Bankowość mobilna

Aplikacja mobilna dla Przedsiębiorstw

Do pobrania wygodna, szybka i bezpieczna aplikacja mobilna Banku Millennium do obsługi bankowości elektronicznej. Usługa daje natychmiastowy dostęp do firmowych rachunków bankowych. Teraz możesz sprawdzać stan kont, wykonywać przelewy i autoryzować transakcje gdziekolwiek jesteś o dowolnej porze.

Usługa aplikacji mobilnej dla klientów instytucjonalnych przeznaczona jest dla firm posiadających dostęp do systemu Millenet dla Przedsiębiorstw.

Aplikacja dostępna jest do pobrania i zainstalowania na urządzeniach mobilnych z systemem Android, iOS oraz BlackBerry 10.

Pobieranie aplikacji

Z aplikacji może skorzystać każdy Klient spełniający następujące warunki: jest Klientem instytucjonalnym segmentu Biznes lub Przedsiębiorstwa, posiada aktywny dostęp do Millenetu dla Przedsiębiorstw, ma zdefiniowany numer kontaktowy SMS, posiada urządzenie mobilne, na którym można zainstalować aplikację mobilną i za pośrednictwem którego można nawiązać połączenie z Internetem.
  • Android

    Aplikacja dla urządzeń mobilnych z systemem Android. Wymagana wersja systemu operacyjnego urządzenia to: Android 2.3 lub wyższa.

    Aplikację możesz pobrać bezpośrednio na swój telefon. W tym celu:

    • otwórz w urządzeniu aplikację Sklep Google Play,
    • wyszukaj aplikację po nazwie "Bank Millennium Firmy",
    • wybierz przycisk "BEZPŁATNE", a następnie "OK",
    • aplikacja zostanie pobrana i zainstalowana na urządzeniu.

    Możesz również zeskanować kod QR przy użyciu swojego telefonu albo skorzystać z bezpośredniego linka do Google Play: Aplikacja Banku Millennium dla Przedsiębiorstw na Androida.


  • iOS

    Aplikacja dla urządzeń firmy Apple (iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPhone 5, iPod Touch oraz iPad, iPad 2, iPad 3). Wymagana wersja systemu operacyjnego urządzenia to: iOS 5.0 lub wyższa.

    Aplikację Banku Millennium można pobrać bezpośrednio na telefon z AppStore'a bądź na komputer przy użyciu programu iTunes. W obu przypadkach musisz być zarejestrowanym użytkownikiem iTunes Store.

    AppStore

    • otwórz AppStore,
    • wyszukaj aplikację po nazwie: Bank Millennium Firmy,
    • wybierz przycisk "FREE", a następnie "INSTALL"
    • aplikacja zostanie zainstalowana na Twoim urządzeniu.

    iTunes

    • otwórz program iTunes na komputerze,
    • wybierz opcję iTunes Store w menu SKLEP,
    • w polu wyszukiwania wpisz frazę: Bank Millennium Firmy,
    • kliknij przycisk "Free App" i pobierz aplikację,
    • podłącz telefon do komputera i dokonaj sychronizacji z iTunes.

    Możesz też zeskanować kod QR przy użyciu swojego telefonu.


  • BlackBerry 10

    Aplikacja dla urządzeń mobilnych z systemem BlackBerry 10. Wymagana wersja systemu operacyjnego urządzenia to: BlackBerry 10.0 lub wyższa.

    Aplikację Banku Millennium można pobrać na urządzenie bezpośrednio ze sklepu BlackBerry App World. Aby pobrać aplikację, musisz zalogować się przez BlackBerry ID.

    BlackBerry App World

    • Otwórz sklep BlackBerry App World,
    • Wyszukaj aplikację po nazwie: "Millennium Firmy",
    • Wybierz przycisk "Pobierz", aplikacja zostanie zainstalowana na Twoim urządzeniu.

    BlackBerry App World Webstore

    • Otwórz BlackBerry App World przez przeglądarkę na Twoim komputerze,
    • Zaloguj się za pomocą BlackBerry ID i przejdź do zakładki Apps&Media / Apps.
    • W polu wyszukiwania wpisz frazę: "Millennium Firmy",
    • Kliknij "Download", aplikacja zostanie zainstalowana na Twoim urządzeniu.

    Możesz również zeskanować kod QR przy użyciu swojego urządzenia mobilnego lub skorzystać z bezpośredniego linka: Aplikacja dla Firm Banku Millennium dla BlackBerry 10.


Aktywacja

  • Aktywacja usługi

    Korzystanie z bankowości mobilnej przez aplikację należy rozpocząć od aktywacji usługi w Millenecie dla Przedsiębiorstw. W tym celu:

    1. Zaloguj się do Millenetu dla Przedsiębiorstw

    2. Wybierz z menu w prawym górnym rogu opcję: Bankowość Mobilna -> Aktywacja/Ustawienia.

    3. Zdefiniuj Hasło Mobilne, które będzie służyło do aktywowania aplikacji mobilnej i do zatwierdzania operacji zlecanych za pośrednictwem aplikacji oraz zdefiniuj listę produktów, które mają być widoczne w aplikacji.

