Przelewy

Klient Banku Millennium ma do dyspozycji szereg nowoczesnych i wygodnych sposobów na bezpieczne dokonanie zleceń przelewów.
 

Przelewy w Millennium można dokonać poprzez:

  • Serwis internetowy Millenet
    Millenet to oszczędność czasu i pieniędzy, bezpieczeństwo i pełna kontrola nad Twoimi finansami przez całą dobę za pośrednictwem Internetu.
  • Blisko 450 oddziałów na terenie całego kraju
    Jeżeli preferujesz tradycyjny sposób obsługi lub masz ochotę nas odwiedzić raz na jakiś czas, zapraszamy do każdego oddziału Banku na terenie całego kraju.
  • Serwis telefoniczny Linia Prestige
    Nasi Konsultanci przez całą dobę udzielą Ci szczegółowych informacji oraz zrealizują Twoje dyspozycje.
  • Wielofunkcyjne bankomaty Millennium
    W wielofunkcyjnych bankomatach naszego Banku można zrealizować przelewy na konta swoich odbiorców > Płatności za rachunki.

Sesje ELIXIR

Przelewy krajowe międzybankowe są wykonywane poprzez Krajową Izbę Rozliczeń przy użyciu systemu ELIXIR.

Sesje w tym systemie odbywają się w godzinach:

  • 10:30-11:00 - zlecenie przelewu złożone do godziny 8:10, zlecenie przychodzące jest księgowane do godziny 12:00
  • 14:30-15:00 - zlecenie przelewu złożone do godziny 12:10, zlecenie przychodzące jest księgowane do godziny 15:30
  • 17:00-17:30 - zlecenie przelewu złożone do godziny 14:30, zlecenie przychodzące jest księgowane do godziny 17:15

Godziny graniczne

Przelewy natychmiastowe

Usługa przelewów natychmiastowych umożliwia przesłanie środków z rachunków w PLN na rachunki w innych bankach w ciągu zaledwie kilku sekund. Nowa usługa pozwoli realizować przelewy w czasie rzeczywistym zachowując przy tym pełne bezpieczeństwo.

Z usługi może skorzystać każdy Klient Indywidualny oraz z segmentu Biznes, który:

  • ma aktywny dostęp do systemu transakcyjnego Millenet,
  • posiada rachunek bieżący w PLN, z którego może zlecać przelewy,
  • posiada wystarczające środki na rachunku na wykonanie przelewu.

 

W celu wykonania przelewu:

1. Zaloguj się do Millenetu.

2. Wybierz z menu po lewej stronie opcję: Przelewy > Natychmiastowy.

3. Wypełnij formularz przelewu.

Podczas wypełniania formularza możesz skorzystać z listy zdefiniowanych odbiorców krajowych.

UWAGA! Zlecenie przelewu natychmiastowego jest możliwe tylko do banków uczestniczących w systemie przelewów natychmiastowych Express Elixir. Sprawdź na stronie Express ELIXIR które banki są już dostępne w systemie.

4. Zatwierdź przelew.

Segment Klientów Opłata za przelew Limit dzienny
Indywidualni 5 PLN 10 000 PLN
Prestige 5 PLN 10 000 PLN
Bankowość Prywatna 0 PLN 50 000 PLN
Biznes 10 PLN 20 000 PLN


Usługa jest realizowana w systemie Express ELIXIR dostarczanym przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A.

Bank Millennium jako jeden z pierwszych banków na polskim rynku udostępnił swoim Klientom przelewy natychmiastowe!

Przelewy natychmiastowe można wysyłać do tych banków, które podpisały umowę z KIR i są uczestnikami systemu Express ELIXIR.  Aktualną listę uczestniczących banków wraz z godzinami dostępności znajdziesz na stronie Express ELIXIR.

Korzyści

  • Szybkość – przelew dociera do odbiorcy w ciągu kilkudziesięciu sekund.
  • Dostępność – usługa jest dostępna także w dni wolne, kiedy nie odbywają się rozliczenia międzybankowe ELIXIR (tradycyjne przelewy krajowe Elixir).
  • Bezpośredniość zleceń – środki są przekazywane bezpośrednio na rachunek odbiorcy, bez udziału podmiotów czy rachunków pośredniczących.
  • Łatwość obsługi – wygodne zlecanie przelewu przez Millenet.
  • Stała opłata – opłata niezależna od kwoty przelewu.

Lista najczęściej zadawanych pytań

System płatniczy SEPA

SEPA, czyli Jednolity Obszar Płatniczy w Euro (ang. Single Euro Payments Area - SEPA) to program, który ma na celu stworzenie jednolitego rynku usług płatniczych gdzie konsumenci i przedsiębiorcy będą mogli łatwo i bezpiecznie dokonywać płatności transgranicznych i krajowych w euro, jak również takie przelewy transgraniczne otrzymywać.

Przelewy na email i telefon

Przelewy na email i telefon komórkowy to nowa usługa przeznaczona dla użytkowników Millenetu pozwalająca zrealizować przelew do innego banku bez konieczności podawania numeru rachunku.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, Bank Millennium wprowadził udogodnienie umożliwiające wykonywanie przelewów bez konieczności wpisywania całego, długiego numeru rachunku.

