-
Oszuści wysyłają fałszywe SMS-y o zaległej opłacie za prąd
-
Oszuści podszywają się pod PGE (lub inne firmy dostarczające media) i informują, że zalegasz z opłatą oraz grozi Ci odcięcie prądu. Uważaj i nie klikaj w podany w wiadomości link!
Jeśli masz wątpliwości, czy informacja jest prawdziwa, skontaktuj się ze swoim dostawcą energii. Aktualnego numeru do kontaktu zawsze szukaj na stronie dostawcy.
Zgłaszaj nam podejrzane sytuacje pod specjalnym numerem tel. +48 22 598 44 44 (opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora) lub e-mailem pod adresem: kontakt@bankmillennium.pl.
-
Pomagasz Ukrainie? Korzystaj ze sprawdzonych zbiórek
-
W geście solidarności z doświadczonymi wojną Ukraińcami znieśliśmy prowizje za przelewy zagraniczne na Ukrainę. Chcemy pomagać, ale jednocześnie prosimy Cię o zachowanie czujności.
Kiedy inni łączą siły, by pomagać, oszuści nie marnują czasu i wykorzystują nasze dobre intencje.
Dlatego zanim przelejesz pieniądze, sprawdź numery kont i wiarygodność zbiórek, które wspierasz swoimi wpłatami.
- Zanim wpłacisz pieniądze, sprawdź na oficjalnej stronie organizacji, czy prowadzi zbiórkę. Porównaj podane informacje i numery kont.
- Jeśli przelewasz pieniądze osobom prywatnym - wysyłaj pieniądze tym, których rzeczywiście znasz, nie kopiuj numerów kont z mediów społecznościowych.
- Korzystaj ze sprawdzonych metod płatności, a unikaj tych, których nie znasz.
- Nie udostępniaj innym informacji o zbiórkach pieniężnych, których wiarygodności nie możesz sprawdzić.
- Nie daj się nabrać na telefony od rzekomych służb mundurowych, które „wymuszają” przekazanie pieniędzy.
- Nie klikaj w linki w mejlach i SMS-ach.
- Nie podawaj nikomu i nie wpisuj na niesprawdzonych stronach swoich haseł do konta i skrzynki mejlowej czy szczegółów kart płatniczych.
- Do konta w banku loguj się tylko na naszej stronie internetowej lub przez naszą aplikację mobilną.
- Zaktualizuj system operacyjny i programy antywirusowe na urządzeniach, z których korzystasz.
Jeśli podejrzewasz próbę przestępstwa lub gdy wyłudzono od Ciebie pieniądze w taki sposób, poinformuj nas o tym oraz złóż zawiadomienie na policji.
-
Sprawdź nazwę nadawcy dla H@seł SMS
-
Twoje hasła do potwierdzania operacji będą teraz przychodzić od nadawcy o nazwie Millennium. Obecnie dostajesz od tego nadawcy np. informacje dotyczące ważnych dokumentów czekających na Ciebie w Millenecie. Przed wpisaniem kodu z SMS-a, zawsze sprawdź, czy nazwa i kwota transakcji zgadzają się z operacją, jaką wykonujesz – jeśli widzisz inną nazwę transakcji, nie wprowadzaj H@sła SMS i skontaktuj się z nami.
Jeśli chcesz, możesz zmienić sposób potwierdzania transakcji i zamiast przepisywać hasła, potwierdzać operacje w aplikacji mobilnej Banku Millennium.
Dowiedz się więcej o Autoryzacji Mobilnej
-
Fałszywe reklamy na portalach społecznościowych
-
W ostatnim czasie na portalach społecznościowych pojawiają się fałszywe reklamy podszywające się pod Bank Millennium i informujące o wypłatach nagród pieniężnych dla lojalnych klientów. Warunkiem otrzymania nagrody jest np. podanie MilleKodu.
-
Jak się bronić?
