Wydarzenia

Bank Millennium najbardziej dostępny dla osób z niepełnosprawnościami

19.06.2019

Bank Millennium zajął 1. miejsce w kategorii „Dostępność” oraz 2. miejsce w kategorii „Bank dla młodych” w Rankingu Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019.

Idea bankowości dla wszystkich, bez barier to nie jeden z programów CSR, ale filozofia banku i ważna składowa strategii biznesowej Banku Millennium. Dziś osoby z niepełnosprawnością stanowią niemal 12% Polaków i odsetek ten będzie się zwiększał w wyniku starzenia się polskiego społeczeństwa. Dlatego szczególnie zależy nam na tym, żeby otwierać dostęp do usług bankowych i pozabankowych dla wszystkich - zarówno osób z niepełnosprawnościami, starszych, z mniejszych miejscowości i różnym statusie finansowym. Mówimy o usuwaniu barier w świecie realnym i cyfrowym, bo już dzisiaj 80% klientów Banku Millennium korzysta z bankowości internetowej, a liczba użytkowników bankowości mobilnej wzrosła o ponad 40% rocznie w ostatnich dwóch latach. – powiedział odbierając nagrodę Tomasz Pol, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej Banku Millennium.

Bank Millennium oferuje ułatwienia w dostępie do oddziałów, bankomatów, serwisu telefonicznego, strony internetowej, jak również sposobu obsługi. 100% bankomatów i ponad 70% jego oddziałów dostosowana do wymagań osób z niepełnosprawnościami. Bank był jedną z pierwszych firm, która dostosowała swoją stronę internetową do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Za dbanie o dostępność strony www, Bank Millennium otrzymał nagrodę „Strona bez barier” przyznaną przez Fundację „Widzialni”.

Ważnym celem Banku jest również przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. Zwiększając dostęp do rozwiązań mobilnych, m.in. e-administracji umożliwia dostęp do usług bankowych i pozabankowych w każdym miejscu i czasie. Wszystkie te rozwiązania wpisują się w ideę tworzenia wspólnej wartości – zarówno dla firmy jak i jej otoczenia. W 2018 roku Bank został sygnatariuszem Karty Różnorodności, przez co potwierdził swoje zobowiązanie do poszanowania i promowania różnorodności zarówno wśród klientów jak i pracowników.

Bank Millennium rozszerza ideę świata bez barier również na inne obszary, w których jest aktywny, m. in. w zakresie mecenatu kultury. Przez udostępnianie filmów kinowych w wersji z audiodeskrypcją podczas Millennium Docs Against Gravity, największego polskiego festiwalu filmów dokumentalnych, ułatwiał osobom z niepełnosprawnościami wzroku dostęp do świata kultury.

Zajęcie 2.miejsca w kategorii „Bank dla młodych” to dla nas sygnał, że innowacyjne usługi, które oferujemy trafiają w oczekiwania młodych ludzi. Chodzi nam przede wszystkim o to, żeby korzystanie z usług bankowych było jak najprostsze i zajmowało jak najmniej czasu. Dlatego proponujemy użytkownikom m.in. zupełnie nową, spersonalizowaną aplikację mobilną oraz możliwość korzystania z chatbota do przeprowadzania operacji bankowych. Idziemy też o krok dalej. Chcemy, aby aplikacja bankowa stała się centrum łatwego dostępu do innych usług, np. zakupu biletów komunikacji czy ubezpieczeń. - dodaje Tomasz Pol.

Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank ma na celu wyróżnienie banków stawiających na efektywność, rozwój nowych technologii oraz innowacyjnych usług finansowych, poszukujących najlepszych rozwiązań w obszarach relacji z klientami i najlepiej przez klientów ocenianych. Nagradzana jest również aktywność w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu i otwartość na osoby z niepełnosprawnościami. O wyborze „Banku dla młodych” zadecydowali ankietowani, młodzi klienci banków, którzy oceniali m.in.: jakość usług, narzędzi i kanałów obsługi, odbioru bezpieczeństwa, postrzegania wizerunku i działalności CSR, a także lojalności oraz ogólnej skłonności do polecania własnego banku innym. O zwycięstwie w kategorii "Dostępność" zadecydowały natomiast głosy członków Kapituły wsparte badaniami zespołu Związku Banków Polskich zajmującego się Dobrymi Praktykami w dostępie do usług bankowych. W tej kategorii doceniano stopień eliminowania barier architektonicznych przez banki i dostosowywania placówek bankowych dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami, przeciwdziałanie wykluczeniu finansowemu, cyfrowemu i społecznemu osób z niepełnosprawnościami oraz tworzenie przez banki udogodnień dla łatwiejszego i bardziej bezpiecznego korzystania z produktów i usług bankowych.