Płać za przejazd na autostradzie wygodniej

Dzięki opcji Autostrady możesz przejeżdżać przez bramki bez stania w kolejce i pobierania biletu

Automatyczne opłaty za autostrady w aplikacji mobilnej Banku Millennium

  • Możesz uniknąć kolejek do bramek
    Skorzystaj ze specjalnie oznaczonych bramek. System po rozpoznaniu auta podniesie szlaban
  • Nie musisz pamiętać o tradycyjnych opłatach
    Po zjeździe z autostrady opłata zostanie pobrana automatycznie
  • Wygodnie aktywujesz
    Wystarczy, że tylko raz wprowadzisz kilka danych i zaakceptujesz odpowiednie zgody, by swobodnie poruszać się po autostradzie

Autopay to system szybkich i automatycznych płatności online i offline, za przejazdy obsługiwany przez firmę Blue Media. Więcej informacji o dostawcy i usłudze dostępnych jest na stronie http://bluemedia.pllink otwiera się w nowym oknie. Szczegóły dotyczące usługi Autopay dostępne są w „Regulaminie usług Autopay” oraz „Regulaminie serwisu Blue Media” dostępnych na stronie dostawcy usługi, firmy Blue Media.

Jak działa Autopay?

Na autostradę A1 na odcinku Nowa Wieś-Rusocin oraz A4 na odcinku Katowice-Kraków możesz wjechać i zjechać dowolną bramką, również taką przeznaczoną do pobierania tradycyjnych opłat.

Gdy podjedziesz, system po rozpoznaniu tablic rejestracyjnych Twojego auta podniesie szlaban.

Nie martw się o drobne, opłata za przejazd zostanie pobrana automatycznie z wcześniej wskazanego przez Ciebie konta.

Gdzie mogę korzystać?

Autostrada A1
Autostrada A1 - mapa
Autostrada A4
Autostrada A4 - mapa

Obecnie usługa Autopay obejmuje przejazd Autostradą A1 na odcinku Nowa Wieś-Rusocin oraz Autostradą Małopolską A4 na odcinku Katowice-Kraków. Autostradą Wielkopolską A2 na odcinku Świecko-Nowy Tomyśl oraz Tomyśl-Konin. Usługa jest stale rozwijana, wkrótce będzie można z niej korzystać również na innych autostradach.

Jak zacząć korzystać?

  1. 1
    Jak zacząć korzystać? -

    Otwórz aplikację Banku Millennium

    W menu wybierz: Płatności - Transport - Autostrady

  2. 2
    Jak zacząć korzystać? -

    Podaj kilka informacji

    Wprowadź informacje dotyczące pojazdu oraz źródła płatności i zatwierdź

  3. 3
    Jak zacząć korzystać? -

    Gotowe!

    Jesteś zarejestrowany i możesz swobodnie korzystać z usługi

Pytania i odpowiedzi

Rejestracja


Jak zarejestrować auto?

Usługa dostępna jest w najnowszej wersji aplikacji mobilnej Banku Millennium. Aby zarejestrować się do usługi w menu aplikacji wybierz Płatności > Transport a następnie Autostrady. Podaj numer rejestracyjny pojazdu, wybierz jego kategorię (np. osobowy lub ciężarowy) oraz kraj rejestracji i źródło płatności (kartę bądź konto w Banku Millennium). Na koniec wystarczy zaakceptować regulaminy i wyrazić odpowiednie zgody.


Co zrobić jeśli mam już konto w Autopay?

Jeżeli posiadasz już konto w usłudze Autopay to podczas rejestracji w aplikacji mobilnej Banku Millennium upewnij się, że zarówno numer telefonu zarejestrowany w Banku, jak i numer rejestracyjny pojazdu są takie same jak te, z których korzystasz już w usłudze Autopay. Konta zostaną zsynchronizowane. Dzięki temu w aplikacji mobilnej Banku Millennium widoczne są historie przejazdów, transakcji i korekt.


W trakcie rejestracji wystąpił błąd, co robić?

Skontaktuj się z dostawcą usługi Blue Media S.A.

Przejazdy


Jak to działa?

By móc skorzystać z usługi, udaj się do specjalnie oznakowanej bramki na autostradzie (A1 na odcinku Nowa Wieś-Rusocin, A4 na odcinku Katowice-Kraków – usługa jest rozwijana i wkrótce liczba autostrad się powiększy). System powinien sczytać tablice rejestracyjne i otworzyć szlaban, podobnie na bramce zjazdowej. Opłata zostanie pobrana automatycznie ze wskazanego wcześniej konta, po zjeździe z płatnego odcinka autostrady.

Szczegóły dotyczące usługi Autopay dostępne są w „Regulaminie usług Autopay” oraz „Regulaminie serwisu Blue Media” dostępnych na stronie dostawcy usługi, firmy Blue Media.