-
Pamiętaj o zasadach bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej:
- nie podawaj nikomu swojego MilleKodu i danych do logowania
- nie loguj się do swojego konta na stronach innych niż strona Banku Millennium
- nie wpisuj podczas logowania całego numeru PESEL / dowodu osobistego / paszportu oraz numeru telefonu (podczas logowania prosimy tylko o 2 losowo wybrane znaki identyfikatora)
- nie podawaj danych karty płatniczej podczas logowania - nigdy o to nie prosimy
- czytaj uważnie każdą otrzymaną od nas wiadomość SMS - sprawdź operację, jaką potwierdzasz (m.in. kwotę, rodzaj transakcji, numer operacji), zwróć uwagę na język wiadomości
Jeśli coś wzbudzi Twoje wątpliwości, skontaktuj się z nami. Możesz to zrobić telefonicznie pod specjalnym numerem 22 598 44 44 (tel. stacjonarne i komórkowe, opłata zgodna z taryfą operatora).
-
Uważaj na fałszywe e-maile od "banku"
-
-
Jak działają oszuści?
-
Otrzymaliśmy sygnały o fałszywych e-mailach, w których oszuści podszywają się pod Bank Millennium. Przesłany e-mail jest potwierdzeniem rzekomego przelewu. W wiadomości jest link w formie obrazka, który ma kierować do faktury i szczegółów płatności. W rzeczywistości link prowadzi do strony ze złośliwym oprogramowaniem, które umożliwia kradzież Twoich danych i przejęcie kontroli nad urządzeniem.
Nie wysyłamy żadnych linków za pośrednictwem wiadomości e-mail czy SMS!
Wiadomości z potwierdzeniem transakcji wysyłamy tylko po Twojej dyspozycji z adresu: powiadomienia@bankmillennium.pl
-
Na co zwrócić uwagę
-
- Na nadawcę - fałszywy e-mail nie został wysłany z adresu bankowego, ale z zagranicznej domeny.
- W e-mailach z potwierdzeniem przelewu nie linkujemy do szczegółów.
- Nie przesyłamy faktur innych firm.
-
Jak się bronić
-
- Nie klikaj w linki w wiadomościach e-mail czy SMS, zwłaszcza jeśli nie masz pewności, kto jest nadawcą lub gdzie zostaniesz przekierowany.
- Zainstaluj oprogramowanie antywirusowe na wszystkich urządzeniach, na których logujesz się do bankowości elektronicznej i aktualizuj je na bieżąco.
- Nie loguj się do konta na nieznanych lub cudzych komputerach czy telefonach.
- Jeśli Twoje urządzenie zostało zainfekowane, zalecamy przeinstalowanie systemu operacyjnego.
-
Fałszywe SMS-y od firm kurierskich - nie klikaj w przesłane linki
-
-
Jak działają oszuści?
-
Oszuści podszywają się pod firmę kurierską DHL i wysyłają SMS-y informujące o konieczności dopłaty do przesyłki, np. z powodu opłat celnych.
W SMS podany jest link kierujący do fałszywej strony firmy kurierskiej, z której możesz pobrać aplikację "do śledzenia przesyłki". W rzeczywistości jest to złośliwe oprogramowanie, które może doprowadzić do kradzieży pieniędzy z Twojego konta.
-
Jak się bronić?
-
- nie klikaj w linki w wiadomościach e-mail czy SMS, nie ściągaj nieznanych aplikacji, dostępnych po kliknięciu w link, ani załączników do e-maili, zwłaszcza jeśli nie masz pewności, kto jest nadawcą, a forma lub treść wiadomości wzbudza Twoje wątpliwości
- nie podawaj nikomu danych do logowania (nigdy nie prosimy o podanie MilleKodu ani H@sła 1 w e-mailach lub SMS-ach)
- loguj się do konta wyłącznie na stronie Banku, a przed logowaniem sprawdź, czy widzisz zamkniętą kłódkę w pasku z adresem strony
- zainstaluj oprogramowanie antywirusowe na wszystkich urządzeniach, na których logujesz się do bankowości elektronicznej i aktualizuj je na bieżąco
Jeśli coś wzbudzi Twoje wątpliwości, poinformuj nas o tym.
-
Fałszywe reklamy znanych drogerii na portalach społecznościowych
-
Na portalach społecznościowych (m.in. Facebook, Instagram) pojawiły się fałszywe reklamy podszywające się pod ofertę drogerii Rossmann i Sephora.
Oszuści informują o możliwości otrzymania darmowych kosmetyków. Aby je otrzymać, należy opłacić koszt przesyłki podając dane karty. Wyłudzone w ten sposób dane karty są wykorzystywane do kolejnych transakcji na większe kwoty.
