O raporcie

„Pokolenie Millennium w świecie finansów i nowych technologii, na tle generacji X i Z” to pierwszy w Polsce raport, który tak kompleksowo przedstawia zwyczaje finansowe pokolenia X, Y i Z.

Pokolenie, na temat którego powstało tak wiele stereotypów, coraz częściej ujawnia swoją różnorodność, obalając przy okazji wiele mitów. Jak wpływa to teraz na ich zwyczaje finansowe i zachowania konsumenckie? Czy sposób, w jaki korzystają z bankowości znacząco różni się od tego, który preferują ich rodzice? Te i inne pytania nie mogły pozostać bez odpowiedzi w czasach, kiedy pokolenie Millennium staje się najliczniejszą na rynku grupą konsumentów.

Portret pokolenia Millennium

  • Swoje pierwsze konto założyłam/łem, kiedy zaczęłam/łem pracę
  • Ze swoim bankiem najczęściej kontaktuję się przez internet
  • Za zakupy stacjonarne najczęściej płacę kartą lub gotówką
  • Polecam mój bank znajomym
  • Pieniądze oszczędzam przede wszystkim na wyjazdy
  • Czuję się bezpieczna/ny w internecie, ale nie jestem w pełni przekonana/ny, że moje dane są bezpieczne w sieci
  • Ze znanych mi nowych technologii płatniczych najbardziej preferuję BLIKA
  • Za 5 lat chętnie płaciłabym/płaciłbym kartą zbliżeniowo
  • Nawet jeśli nie mam dużo pieniędzy, chcę być traktowana/y wyjątkowo

Co zawiera raport

Finanse

Pokolenie Millennium to bez wątpienia beneficjenci nowych technologii, które zapewniają im swobodę, anonimowość, ale także łatwość dostępu do swoich pieniędzy. Jednak jak pokazał raport "Pokolenie Millennium w świecie finansów i nowych technologii, na tle generacji X i Z", powoli uczą się i przekonują do nowinek płatniczych.

Nowe technologie

Millennialsi są tolerancyjni, otwarci na świat i nowinki technologiczne. Mimo, że w codziennym bankowaniu korzystają ze zdobyczy digitalizacji, to aby założyć lokatę, czy wziąć pożyczkę preferują odwiedziny w placówce. Uważają zresztą, że to najbezpieczniejsza forma kontaktu z bankiem.

Bezpieczeństwo w sieci

Polacy w wieku 16-40 lat wiedzę o zagrożeniach w internecie czerpią głównie z mediów internetowych (75%) oraz mediów tradycyjnych (59%). Bank stanowi źródło informacji dla 36% badanych, głównie dla osób w wieku 25-40 lat (43% korzysta z wiedzy przekazywanej przez bank). 9 na 10 badanych zabezpiecza komputer poprzez stosowanie programu antywirusowego, w telefonie komórkowym taki program stosuje jedynie 36 proc. respondentów. Ponadto 1 na 5 młodych Polaków nie stosuje żadnego zabezpieczenia telefonu komórkowego, aby chronić dane i informacje przed innymi osobami.

Pokolenie Millennium w świecie finansów i technologii