Co zrobić jeśli bramka wjazdowa nie otworzyła się?

Upewnij się, czy proces rejestracji zakończył się otrzymaniem pozytywnego komunikatu o dodaniu auta, tablica rejestracyjna pojazdu jest odpowiednio czytelna lub Twoje konto w usłudze Autopay nie jest zablokowane.


Co zrobić jeśli bramka zjazdowa nie otworzyła się?

Upewnij się, że tablica rejestracyjna auta jest odpowiednio czytelna.

Jeżeli wjazd odbył się przez bramkę AmberGo, a przy zjeździe szlaban nie podniósł się, to w takiej sytuacji trzeba skorzystać ze standardowej bramki i opłacić przejazd tradycyjnie.

Jeżeli ze względów technicznych wjazd na autostradę odbył się standardowo, poprzez pobranie biletu i opłatę, zjazd możliwy jest wyłącznie zwykłą bramką, nie oznaczoną AmberGo.

Szczegóły dotyczące usługi Autopay dostępne są w „Regulaminie usług Autopay” oraz „Regulaminie serwisu Blue Media” dostępnych na stronie dostawcy usługi, firmy Blue Media.


Moje konto zostało zablokowane, co teraz?

Skontaktuj się z dostawcą usługi Blue Media S.A.

Płatności


Opłata została pobrana z opóźnieniem

Opłata może być zlecona z opóźnieniem z uwagi na proces przetwarzania systemu.


Nie posiadam wystarczająco dużo środków na koncie

Operator usługi będzie próbował pobrać należną kwotę. Jeżeli płatność nie dojdzie do skutku Twoje konto w usłudze Autopay zostanie zablokowane do momentu uregulowania należności. Aby uregulować należność skontaktuj się z operatorem usługi Autopay, firmą Blue Media S. A.


Pobrana kwota za przejazd jest zbyt wysoka

W przypadku błędnie wybranej kategorii pojazdu, może zostać pobrana wyższa opłata za przejazd. W takiej sytuacji płatność może zostać skorygowana przez dostawcę usługi. Wówczas transakcja ulegnie automatycznej korekcie a środki zostaną zwrócone. W takie sytuacji skontaktuj się z operatorem usługi, firmą Blue Media S. A.


Pobrana kwota za przejazd jest zbyt niska

W przypadku błędnie wybranej kategorii pojazdu, może zostać pobrana zbyt niska opłata za przejazd. W takiej sytuacji płatność może zostać skorygowana przez dostawcę usługi. Wówczas transakcja ulegnie automatycznej korekcie, a niedopłata zostanie pobrana automatycznie z konta. Jeżeli na koncie nie ma odpowiedniej ilości środków, operator może zablokować usługę.


Mój poprzedni przejazd nie został opłacony. Czy mogę skorzystać ponownie z przejazdu?

Nie. W momencie, kiedy operator nie będzie mógł pobrać opłaty za przejazd, Twoje konto w usłudze Autopay zostanie zablokowane. Pamiętaj o zapewnieniu środków na koncie tak, aby opłacenie przejazdu mogło odbyć się od razu po jego zakończeniu.


Czy w trakcie przejazdu mogę zmienić źródło płatności lub usunąć pojazd?

Opcja usunięcia pojazdu jest zablokowana do momentu zjazdu z autostrady i uregulowania opłaty. Możesz natomiast zmienić źródło płatności (numer karty bądź konta w Banku Millennium) w trakcie przejazdu.


W jakiej sytuacji mogę otrzymać zwrot płatności za przejazd?

Opłata za przejazd zostanie zwrócona automatycznie, jeżeli pobrana została zbyt wysoka kwota lub gdy opłata za przejazd pobrana została podwójnie. Środki będą zwrócone na Twój rachunek bankowy, wskazany w aplikacji mobilnej Banku Millennium.


Jeżdżę samochodem służbowym, czy jest możliwe otrzymanie faktury?

Oczywiście. Możesz otrzymać i pobrać fakturę w aplikacji Banku Millennium po każdym przejeździe bądź zbiorczo, raz w miesiącu.

Pojazdy


Jakie pojazdy mogę dodać do usługi?

Do usługi możesz dodać samochody zarejestrowane na terenie Polski, które nie zostały wcześniej zarejestrowane w usłudze Autopay. Wkrótce możliwe będzie dodanie również samochodów zarejestrowanych na terenie UE.


Czy mogę dodać kilka samochodów?

Tak. W ustawieniach będzie możliwość dodawania kolejnych pojazdów. Maksymalnie 20.

Pomoc


Mam problem z przejazdem

Jeśli masz problem z przejazdem skontaktuj się z dostawcą usługi firmą Blue Media S.A.

Blue Media S.A.
Powstańców Warszawy 6
81-718 Sopot

Centrum Pomocy Blue Media
8.00 - 22.00 od poniedziałku do piątku
8.00 - 16.00 w soboty