Płacąc kartą online, pamiętaj o kilku zasadach bezpieczeństwa:
- przed dokonaniem zakupu sprawdź, czy oferta jest godna zaufania i z większą ostrożnością podchodź do wyjątkowo okazyjnych cen - poszukaj opinii w internecie na niezależnych portalach
- informacje o promocjach weryfikuj na oficjalnych stronach sprzedawcy
- nie podawaj danych karty w nieznanych sklepach, nie wysyłaj nikomu zdjęć lub skanu karty płatniczej - dane z karty mogą być wykorzystane do wykonania transakcji w internecie
- opłacając transakcję, sprawdź szczegóły i kwotę, zanim ją potwierdzisz H@słem SMS lub w aplikacji
- zainstaluj oprogramowanie antywirusowe na wszystkich urządzeniach, na których logujesz się do bankowości i aktualizuj je na bieżąco
Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zastrzec kartę w Millenecie i aplikacji lub dzwoniąc pod +48 22 598 41 14 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora).
Jeśli zauważysz w sieci podejrzane oferty, poinformuj nas o tym.
-
Uważaj na fałszywe e-maile od Banku
-
-
Jak działają oszuści?
-
Oszuści podszywają się pod Bank Millennium i wysyłają e-maile z informacją o wyłączeniu dostępu do konta i karty.
Informujemy, że Bank nie wysyła tego typu wiadomości ani żadnych linków za pośrednictwem poczty e-mail czy SMS!
Nigdy nie wymagamy podania danych karty płatniczej (numer, data ważności, kod CVV2/CVC2) w celu jej odblokowania, ani dokonywania przelewu w celu odblokowania konta.
Jeśli otrzymasz wiadomość o podobnej treści, powiadom nas o tym.
-
Jak się bronić?
-
- nie klikaj w linki w wiadomościach e-mail czy SMS, zwłaszcza jeśli nie masz pewności, zwłaszcza jeśli nie masz pewności, kto jest nadawcą lub gdzie zostaniesz przekierowany
- nie ściągaj nieznanych aplikacji, dostępnych po kliknięciu w link, ani załączników do e-maili, jeśli nie wiesz, kto je przesłał, a forma lub treść wiadomości wzbudza Twoje wątpliwości
- nie podawaj nikomu danych do logowania (nigdy nie prosimy o podanie MilleKodu ani H@sła 1 w mailach lub SMS-ach)
- do Millenetu loguj się wyłącznie na stronie Banku, a przed logowaniem sprawdź, czy widzisz zamkniętą kłódkę w pasku z adresem strony
- podczas logowania nie podawaj pełnych danych z dokumentu (np. numeru PESEL), zawsze prosimy tylko o dwa losowo wybrane znaki
- w trakcie logowania nigdy nie podawaj danych karty płatniczej
- zainstaluj oprogramowanie antywirusowe na wszystkich urządzeniach, na których logujesz się do bankowości elektronicznej i aktualizuj je na bieżąco
-
Oszuści podszywają się pod pracowników Banku
-
-
Jak działają oszuści?
-
Bank otrzymał kolejne sygnały o oszustach podszywających się pod pracowników infolinii TeleMillennium, którzy dzwonią w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na koncie/karcie i proszą o podanie danych oraz zainstalowanie aplikacji, która umożliwia zdalne sterowanie urządzeniem użytkownika.
-
Jak się bronić?
-
- nie pobieraj żadnej podejrzanej aplikacji – konsultanci Banku nigdy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta itp.
- nie udostępniaj nikomu poufnych danych, np. numeru PESEL, numeru swojej karty płatniczej, kodu CVV – konsultanci infolinii nigdy nie proszą o takie dane
- nie podawaj swoich danych logowania do systemu – konsultant Banku nigdy nie zaloguje się do systemu za Ciebie
- loguj się do konta wyłącznie na stronie Banku, a podczas logowania pamiętaj, że system nigdy nie wymaga podania pełnego numeru PESEL czy pełnego numeru dokumentu, a jedynie o dwa losowo wybrane znaki.
