Do 15 kwietnia możesz złożyć reklamację do wniosku o subwencję

Jeśli Twój wniosek o wsparcie finansowe został odrzucony lub otrzymana kwota jest za niska, możesz złożyć reklamację.

Tarcza Finansowa PFR 2.0 to program, którego celem jest pomoc finansowa dla firm z branż, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z COVID-19.

  • Możliwe będzie umorzenie 100% otrzymanej subwencji w przypadku utrzymania zatrudnienia w 2021 r.
  • Do 15 kwietnia możesz złożyć reklamację do wniosku o subwencję

Szczegółowe zasady składnia reklamacji znajdują się na stronie Polskiego Funduszu Rozwojulink otwiera się w nowym oknie gdzie można znaleźć też odpowiedzi na najczęstsze pytanialink otwiera się w nowym oknie.

Poznaj główne założenia programu

Tarcza Finansowa PFR 2.0 dla mikrofirm:
  • dla firm zatrudniających od 1 do 9 pracowników z branż podanych w sekcji Warunki do spełnienia
  • maksymalny obrót/suma bilansowa za 2019 r. to 2 mln euro
  • wsparcie finansowe w wysokości 18 tys. zł lub 36 tys. zł na zatrudnionego
  • maksymalna kwota subwencji to 324 tys. zł
  • wysokość subwencji uzależniona jest od liczby pracowników i spadku obrotów
  • pomoc przeznaczona dla firm z podanych branż które zanotowały min. 30% spadek obrotów w okresie IV-XII lub w IV kwartale 2020 w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku
  • subwencja przyznawana jest bezzwrotnie pod warunkiem utrzymania średniego zatrudnienia w 2021 r. w porównaniu do 2020 r.
Tarcza Finansowa PFR 2.0 dla MŚP i dużych firm:
  • dla firm zatrudniających od 10 do 249 pracowników z branż podanych w sekcji Warunki do spełnienia
  • obrót za 2019 r. mniejszy niż 50 mln euro, a suma bilansowa mniejsza niż 43 mln euro
  • ddofinansowanie kosztów stałych niepokrytych przychodami w formie subwencji finansowej w kwocie 70% straty brutto za okres od listopada 2020 r. do marca 2021 r.
  • subwencje do maksymalnej kwoty: 3,5 mln zł
  • wysokość subwencji zależna od prognozy kosztów i przychodów oraz straty brutto
  • dla firm które zanotowały min. 30% spadek obrotów w okresie IV-XII lub w IV kwartale 2020 w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku

Gdzie znajdziesz wniosek

Firmy

Wniosek o subwencję znajduje się po zalogowaniu do Millenetu w sekcji MilleUrząd > Wnioski urzędowe > Tarcza Finansowa 2.0.

Po złożeniu wniosku w tym samym miejscu można sprawdzić jego status.

Przedsiębiorstwa

Wniosek o subwencję znajduje się po zalogowaniu do Millenetu dla Przedsiębiorstw w sekcji Dokumenty i wnioski > Tarcza Finansowa 2.0.

Po złożeniu wniosku w tej samej zakładce można sprawdzić jego status.

Warto wiedzieć

Wniosek o wsparcie w ramach programu Tarcza Finansowa PFR dostępny jest wyłącznie po zalogowaniu do bankowości internetowej Millenet. Bank nie wysyła pocztą elektroniczną wiadomości z prośbą o przejście do portalu Banku lub do Millenetu i podanie jakichkolwiek danych osobowych, danych logowania itd. Takie wiadomości są typowym przykładem „phishingu” i mają na celu wyłudzenie danych Klientów. Próby „phishingu” należy zgłaszać pracownikom Banku, najlepiej poprzez kontakt telefoniczny. W miarę możliwości prosimy o zachowanie podejrzanych e-maili i przesłanie ich na adres podany przez pracownika Banku.

Pamiętaj, że:

  • wniosek dostępny jest bezpłatnie po zalogowaniu do Millenetu, Bank nie umożliwia składania wniosku przy pomocy innych stron internetowych
  • nie musisz instalować na komputerze/telefonie żadnych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek
  • wysłanie wniosku będzie potwierdzane H@słem SMS/Autoryzacją Mobilną lub tokenem sprzętowym

Bank będzie informował o możliwości złożenia wniosku za pośrednictwem kanałów elektronicznych, SMS-a, wiadomości w aplikacji mobilnej lub wiadomości w Millenecie. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub e-mail w sprawie udostępnienia wniosku od nieznanego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie, zgłoś to niezwłocznie pracownikom Banku, np. poprzez kontakt telefoniczny.

Przypominamy, że w związku z udostępnieniem wniosku Bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków kierujących na strony internetowe banków.