Nowa usługa „Przelew na email/telefon" to prosta, bezpieczna i innowacyjna metoda przekazywania środków.
Usługa daje możliwość wygodnego zlecania przelewów krajowych w walucie PLN przy użyciu jedynie adresu email lub numeru telefonu komórkowego.
Usługa sprawdzi się w każdej sytuacji, gdzie niezbędne jest przekazanie niewielkiej kwoty a Ty nie dysponujesz długim i trudnym do zapamiętania numerem konta Bankowego Twojego odbiorcy. Przelew zlecany i odbierany będzie w sposób bezpieczny za pośrednictwem systemu transakcyjnego Millenet oraz za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej.

Proces takiego przelewu jest bardzo prosty, a odbiorca nie musi mieć w naszym Banku rachunku. Sam wprowadzi numer swojego konta po zalogowaniu do Millenet-u używając tymczasowego MilleKodu oraz Hasła otrzymanego od nadawcy przelewu.
W ramach usługi wprowadzony został limit transakcji mający na celu zwiększenie bezpieczeństwa:

500 PLN – maksymalna kwota pojedynczego przelewu.
 

Transakcje Przelewów na email/telefon wliczane są do głównego Limitu dziennego Millenet.

Opłaty za realizacje przelewu są zgodne z obowiązującym Cennikiem usług Banku Millennium.

Korzyści:

  • Łatwość obsługi – wygodne zlecanie przelewu przez Millenet oraz Aplikację Mobilną bez konieczności pamiętania pełnego numeru rachunku odbiorcy,
  • Bezpieczeństwo – przelewy zlecane i odbierane są za pośrednictwem  systemu transakcyjnego z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa,
  • Stała opłata – opłata niezależna od kwoty przelewu.
Jak skorzystać?

Z usługi może skorzystać każdy Klient Indywidualny spełniający następujące warunki:

  • ma aktywny dostęp do systemu transakcyjnego Millenet,
  • ma aktywną usługę H@słaSMS,
  • posiada rachunek bieżący w PLN, z którego może zlecać przelewy,
  • posiada wystarczające środki na rachunku na wykonanie przelewu. 

W celu wykonania przelewu niezbędne jest wykonanie kilku prostych kroków: 

Zlecenie przelewu

1. Zaloguj się do Millenetu.
2. Wybierz z menu po lewej stronie opcję: Przelewy > Na email/telefon.
3. Wypełnij formularz przelewu wprowadzając niezbędne dane:

  • Rachunek źródłowy – wybierz rachunek w walucie PLN z saldem większym niż 0 PLN,
  • Przelew na email/telefon – wybierz w jakiej formie chcesz dostarczyć przelew,
  • Adres email, numer telefonu – w zależności od wybranej opcji dostarczenia, wprowadź adres mailowy lub numer telefonu zgodnie ze wskazanym przez system formatem.
  • Ze względów bezpieczeństwa po wprowadzeniu danych należy upewnić się czy adres email lub numer telefonu jest prawidłowy,
  • Nazwa odbiorcy – wprowadź dane odbiorcy przelewu np. Imię Nazwisko lub Nazwę firmy,
  • Opis przelewu – wprowadź opis, który ułatwi Ci późniejszą identyfikację przelewu,
  • Kwota – wprowadź kwotę przelewu, nie większą niż 200 PLN

4. Zatwierdź przelew.

Po zatwierdzeniu przelewu na ekranie potwierdzającym wyświetlone zostaną następujące informacje:
Hasło – unikalne Hasło niezbędne do zalogowania do systemu Millenet w celu uzupełnienia przez odbiorcę, numeru rachunku na który chce otrzymać przelew.
Przekaż to hasło odbiorcy przelewu z zachowaniem szczególnej ostrożności. Sugerujemy aby hasło zostało przekazane ustnie np. podczas rozmowy telefonicznej, spotkania, SMSem, emailem.

Przelew ważny do - odbiorca przelewu w celu jego otrzymania powinien zalogować się do systemu Bankowości Internetowej Millenet na stronie www.bankmillennium.pl wprowadzając otrzymany od Banku Millekod oraz otrzymane od Ciebie Hasło i uzupełnić numer rachunku przed upływem wskazanego czasu. Czas oczekiwania przelewu wynosi 24h od momentu zlecenia dyspozycji.

Przelew będzie widoczny na liście przelewów oczekujących w Millenet. Wybrana kwota przelewu zostanie zablokowana na Twoim rachunku do momentu jego akceptacji przez odbiorcę lub do momentu jego wygaśnięcia.

Odbiór przelewu

Jeżeli otrzymałeś przelew na email lub numer telefonu, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

1. Odwiedź stronę Banku Millennium pod adresem www.bankmillennium.pl
2. Zaloguj sie do Millenet

Wprowadzając Millekod, otrzymany w wiadomości email lub SMS z Banku wybierając opcję: INDYWIDUALNI/BIZNES.
Na kolejnym ekranie wprowadź Hasło, które otrzymałeś bezpośrednio od nadawcy przelewu a następnie zatwierdź wprowadzone dane przyciskiem Zaloguj

3. Wypełnij formularz przelewu

Po zalogowaniu do systemu Millenet, jedyne co musisz zrobić to uzupełnić formularz numerem rachunku krajowego (zgodnym ze standardem NRB) na który chcesz otrzymać przelew. Po wprowadzeniu numeru przejdź do ekranu potwierdzenia.

4. Zatwierdź przelew

Na ekranie podsumowania, sprawdź dokładnie czy wszystkie dane, szczególnie numer Twojego rachunku, są prawidłowe a następnie zaakceptuj przelew przyciskiem Akceptuj Przelew zostanie zrealizowany zgodnie z zasadami obowiązującymi w Banku Millennium.
Po poprawnej operacji, możesz wylogować się z Millenetu używając opcji Wyloguj