-
Uważaj na oszukańcze serwisy internetowe, które oferują kryptowaluty i inwestycje na rynku Forex. Działaj ostrożnie i rozsądnie.
-
Komunikat z dnia 24.03.2021
Komenda Główna Policji i FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ostrzegają przed próbami oszustw przy inwestowaniu w kryptowaluty oraz na rynku Forex.
Inwestycje w kryptowaluty, a także na rynku Forex co do zasady są legalne, ale oszuści wykorzystując fałszywe serwisy internetowe, podszywają się pod pośredników i oferują ułatwienia w inwestowaniu.
Przestępcy nakłaniają potencjalnych pokrzywdzonych do zainwestowania pieniędzy, obiecując wysokie i szybkie zyski bez ryzyka. Proponują pomoc przy inwestowaniu, dlatego zalecamy wysoką ostrożność przed podjęciem decyzji o przeznaczeniu pieniędzy na taki cel.
Wyłudzeń dokonują osoby, które podają się za tzw. „brokerów” inwestycyjnych – pracowników firm pośrednictwa i doradztwa inwestycyjnego. Firmy te reklamują swoje usługi w mediach społecznościowych, serwisach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. Przyciągają uwagę i starają się uwiarygodnić swój przekaz za pomocą wizerunku:
- „przeciętnego Kowalskiego”, który szybko zyskał dzięki współpracy z „pośrednikiem”,
- powszechnie znanych i rozpoznawalnych osób (sportowców, polityków, aktorów, dziennikarzy, celebrytów) - bez ich wiedzy, zgody i na podstawie zmanipulowanego przekazu.
Oszuści kierują informacje do potencjalnych pokrzywdzonych i wskazują na możliwość osiągnięcia szybkich i wysokich zysków. Tego typu oferta jest nieprawdziwa i zazwyczaj kończy się utratą pieniędzy.
Nie ulegaj presji. Uważaj na pozornie atrakcyjne oferty. Nie działaj pochopnie, pod wpływem chwili i emocji. To może być oszustwo!!!
Jeśli przeczytasz artykuł czy post w mediach społecznościowych lub skontaktuje się z Tobą osoba, która proponuje:
- szybki i wysoki zysk dzięki inwestycji w kryptowaluty lub na rynku Forex;
- instalację aplikacji na telefonie lub komputerze, która ma posłużyć do zakupu kryptowaluty lub wykonania operacji na rynku Forex;
- wsparcie w inwestycjach i obsłudze aplikacji przez „analityka”, którzy zadzwoni do Ciebie i udzieli pomocy,
zastanów się, zachowaj zdrowy rozsądek i ostrożność.
Komenda Główna Policji i FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP zalecają:
- Zapoznaj się z informacjami KNF i NBP, które dotyczą inwestowania w kryptowaluty – link: https://uwazajnakryptowaluty.pl/;
- Sprawdź wiarygodność podmiotu. Zweryfikuj opinie w Internecie, np. w połączeniu ze słowem „oszustwo” lub „scam”. Nie poprzestawaj na jednej stronie z opiniami;
- Sprawdź, czy instytucja – „broker” znajduje się na liście ostrzeżeń KNF – link: https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/ostrzezenia_publiczne;
- Nie udostępniaj nikomu danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej;
- Nie udostępniaj nikomu danych poufnych dotyczących Twoich kart płatniczych;
- Nie przesyłaj nikomu skanów swojego dowodu osobistego;
- Nie instaluj dodatkowego oprogramowania, na urządzeniach z których logujesz się do bankowości elektronicznej;
- Jeśli otrzymasz przelew od nieznanego nadawcy, pod żadnym pozorem nie przekazuj środków dalej, nawet jeśli „Twój doradca” o to prosi – nieświadomie możesz brać udział w przestępstwie.
Jeżeli podejrzewasz, że jesteś ofiarą oszustwa skontaktuj się ze swoim bankiem oraz złóż stosowne zawiadomienie na Policji.
Komenda Główna Policji
FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP
-
Uważaj na oszustów promujących inwestycje w kryptowaluty
-
-
Jak działają oszuści?
-
Oszuści podszywają się pod „brokerów inwestycyjnych” i zachęcają do inwestowania w kryptowaluty, obiecując łatwy i szybki zysk. W rzeczywistości ich celem jest dostęp do Twoich danych i pieniędzy.