    Kanał Bankowości Mobilnej jest aktywny. Teraz możesz pobrać aplikację mobilną i zainstalować ją na swoim telefonie lub innym urządzeniu mobilnym.


  • Aktywacja aplikacji

    Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji następuje jej aktywacja. (Jeżeli jeszcze nie masz aplikacji na swoim telefonie, pobierz ją i zainstaluj.)

    Do aktywacji aplikacji niezbędne są:

    • Hasło Mobilne zdefiniowane w Millenecie (Aktywacja usługi),
    • Aktywna usługa H@sełSMS (Jak aktywować H@słaSMS).

    Aktywacja przebiega w 3 prostych krokach.

    1. Definicja kodu PIN

    Zdefiniuj i potwierdź 4-cyfrowy kod PIN, za pomocą którego będziesz uzyskiwał dostęp do aplikacji.

    2. Identyfikacja klienta

    Podaj swój Millekod, nazwę użytkownika Millenetu dla Przedsiębiorstw i wygeneruj kod SMS.

    3. Potwierdzenie aktywacji kodem SMS

    Wprowadź otrzymany kod SMS i potwierdź to wybranymi znakami z Hasła Mobilnego.

     


Funkcjonalność

  • Rachunki

    • Przeglądanie listy rachunków bieżących, lokat terminowych i kart kredytowych,
    • Możliwość definiowania widocznych w aplikacji  list rachunków, kart oraz depozytów terminowych (w ramach posiadanych uprawnień nadanych w systemie Millenet dla Przedsiębiorstw), sprawdzanie sald na poszczególnych rachunkach,
    • Przeglądanie historii i szczegółów transakcji na rachunkach,
    • Filtrowanie transakcji na rachunkach według typu i daty transakcji, wyszukiwanie po nazwie beneficjenta i opisie przelewu,
    • Przeglądanie transakcji oczekujących na kartach kredytowych,
    • Przeglądanie listy i szczegółów płatności zablokowanych na rachunkach (nierozliczone transakcje na kartach płatniczych, środki wstrzymane na poczet zlecenia Elektronicznej Wypłaty Gotówkowej itp.),

  • Płatności

    • Przeglądanie listy i szczegółów płatności nadchodzących,
    • Przeglądanie, autoryzowanie oraz wysyłanie zleceń wprowadzonych przez innych użytkowników (bez względu na rodzaj zlecenia) oraz bezpośrednio zlecanych przez użytkownika w aplikacji (zlecenia wewnątrzfirmowe i krajowe),
    • Sprawdzenie bieżącego statusu oraz szczegółów autoryzowanych zleceń,
    • Autoryzowanie transakcji zgodnie z listą uprawnień zdefiniowaną w systemie Millenet dla Przedsiębiorstw,
    • Dokonywanie przelewów między własnymi rachunkami,
    • Dokonywanie przelewów krajowych (również do odbiorców zdefiniowanych w Millenecie),
    • Autoryzowanie folderów zleceń,
    • Autoryzowanie wielu (wybranych) zleceń jednocześnie,

  • Inne

    • Obsługa wielu firm (osobnych profili użytkowników) poprzez jedną aplikację,
    • Podgląd listy odbiorców (beneficjentów) zdefiniowanej w systemie Millenet dla Przedsiębiorstw,
    • Wyszukiwanie odbiorców po nazwie lub opisie,
    • Możliwość przeglądania oraz zrywania lokat widocznych w systemie Millenet dla Przedsiębiorstw,
    • Możliwość pobrania wyciągów łączonych dla rachunków widocznych w systemie Millenet dla Przedsiębiorstw (format PDF),
    • Sprawdzanie aktualnych kursów walut dla transakcji gotówkowych i bezgotówkowych,
    • Wyszukiwanie bankomatów i placówek Banku.

Millennium Forex Trader

Wymieniaj waluty na swoim telefonie lub tablecie w najlepszym możliwym momencie. Korzystaj z Millennium Forex Trader w aplikacji mobilnej dla Przedsiębiorstw.

