Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, samodzielnie spróbujemy zweryfikować w serwisie CEIDG, czy osoba która złożyła wniosek/odwołanie jest właścicielem firmy. Poprosimy Cię wtedy tylko o potwierdzenie w Millenecie, że dane zawarte w CEIDG są zgodne ze stanem faktycznym. W tej sytuacji nie musisz przesyłać do Banku żadnych dokumentów.
Zaloguj się do Millenetu i sprawdź, czy Twoje dane zostały poprawnie zweryfikowane w CEIDG. Wejdź w zakładkę MilleUrząd, a następnie Tarcza Finansowa.
1. Pełny odpis z KRS lub wydruk z CEIDG, jeśli wynika z niego, że w dniu złożenia wniosku lub odwołania składająca je osoba była uprawniona do jednoosobowego reprezentowania Twojej firmy
Skorzystaj w tym celu z serwisów KRS lub CEIDG dla pobrania i zapisania odpisu lub wydruku w formacie PDF. Ten dokument nie wymaga podpisania.
Jeśli osoba składająca w Twoim imieniu wniosek/odwołanie nie była uprawniona do jednoosobowego reprezentowania firmy, prześlij do Banku dodatkowo pełnomocnictwo lub oświadczenie.
2. Pełnomocnictwo będące dokumentem potwierdzającym umocowanie osoby, która złożyła w imieniu Twojej firmy wniosek lub odwołanie.
UWAGA: pełnomocnictwo musi być sporządzone przed wysłaniem wniosku/odwołania, którego dotyczy, wg wzoru dostępnego na stronie PFR. Pamiętaj o dołączeniu pełnego odpisu z KRS lub wydruków z CEIDG potwierdzających umocowanie osób, które podpisały pełnomocnictwo.
Pełnomocnictwo musi spełniać następujące warunki:
- zostać sporządzone przed wysłaniem wniosku/odwołania, którego dotyczy
- mieć treść zgodną ze wzorem zawartym w regulaminie ubiegania się o udział w programie rządowym Tarcza Finansowa PFR
- zostać udzielone osobie, która złożyła wniosek/odwołanie w imieniu Twojej firmy
- być podpisane wyłącznie przez osoby upoważnione do reprezentacji Twojej firmy, których dane ujawnione są w odpisie z KRS lub w wydruku z CEIDG dostarczonym przez Ciebie wraz z pełnomocnictwem
- być podpisane za pomocą kwalifikowanych podpisów elektronicznych lub notarialnie
- mieć format PDF, a podpisy elektroniczne powinny być złożone metodą PAdES
- data złożenia ostatniego podpisu musi być wcześniejsza niż data złożenia wniosku/odwołania, którego pełnomocnictwo dotyczy (jeśli daty są takie same, decyduje godzina złożenia ostatniego podpisu, o ile podpis zawiera znacznik czasu w przypadku podpisu elektronicznego)
- pełnomocnictwo wraz z odpisem z KRS lub wydrukami z CEIDG musi być załączone do każdego wniosku/odwołania, które uzyskały pełne lub częściowe przyznanie subwencji
Jeśli sam odpis z KRS lub wydruk CEIDG nie jest wystarczający, bo osoba składająca wniosek/odwołanie nie była upoważniona do reprezentowania firmy i nie miała odpowiedniego pełnomocnictwa, musisz przekazać do Banku oświadczenie.
3. Oświadczenie będące retrospektywnym potwierdzeniem stanu związania przez Twoją firmę umową subwencji finansowej.
Skorzystaj z wzoru oświadczenia dostępnego na stronie PFR. Wypełnij dokument, zapisz go w formacie PDF, a następnie podpisz kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi zgodnie z reprezentacją. Pamiętaj o dołączeniu pełnego odpisu z KRS lub wydruków z CEIDG potwierdzających umocowanie osób, które podpisały oświadczenie.
Oświadczenie musi spełniać następujące warunki:
- zostać sporządzone po złożeniu wszystkich wniosków/odwołań
- mieć treść zgodną ze wzorem zawartym w Regulaminie ubiegania się o udział w programie rządowym Tarcza Finansowa PFR
- być podpisane wyłącznie przez osoby upoważnione do reprezentacji Twojej firmy, których dane ujawnione są w odpisie z KRS lub w wydruku z CEIDG dostarczonym przez Ciebie wraz z oświadczeniem
- być podpisane za pomocą kwalifikowanych podpisów elektronicznych lub notarialnie
- mieć format PDF, a podpisy elektroniczne powinny być złożone metodą PAdES
- data złożenia ostatniego podpisu musi być późniejsza niż data złożenia wniosku/odwołania, którego oświadczenie dotyczy (jeśli daty są takie same, decyduje godzina złożenia ostatniego podpisu, o ile podpis zawiera znacznik czasu w przypadku podpisu elektronicznego)
- oświadczenie wraz z odpisem z KRS lub w wydrukami z CEIDG musi być załączone do każdego wniosku/odwołania, które uzyskały pełne lub częściowe przyznanie subwencji
Dokumenty można przekazać wygodnie online po zalogowaniu do Millenetu, dostarczyć do placówki w formie papierowej lub wysłać na adres Banku.
Jeśli chcesz przesłać dokumenty za pomocą Millenetu, możesz to zrobić od 28.11.2020 r. Sprawdź jak
Jeśli chcesz dostarczyć/wysłać dokumenty w formie papierowej, pamiętaj:
- oświadczenie lub pełnomocnictwo muszą być potwierdzone notarialnie - w tym celu wydruk przygotowany zgodnie z powyższymi wskazówkami i podpisany zgodnie z reprezentacją w obecności notariusza dostarcz do swojego doradcy bankowego, oddziału Banku lub prześlij na adres: Bank Millennium SA, ul. Żaryna 2A, 02-593 Warszawa, z dopiskiem na kopercie: „Dokumenty PFR”
- dołącz pełny odpis z KRS lub wydruk z CEIDG potwierdzający umocowanie osób, które podpisały dokument
Dokumenty dostarczone do placówki lub wysłane na adres Banku muszą spełniać następujące warunki:
- data i godzina poświadczenia notarialnego lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów dla pełnomocnictwa musi być wcześniejsza, a dla oświadczenia późniejsza od daty i godziny złożenia wniosku/odwołania, którego dokument dotyczy
- jeśli data złożenia ostatniego podpisu na oświadczeniu w formie papierowej jest późniejsza niż data ostatniego wniosku/odwołania, to wystarczy, jeśli wyślesz jedno oświadczenie wraz z odpisem z KRS lub wydrukami z CEIDG
- jeśli wysyłasz pełnomocnictwo, musisz sporządzić je osobno dla każdego wniosku/odwołania, które uzyskały pełne lub częściowe przyznanie subwencji
Jeśli Twoja firma jest spółką cywilną, pełnomocnictwo lub oświadczenie musi być podpisane przez wszystkich udziałowców spółki i dla każdego z nich należy dołączyć wydruk z CEIDG.
Ważne!
Bank ma obowiązek weryfikacji dokumentów do 31.01.2021.