytywy, unikniesz zapłaty za towar niespełniający wymagań jakościowych.
- Zarządzasz akredytywami przez Internet za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Millenet.