Bezpieczeństwo

  • Aplikacja na urządzenia mobilne zapewnia bezpieczny dostęp do produktów i usług bankowych

    • Dostęp do aplikacji jest chroniony indywidualnym 4-cyfrowym kodem PIN,
    • 3-krotne błędne podanie kodu PIN powoduje jego zablokowanie (do ustalenia nowego kodu PIN niezbędny jest kod PUK, który można uzyskać przez Millenet), co chroni przed próbą złamania tego zabezpieczenia przez osoby niepowołane,
    • Dane dotyczące Twoich rachunków i innych produktów bankowych nie są przechowywane w pamięci telefonu, co zwiększa bezpieczeństwo tych danych w sytuacji utraty urządzenia,
    • Aplikacja mobilna nie jest podatna na ataki typu phishing, polegające na przedstawieniu użytkownikowi fałszywej strony internetowej banku w celu pozyskania danych do logowania,
    • Przelewy krajowe oraz doładowania zlecane za pośrednictwem aplikacji wymagają potwierdzenia Hasłem Mobilnym, które klient ustala i zmienia przez Millenet. Nie dotyczy to przelewów oraz doładowań do odbiorców zaufanych (odbiorców zaufanych oraz doładowania zaufane można definiować w Millenecie),
    • 3-krotne błędne podanie cyfr z Hasła Mobilnego powoduje jego zablokowanie (po zablokowaniu nowe Hasło Mobilne klient może zdefiniować przez Millenet),
    • Po upływie zdefiniowanego przez Ciebie czasu, w którym aplikacja pozostaje bezczynna, następuje automatyczne wylogowanie z aplikacji. W celu dalszego korzystania wymagane jest ponowne podanie kodu PIN,
    • Komunikacja między aplikacją a systemem Banku jest szyfrowana,
    • Kwota transakcji zlecanych za pośrednictwem aplikacji mobilnej jest ograniczona limitami dziennymi w wysokości:
      10 000 PLN (ograniczenie dotyczy przelewów krajowych autoryzowanych jednoosobowo Hasłem Mobilnym)
      150 000 PLN (ograniczenie dotyczy przelewów krajowych autoryzowanych jednoosobowo Hasłem SMS).

  • Zasady bezpieczeństwa

    • Nigdy nie ujawniaj nikomu swojegu kodu PIN do aplikacji ani Hasła Mobilnego, chroń kod PIN w trakcie logowania,
    • Nie zapisuj kodu PIN ani Hasła Mobilnego w pamięci swojego urządzenia mobilnego,
    • Twój kod PIN powinien być trudny do odgadnięcia, unikaj używania kodów składających się z tych samych cyfr lub z kilku następujących po sobie jak również cyfr położonych obok siebie na klawiaturze, np. 1111, 1234, 2580,
    • Skorzystaj z możliwości blokowania urządzenia przy użyciu kodu PIN. Twój kod PIN do aplikacji powinien być różny od kodu PIN do urządzenia,
    • Pamiętaj, że bank nigdy nie poprosi Cię o podanie pełnego Hasła Mobilnego,
    • Hasło Mobilne powinno różnić się od Hasła1 i powinno być trudne do odgadnięcia,
    • Jeżeli zgubiłeś/aś urządzenie z zainstalowaną aplikacją, niezwłocznie zdezaktywuj ją w Millenecie. Jeżeli nie masz dostępu do internetu, zadzwoń na numer TeleMillennium i zablokuj kanał Bankowości Mobilnej,
    • Jeżeli korzystasz z urządzeń firmy Apple, w programie iTunes, z którym synchronizujesz swoje urządzenie wybierz opcję "Szyfruj kopię zapasową iPhone'a/iPada/iPoda" i ustaw hasło,
    • Zadbaj o bezpieczeństwo swojego urządzenia, używając aktualnego oprogramowania antywirusowego i zapory sieciowej Firewall oraz instalując aktualizacje systemu operacyjnego,
    • Nie instaluj oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł – aplikacje mobilne należy pobierać jedynie z oficjalnych sklepów z aplikacjami mobilnymi (np. Google Play, App Store, Windows Store),
    • Unikaj otwierania wiadomości MMS oraz zapisywania i otwierania załączników otrzymanych pocztą elektroniczną od nieznanych nadawców,
    • Nie korzystaj z aplikacji mobilnej używając połączenia z sieciami Wi-Fi w miejscach publicznych,
    • Unikaj udostępniania swojego telefonu lub tabletu innym osobom, nie pozostawiaj go też bez nadzoru zwłaszcza w miejscach, gdzie mogą mieć do niego dostęp inne osoby,
    • Jeśli sprzedajesz lub oddajesz swoje urządzenie mobilne innej osobie, pamiętaj o wcześniejszej dezaktywacji aplikacji na tym urządzeniu,
    • Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, nie dokonuj modyfikacji zabezpieczeń systemu operacyjnego (rooting w przypadku systemu Android oraz jailbreaking w przypadku iOS), polegających m.in. na umożliwieniu instalowania aplikacji z nieautoryzowanych źródeł, gdyż obniża to bezpieczeństwo Twojego urządzenia poprzez możliwość zainstalowania szkodliwego oprogramowania,
    • Wyłączaj Bluetooth w swoim urządzeniu, gdy z niego nie korzystasz.

Pytania i odpowiedzi