-
Kiedy zachować ostrożność?
-
Zachowaj szczególną czujność, jeśli pośrednik:
- prosi Cię o przesłanie zdjęcia dowodu osobistego lub karty płatniczej
- namawia do zainstalowania dodatkowego oprogramowania lub podania danych do logowania do banku
- chce wykonywać transakcje w Twoim imieniu
-
Zanim zaczniesz inwestować
-
Sprawdź, czy firma pośrednicząca jest zarejestrowana w UE oraz czy w Internecie nie widnieją ostrzeżenia co do prowadzonej przez nią działalności. Możesz to zrobić np. na stronach KNF >
-
Oszuści na platformach sprzedażowych
-
W najczęściej stosowanych dotychczas scenariuszach oszustw polegających na wyłudzeniu danych kart płatniczych lub danych do logowania (tzw. phishing) głównymi narażonymi były osoby wykonujące płatności – kupujący towary w internecie. Ostatnio jednak obserwujemy nowy typ nadużycia skierowany również przeciw osobom, które wystawiają towary na lokalnych portalach kupna - sprzedaży. Ostatnio oszustwa tego typu pojawiły się na platformie OLX.
Wyłudzone dane służą oszustom do wykonania z karty transakcji internetowych lub dodanie jej do elektronicznego portfela oszusta, co pozwoli mu na wykonanie kolejnych transakcji z konta powiązanego z kartą, również w sklepach stacjonarnych.
-
Jak się bronić?
-
Zachowaj czujność i zwróć szczególną uwagę na:
- korespondencję poza portalem sprzedażowym - oszuści kontaktują się przede wszystkim przez zewnętrzne komunikatory
- linki kierujące do ogłoszenia, zamówienia przesyłki lub płatności - sprawdź dokładnie adres strony, na jaką przeniósł Cię link
- błędy językowe, literówki czy inne nieścisłości na stronie - jeśli coś wzbudzi Twoje wątpliwości, w żadnym wypadku nie podawaj danych osobowych i danych karty płatniczej
Jeśli coś wzbudzi Twoje wątpliwości, skontaktuj się z nami. Możesz to zrobić telefonicznie pod specjalnym numerem 22 598 44 44 (tel. stacjonarne i komórkowe, opłata zgodna z taryfą operatora).
-
Jak działają oszuści?
-
Jeśli kupujesz towar, przestępcy podszywają się pod platformę OLX i zachęcają do skorzystania z opcji usługi zakupu z przesyłką paczki przez ten portal lub dopłaty do przesyłki. Używają do tego procederu również zewnętrznego komunikatora. Wiadomość od oszustów zawiera link, który przekierowuje do fałszywej strony internetowej, wyłudzającej dane karty płatniczej.
Jeśli sprzedajesz towar, może to wyglądać tak:
- Zamieszczasz ogłoszenie z towarem, który chcesz sprzedać.
- Zgłasza się do Ciebie potencjalny kupujący i nawiązuje z Tobą rozmowę najczęściej z użyciem popularnego komunikatora, a nie bezpośrednio przez stronę z ogłoszeniem.
- Kupujący przekonuje, że dokona płatności za towar i przesyłkę za pomocą przelewu na Twoją kartę płatniczą i w tym celu wysyła link do płatności.
- Link kieruje do strony, na której musisz podać dane karty płatniczej (pełen numer karty, data ważności, kod autoryzacyjny) oraz potwierdzić chęć otrzymania zapłaty poprzez podanie hasła z SMS-a.
-
Uważaj na fałszywe e-maile z informacją o premii lojalnościowej
-
-
Jak działają oszuści?
-
Bank otrzymał sygnały o fałszywych e-mailach, w których oszuści podszywają się pod Bank Millennium i informują o premii lojalnościowej.
Aby ją aktywować, namawiają, by kliknąć w link, który przenosi do fałszywej strony logowania. Tam oszuści oczekują podania MilleKodu i H@sła 1, a następnie danych karty płatniczej.
Informujemy, że Bank nie wysyła tego typu wiadomości ani żadnych linków za pośrednictwem wiadomości e-mail czy SMS! Nigdy też nie wymagamy wpisania danych karty w trakcie logowania do konta.
