Płatności BLIK

Zacznij korzystać z płatności mobilnych BLIK - pobierz Aplikację Mobilną Banku Millennium.
Płatności BLIK są dostępne dla telefonów z systemem Android (od wersji 2.3), iOS (od wersji 5.1.1) i Windows Phone (od wersji 3.0.0.0).

Czym są płatności BLIK?

BLIK to wygodny i bezpieczny system płatności mobilnych dostępny w Aplikacji Mobilnej Banku Millennium.


BLIKIEM możesz płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz wypłacać gotówkę z bankomatu bez użycia karty.
Zobacz, gdzie skorzystasz z BLIKA

Kod BLIK

Kod BLIK to 6-cyfrowy kod autoryzacyjny, który wyświetla się po zalogowaniu do aplikacji. Każdy kod ważny jest 2 minuty, a po wygaśnięciu możesz łatwo wygenerować nowy kod.

Jeśli chcesz mieć szybszy dostęp do płatności mobilnych, możesz ustawić kod BLIK jako widget widoczny już przed zalogowaniem.

Czeki BLIK

Wystawiając czek BLIK możesz szybko i bezpiecznie przekazać pieniądze odbiorcy.
Dowiedz się więcej o czekach BLIK

Wypłata BLIK z bankomatu

Za pomocą kodu BLIK możesz dokonać wypłaty z bankomatu.

1
 

Wybierz na bankomacie opcję Wypłata BLIK.

2
 

Odczytaj kod BLIK w Aplikacji Mobilnej i wprowadź go w bankomacie.

3
 

Zatwierdź transakcję w Aplikacji Mobilnej.

Płatności BLIK w sklepach

Za pomocą kodu BLIK możesz zapłacić za zakupy w sklepie stacjonarnym lub internetowym.

1
 

Wybierz na terminalu lub na stronie płatności (w przypadku sklepu internetowego) opcję Płatność BLIK.

2
 

Odczytaj kod BLIK w Aplikacji Mobilnej i wprowadź go na terminalu (lub na stronie płatności sklepu internetowego).

3
 

Zatwierdź transakcję w Aplikacji Mobilnej.

Możesz wykonać 3 transakcje do 50 PLN bez potwierdzania PINem. Kolejna, czwarta transakcja, będzie wymagała potwierdzenia PINem (tym samym, którym logujesz się do aplikacji). Ustawienia potwierdzania płatności BLIK możesz zmienić w aplikacji w zakładce Produkty > Szczegóły BLIK.

Czeki BLIK

Dzięki czekom BLIK możesz szybko i bezpiecznie przekazać pieniądze odbiorcy. Odbiorca nie musi posiadać rachunku bankowego, karty ani portfela.

W Aplikacji Mobilnej Banku Millennium wybierz opcję Nowy czek BLIK, a następnie kwotę i termin ważności czeku. Ustal hasło, które wraz z numerem czeku podaj odbiorcy. Na rachunku (lub rachunku karty) założona zostanie blokada na określony czas i na kwotę czeku.

Odbiorca może natychmiast wypłacić pieniądze w bankomacie lub zapłacić czekiem za zakupy, a niewykorzystana kwota automatycznie wróci na Twoje konto.

Czek może mieć ważność w przedziale od 15 minut do maksymalnie 72 godzin (o terminie ważności decyduje wystawca czeku).


Wypłata z bankomatu czekiem BLIK

Przygotuj numer i hasło do czeku.

  1. Wybierz na bankomacie opcję Wypłata BLIK.
  2. Wprowadź 9-cyfrowy numer czeku.
  3. Wprowadź hasło do czeku.

Płatność w sklepie za pomocą czeku BLIK

Przygotuj numer i hasło do czeku.

  1. Wybierz na terminalu lub na stronie płatności (w przypadku sklepu internetowego) opcję Płatność BLIK.
  2. Wprowadź 9-cyfrowy numer czeku.
  3. Wprowadź hasło do czeku.

Bezpieczeństwo

Korzystanie z systemu płatności mobilnych BLIK jest bezpieczne - zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń.

  • Aby zalogować się do aplikacji mobilnej należy podać kod PIN nadany w trakcie aktywacji.
  • Transakcje dokonywane kodem BLIK zawsze wymagają potwierdzenia - przyciskiem „Akceptuj” lub kodem PIN.
  • Operacje czekiem BLIK mogą być zrealizowane tylko i wyłącznie jeśli odbiorca zna numer i hasło do czeku.

