300+ dla każdego ucznia

Świadczenie 300 zł na wyprawkę szkolną

O programie Dobry Start 300+

Dobry Start 300+ to rządowy program wsparcia, w ramach którego rodziny raz w roku otrzymają na każde uczące się w szkole dziecko jednorazowe świadczenie na wyprawkę szkolną w wysokości 300 zł, niezależnie od dochodów:

  • świadczenie przyznawane jest uczniom do 20. roku życia lub 24. roku życia w przypadku uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności
  • świadczenie nie przysługuje dzieciom, które uczęszczają do przedszkola lub tzw. zerówki
  • wniosek o świadczenie można było składać od 1 lipca do 30 listopada 2021

Jak wygląda proces składania wniosku

  1. 1
    Jak wygląda proces składania wniosku -

    Złożenie wniosku

    Wypełnij i złóż wniosek o świadczenie w Millenecie.

  2. 2
    Jak wygląda proces składania wniosku -

    Rejestracja i rozpatrzenie wniosku

    Wniosek trafia do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, gdzie jest rozpatrywany.

  3. 3
    Jak wygląda proces składania wniosku -

    Wypłata świadczenia

    Świadczenie otrzymasz po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku w ciągu maksymalnie 2 miesięcy.

  • Program Dobry Start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy, który wskażesz we wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.

    Przed złożeniem wniosku zapoznaj się z informacjami o programie Dobry Start na stronie ZUSlink otwiera się w nowym oknie

  • Wniosek złożysz od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. wyłącznie online.

    Jeśli złożysz wniosek za pomocą bankowości elektronicznej, ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jeśli jeszcze go nie masz, ZUS założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.

  • Za pośrednictwem bankowości elektronicznej wniosek może złożyć rodzic (matka lub ojciec), który posiada polskie obywatelstwo i mieszka na terytorium Polski. Jeśli jesteś cudzoziemcem, wniosek możesz złożyć korzystając z PUE ZUS.

  • Wniosek znajdziesz po zalogowaniu do Millenetu w zakładce MilleUrząd. Pamiętaj, że wniosek możesz złożyć jedynie w swoimi imieniu, logując się do Millenetu. Wniosek nie jest dostępny w aplikacji mobilnej.

  • Dane do logowania do Millenetu możesz w prosty sposób odzyskać.

    Wybierz Logowanie w prawym górnym rogu strony, kliknij Dalej, a następnie Pomoc z logowaniem. Dzięki prostym instrukcjom dowiesz się, jak odzyskać Millekod (znajdziesz go także w umowie otrzymanej przy zakładaniu konta) oraz jak zmienić H@sło 1 na nowe.

  • Świadczenie przekazywane jest wyłącznie na rachunek bankowy. Zachęcamy Cię do podania numeru rachunku w Banku Millennium, ale możesz podać dowolny numer rachunku do wypłaty świadczenia, także w innym banku.

  • Ukryj pytania Pokaż pozostałe pytania