-
Jak się bronić?
-
- Nie klikaj w linki w wiadomościach e-mail czy SMS, zwłaszcza jeśli nie masz pewności, kto jest nadawcą lub gdzie zostaniesz przekierowany.
- Do Millenetu loguj się wyłącznie na stronie Banku, a przed logowaniem sprawdź, czy połączenie jest szyfrowane (zamknięta kłódka w pasku z adresem).
- Podczas logowania do Millenetu podawaj tylko 2 wskazane znaki numeru PESEL lub dokumentu - nigdy nie prosimy o podanie więcej znaków!
- W trakcie logowania nigdy nie podawaj danych karty płatniczej.
-
Oszuści podszywają się pod Policję
-
-
Poznaj metodę oszustów
-
Policja informuje o fałszywych e-mailach dotyczących rzekomego oszustwa bankowego. Do wiadomości, podpisanej rzekomo przez Komendę Policji, dołączony jest załącznik ze złośliwym oprogramowaniem, które infekuje lub całkowicie blokuje urządzenie.
Przeczytaj komunikat Policji >
-
Jak się bronić?
-
- nie klikaj w linki w wiadomościach e-mail czy SMS, zwłaszcza jeśli nie masz pewności, kto jest nadawcą lub gdzie zostaniesz przekierowany
- nie ściągaj nieznanych aplikacji, dostępnych po kliknięciu w link
- nie ściągaj załączników do maili, jeśli nie wiesz, kto je przesłał lub forma wiadomości wzbudza Twoje wątpliwości
- jeśli Twój komputer zostanie zablokowany - w żadnym wypadku nie płać oszustom za odblokowanie, ale zmień dostępy do swojego konta bankowego oraz zgłoś przestępstwo
-
Nowe oszustwa na portalach społecznościowych
-
-
Na co uważać?
-
Prosimy, zwróć szczególną uwagę na:
- wiadomości pojawiające się na portalach społecznościowych lub komunikatorach, np. wiadomość od oszusta podszywającego się pod Twojego znajomego, który prosi o podanie kodu BLIK, by zrealizować pilną płatność;
- reklamy na portalach społecznościowych podszywające się pod ofertę Banku Millennium i informujące o nagrodach pieniężnych.
-
Jak uniknąć oszustwa?
-
Zawsze dokładnie sprawdź nadawcę i treść otrzymanej wiadomości oraz nie klikaj w nieznane linki i nie instaluj żadnych aplikacji z takich linków.
Dodatkowo przypominamy, że Bank nigdy nie wysyła do Ciebie wiadomości e-mail czy SMS z linkami oraz nigdy nie prosi o podanie poufnych danych w ten sposób.
-
Oszuści podszywają się pod Bank Millennium i inne znane marki
-
-
Jak działają oszuści?
-
Podszywają się pod Bank Millennium oraz inne znane firmy (popularne platformy VOD, serwisy muzyczne, firmy kurierskie, sklepy internetowe) i wysyłają fałszywe wiadomości e-mail. Możesz na przykład dostać informację o wygaśnięciu subskrypcji na platformie streamingowej albo o nietypowej aktywności na Twoim koncie i konieczności odblokowania go. Potem schemat działania oszustów jest podobny - namawiają do zalogowania się do konta i podania danych osobowych oraz danych karty płatniczej lub do ściągnięcia szkodliwych aplikacji.
-
O czym musisz pamiętać?
-
- Zawsze dokładnie sprawdzaj nadawcę wiadomości
- Nie klikaj w nieznane linki i nie instaluj żadnych aplikacji z takich wiadomości - my nigdy nie wysyłamy linków do logowania w wiadomościach e-mail i smsach
- Jeśli chcesz wejść na stronę Banku, nie korzystaj z zewnętrznych linków, bezpieczniej jest ręcznie wpisać adres w przeglądarce
- Nigdy nie loguj się do konta bankowego na stronach innych niż strona Banku
- Nie podawaj poufnych danych (danych do logowania, danych z karty, numerów dokumentów itd.), jeśli nie znasz nadawcy lub forma wiadomości wzbudzi Twoje wątpliwości
- Zawsze dokładnie sprawdzaj treść wiadomości od Banku z potwierdzeniem transakcji