Należy pamiętać, że hasło do czeku BLIK jest poufne i nie należy przekazywać go osobom trzecim. Jeśli czek BLIK jest przekazywany innej osobie, należy numer czeku i hasło przekazać w taki sposób, by nie były one przechowywane razem, np. zapisać numer czeku a hasło przekazać ustnie.

Pytania i odpowiedzi

  • Na jakich telefonach są dostępne płatności BLIK?

    Płatności BLIK są dostępne dla telefonów z systemem Android (od wersji 2.3), iOS (od wersji 5.1.1) i Windows Phone (od wersji 3.0.0.0).


  • Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?

    Domyślne ustawienia płatności BLIK pozwalają na wykonanie dziennie 20 transakcji na łączną wartość 1 000 zł. Ustawienia limitów można zmienić w Millenecie: Bankowość mobilna > Płatności BLIK > Ustawienia.

    Limity nie podlegające zmianie to:

    • limit pojedynczej transakcji BLIK – 10 000 PLN,
    • pojedynczy czek może być wygenerowany maksymalnie na 4 000 PLN,
    • dziennie można wygenerować czeki na maksymalnie 5 000 PLN.

  • W jakich bankomatach można wypłacać BLIKIEM?

    W bankomatach Banku Millennium, PKO BP, ING, BZ WBK oraz Euronet.


  • Gdzie mogę płacić BLIKIEM?

    W sklepach stacjonarnych oznaczonych logiem BLIK oraz w sklepach internetowych udostępniających płatności BLIK (Płacę z BLIK).


  • Ile kosztuje usługa BLIK?

    Usługa BLIK jest bezpłatna dla wszystkich klientów korzystających z Aplikacji Mobilnej Banku Millennium.

    Do pobrania oraz w trakcie korzystania z aplikacji konieczne jest połącznie z Internetem, płatne zgodnie z obowiązującą u danego operatora taryfą.

    Opłaty i prowizje naliczane przy transakcjach dokonywanych BLIKiem są dostępne w Cenniku.


  • Skąd są pobierane środki do płatności BLIK?

    Do płatności BLIK można wykorzystać rachunki rozliczeniowo - oszczędnościowe lub karty kredytowe. W Ustawieniach BLIK w aplikacji można określić różne źródła dla różnych transakcji (dla wypłat z bankomatów, płatności w sklepach stacjonarnych i sklepach internetowych).

    Gdy płatności BLIK dokonywane są z rachunku rozliczeniowo – oszczędnościowego (lub karty kredytowej), w historii rachunku (rachunku karty) będą widoczne wszystkie transakcje dokonane za pomocą aplikacji.

    Historię operacji rachunku i karty można sprawdzić także w aplikacji mobilnej.


  • Ile czeków BLIK mogę wystawić?

    Można mieć jednocześnie 5 aktywnych czeków BLIK. Jeśli chcesz utworzyć kolejne, wykorzystaj lub usuń już utworzone. Pamiętaj, że czeki wygasają gdy minie ich okres ważności.


  • Czy czek BLIK można zrealizować częściowo?

    Czek BLIK może być wykorzystany całkowicie lub częściowo ale może być zrealizowany tylko raz. Po wykorzystaniu całej kwoty lub jej części, traci ważność. Jeśli był wykorzystany w części − pozostała kwota automatycznie wróci na rachunek wystawcy czeku.


  • Czy można korzystać z czeków BLIK bez dostępu do Internetu?

    Tak, z czeków BLIK można korzystać bez dostępu do Internetu i bez konieczności logowania do aplikacji. Czek BLIK musi być wcześniej wystawiony i zapisany.

    Do realizacji czeku BLIK konieczne jest posiadanie jego numeru oraz hasła (nadawca ustala hasło do czeku podczas jego wystawiania i w sposób poufny przekazuje odbiorcy).


  • Czy dokonywanie płatności BLIK za granicą jest możliwe?

    Obecnie płatności BLIK są dostępne wyłącznie w Polsce.


  • Nie chcę korzystać z płatności BLIK, ale zależy mi na dostępie do aplikacji mobilnej.

    W tej sytuacji wystarczy zablokować płatności BLIK w Millenecie. Aplikacja pozostanie aktywna, bez możliwości korzystania z systemu BLIK. Usługę można też w każdej chwili odblokować. Usługę możesz również zablokować w dowolnym oddziale Banku Millennium.