Od 25.08 nie będzie możliwe logowanie do Millenetu z wersji przeglądarki, z której teraz korzystasz. Zaktualizuj przeglądarkę na swoim urządzeniu i korzystaj z bankowości internetowej wygodnie i bezpiecznie.
Zaktualizuj przeglądarkęZwiększy się bezpieczeństwo Twoich finansów. Zgodnie z nowymi przepisami określone operacje wymagają zastosowania tzw. silnego uwierzytelnienia (SCA, z ang. Strong Customer Authentication), co oznacza dwuetapowy proces weryfikacji tożsamości Klienta. Możemy poprosić Cię o dodatkową weryfikację za pomocą H@sła SMS albo Autoryzacji Mobilnej, w szczególności:
Dzięki otwartej bankowości będziesz mieć dostęp do wszystkich swoich rachunków z jednego miejsca, np. z poziomu naszej bankowości sprawdzisz stan konta w innym banku. Dzięki otwartej bankowości zyskasz pełniejszy obraz swoich finansów i będziesz lepiej zarządzać swoim budżetem.
Zmniejszy się Twoja odpowiedzialność za nieautoryzowane transakcje płatnicze, np. gdy zgubisz kartę lub telefon (pamiętaj, aby zgłosić każdą płatność wykonaną bez Twojej zgody). Do tej pory było to 150 euro, teraz odpowiadasz maksymalnie do kwoty 50 euro.
Szybciej otrzymasz odpowiedź w sprawie reklamacji dotyczących Twoich transakcji płatniczych. Czas ten skróci się z 30 dni kalendarzowych do 15 dni roboczych.
Zlecając przelew zagraniczny do kraju z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (UE, Islandii, Norwegii, Liechtensteinu i Szwajcarii), pokryjesz część kosztów przelewu, a część pokryje odbiorca (jest to tzw. opcja SHA, w której koszty dzieli się między zleceniodawcę a odbiorcę przelewu).
Od 14 września 2019 r., aby korzystać z Millenetu i aplikacji mobilnej, musisz mieć możliwość odbierania H@seł SMS. Dlatego upewnij się, że Twój aktualny numer telefonu jest zarejestrowany w Banku.
Zarejestrować lub zmienić numer telefonu możesz w Millenecie (po wydrukowaniu jednorazowego H@sła 2 w bankomacie Banku Millennium) lub w dowolnej placówce Banku Millennium.
Znajdź placówkęTermin „otwarta bankowość” odnosi się do usług płatniczych, które zgodnie z Dyrektywą PSD2 mogą świadczyć certyfikowani zewnętrzni dostawcy usług, np. inne banki czy instytucje płatnicze (czyli TPP, ang. Third Party Providers).
Oczywiście za każdym razem musisz wyrazić na nie zgodę.
Za każdym razem w celu wykonania danej usługi (AIS, PIS lub CAF) zewnętrzny dostawca usług (TPP) poprosi Cię o wyrażenie na nią zgody. Jeśli nie zgadzasz się na świadczenie usług przez TPP, możesz nie wyrazić zgody. W przypadku usługi PIS, czyli inicjacji płatności, możesz z góry ustalić limit dla TPP w wysokości 0 zł. W ten sposób TPP nie zainicjuje żadnej transakcji z Twojego rachunku płatniczego. Można to zrobić w Millenecie w zakładce Ustawienia limitów transakcji > Limity i dodatkowe ustawienia > Dzienny limit PSD2.
Silne uwierzytelnienie, czyli SCA (z ang. Strong Customer Authentication) to sposób, w jaki powinna być zweryfikowana tożsamość użytkownika usług płatniczych podczas wykonywania poszczególnych operacji. Silne uwierzytelnienie oznacza, że zastosowano dwuetapowy proces weryfikacji tożsamości użytkownika, wykorzystując co najmniej dwie z trzech poniższych kategorii:
Zachowaj szczególną ostrożność i nie przekazuj nikomu swoich danych do logowania oraz autoryzacji. Certyfikowani usługodawcy (TPP) będą korzystali ze specjalnego interfejsu dostępowego, dlatego nie będą wymagali od Ciebie żadnych poufnych danych.
Każdy certyfikowany dostawca usług (TPP) podlega rejestracji przez Komisję Nadzoru Finansowego, a lista takich podmiotów będzie dostępna na stronie internetowej KNF.
Za każdym razem, gdy chcesz skorzystać z zewnętrznych usług, skontaktuj się z wybranym TPP i wyraź zgodę na świadczone przez niego wybrane usługi. W trakcie wyrażania zgody zostaniesz przekierowany na stronę Banku Millennium, gdzie będzie wymagane podanie danych do logowania do Millenetu. Wyrażenie zgody będzie wymagało silnego uwierzytelnienia.
Tak, zgody wydaje się dla poszczególnych dostawców usług na wybrane transakcje (każda usługa wymaga oddzielnej zgody). W przypadku usługi CAF najpierw trzeba wyrazić zgodę w Millenecie (w repozytorium zgód), aby podmiot trzeci mógł zaoferować nam tę usługę.
Dla certyfikowanych zewnętrznych dostawców usług (TPP) przygotowaliśmy specjalny interfejs dostępowy oraz dokumentację techniczną. Ze względów bezpieczeństwa za każdym razem musimy sprawdzić, czy dany podmiot spełnia warunki opisane w ustawie o usługach płatniczych. Bez tej weryfikacji nie możemy udostępnić Twoich danych zewnętrznemu dostawcy usług.
Jeżeli TPP działa poza zakresem zgody albo bez jej udzielenia, należy zgłosić reklamację do TPP, a ponadto zawiadomić Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF).
Jeśli jesteś współwłaścicielem rachunku, możesz korzystać z usług TPP. Jako współwłaściciel rachunku masz pełne prawo do wyrażania zgód w zakresie dostępu do danych o rachunku i historii transakcji, a także do inicjowania transakcji płatniczych.
Jeśli jesteś pełnomocnikiem do rachunku bankowego, nie możesz korzystać z usług zewnętrznych dostawców usług, ponieważ pełnomocnicy nie mają dostępu i możliwości zarządzania rachunkami mocodawców przez bankowość elektroniczną.
Wszystkie transakcje zainicjowane przez TPP za Twoją zgodą zostały zrealizowane. Zgodnie z przepisami weryfikujemy certyfikaty TPP, więc jeśli TPP utracił certyfikat, nie będziemy realizowali żadnych inicjowanych przez niego transakcji.
Dla certyfikowanych zewnętrznych dostawców usług (TPP) udostępniamy interfejs dostępowy API wraz z dokumentacją. Możesz skorzystać ze środowiska produkcyjnego, jak również testowego.
Gwarantujemy najwyższe standardy bezpieczeństwa. Wykorzystujemy skuteczne metody szyfrowania danych i zabezpieczenia przed nieupoważnionym dostępem.
Udostępniamy wysokiej jakości interfejs API z przejrzystą strukturą danych. Aby zacząć z niego korzystać, wystarczy się zarejestrować.
Zapewniamy stabilne środowisko zarówno dla wersji produkcyjnej, jak i testowej, z wyczerpującą i przejrzystą dokumentacją, które pozwala na łatwą i szybką integrację z naszym systemem.
Średnia dostępność poszczególnych interfejsów do kanałów elektronicznych Banku Millennium w II kwartale 2024 roku wyniosła:
Monitorowanie dostępności i efektywności specjalnego interfejsu dostępowego API oraz interfejsów użytkowanych przez Klientów Banku Millennium odbywa się zgodnie z regulacyjnymi standardami technicznymi zawartymi w Rozporządzeniu Delegowanym Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r.