Zaktualizuj przeglądarkę internetową do najnowszej wersji, aby dalej korzystać ze wszystkich funkcji i zwiększyć swoje bezpieczeństwo w internecie.
Zaktualizuj przeglądarkęO akredytywie eksportowej
Wysyłasz swój towar za granicę? Obawiasz się, że Twoi klienci nie przyjmą dostawy albo odmówią zapłaty? Akredytywa zapewni Ci terminowy wpływ płatności. Wystarczy, że przedstawisz dokumenty dostawy zgodne z warunkami akredytywy.

- Wyeliminuj ryzyko, że importer odstąpi od transakcji albo odmówi zapłaty
- Zyskaj dodatkową płynność dzięki wcześniejszemu dyskontu akredytywy z odroczonym terminem płatności
- Wygodnie zarządzaj akredytywami przez naszą platformę online
Pytania i odpowiedzi
-
Zaproponuj swojemu kontrahentowi płatność przez akredytywę. Wskaż nas jako Twój bank, który rozliczy dla Ciebie transakcję (nasz kod SIWFT: BIGBPLPW). Bank Twojego kontrahenta skontaktuje się z nami, by dopełnić formalności.
-
Podstawowe waluty to PLN, EUR, USD. Jednak możemy zrealizować transakcję także w innych walutach publikowanych w naszej tabeli kursów walut.
-
To zależy od Twoich uzgodnień z kontrahentem i jest określone w akredytywie. Mogą to być faktury, certyfikaty, atesty, dokumenty ubezpieczeniowe czy transportowe. Dostarczysz je nam, a my przekażemy je bankowi obsługującemu Twojego klienta. Gdy bank pozytywnie zweryfikuje dokumenty, uruchomimy proces zapłaty.
-
Zapłacimy Ci, gdy tylko otrzymamy środki z banku Twojego klienta. To zdarzy się w terminie określonym w warunkach akredytywy. Może być to termin:
- za okazaniem (ang. „by payment" albo „at sight"), czyli zwykle 2-3 dni robocze po zaakceptowaniu przez bank kontrahenta dokumentów dostawy
- odroczony (ang. „by deferred payment"), czyli w określonym terminie po dacie wysyłki towaru lub po dacie wystawienia faktury