23.02.2017
Odcisk palca w bankowości mobilnej ― ciekawostka czy nowy standard?
Biometria jest jedną z wielu zdobyczy nowoczesnej bankowości. To wygodna i bezpieczna technologia, wykorzystująca unikalne cechy użytkownika. Czy „bankowość biometryczna” stanie się nowym standardem w dostępie do pieniędzy i potwierdzaniu transakcji? Badania pokazują, że pierwszymi entuzjastami biometrii są ludzie młodzi.
Biometria wykorzystywana jest przez polskie banki coraz częściej. Niektóre z nich umożliwiają już swoim klientom logowanie do aplikacji mobilnej oraz potwierdzanie płatności odciskiem palca. Pojawiają się również takie technologie jak biometria głosowa, rozpoznawanie twarzy, geometria dłoni czy skanowanie tęczówki oka.
― Biometria wyznacza kierunek rozwoju aplikacji i płatności mobilnych, zarówno z punktu widzenia technologii, jak i bezpieczeństwa. Bez wątpienia ta technika sprawi, że płatności elektroniczne staną się jeszcze bardziej wygodne i bezpieczne, co w znacznym stopniu przyczyni się do ich popularyzacji ― mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium. ― Przełomowe w ostatnim czasie było udostępnienie przez Bank Millennium możliwości potwierdzenia odciskiem palca płatności 3D Secure. Opcja zatwierdzania tego typu transakcji odciskiem palca to pierwsze takie rozwiązanie na rynku ― dodaje.
Jak pokazuje badanie „Pokolenie Millennium w świecie finansów i nowych technologii, na tle generacji X i Z”, nowoczesnymi rozwiązaniami szczególnie zainteresowana jest najmłodsza grupa klientów banków. Logowanie do m-bankowości za pomocą odcisku palca jest najpopularniejsze w grupie najmłodszych respondentów (16-19 lat) i wynosi aż 50 proc. 38 proc. pytanych wybrałoby logowanie za pomocą biometrii, jeśli miałoby taką możliwość. Millennialsi, natomiast ― czyli osoby w wieku 20-32 lata ― najchętniej logowaliby się do bankowości mobilnej standardowo (wskazało tak blisko 60 proc. badanych), a biometrię wybrałoby ok. 40 proc.
Pełna treść raportu „Pokolenie Millennium w świecie finansów i nowych technologii, na tle generacji X i Z” znajduje się w Centrum Prasowym Banku Millennium: https://www.bankmillennium.pl/o-banku/centrum-prasowe