Informacje prasowe


02.11.2020

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Współpraca, która stawia czoła wyzwaniom

Wspierać kulturę w czasach pandemii? Iść z duchem czasu i inwestować w wydarzenia online? Tegoroczna współpraca Banku Millennium z Festiwalem Sacrum Profanum udowadnia, że to słuszny kierunek, w którym po prostu trzeba podążać. Festiwal odbędzie się po raz pierwszy w swojej historii online – na platformie PLAY KRAKÓW – wykraczając poza wydeptane ścieżki oraz wpisując się doskonale w innowacyjność, która stanowi drugie imię Banku Millennium.

Świadomość kulturotwórczej roli biznesu oraz poczucie misji społecznej to wyróżnik nowoczesnych, świadomych przedsiębiorstw, które na etapie kreowania strategii marketingowych stawiają̨ na wspieranie inicjatyw związanych z kulturą. To właśnie kultura wyznacza nowe kierunki myślenia, skłania do refleksji i jak żadna inna dziedzina życia stanowi uniwersalną odpowiedź na potrzebę wspólnoty. To nie dodatek do naszej codzienności – to właśnie jest nasza codzienność. Warto o tym mówić, tym bardziej że często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Bank Millennium doskonale to rozumie, dlatego od ponad 30 lat wspiera sztukę w niemal wszystkich jej formach, sięgając do kultury niszowej i popularnej o zasięgu ogólnopolskim, jak i lokalnym. Stawia na długofalową współpracę opartą na partnerskich zasadach. Z KBF współpracuje już od 2012 roku.

- Zawsze zgodnie uważaliśmy, że kultura kształtuje społeczeństwo i przyczynia się do jego rozwoju. Te fundamenty połączyły nas 9 lat temu. Zgadzamy się w pełni, że poziom zadowolenia z życia, wskaźnik makroekonomiczny opracowany przez Adriana White’a z Uniwersytetu Leicester, w dużej mierze zależy od uczestnictwa w życiu kulturalnym i wydarzeniach takich jak koncerty. Dlatego nieprzerwanie wspieramy Festiwal Sacrum Profanum, który przedstawia muzykę współczesną, eksperymentalną, ewoluuje wraz z naszą publicznością, a także kształtuje trendy. Wspomaganie działalności kulturalnej w tym trudnym okresie wydaje nam się jeszcze bardziej istotne, niż dotychczasmówi Iwona Jarzębska, dyrektor Departamentu Public Relations Banku Millennium.

W czasie pełnym zmian i redefinicji, a nawet niepokojów, KBF i Bank Millennium wytyczają nowe ścieżki w zakresie formy i formuły, przenosząc w tym roku wydarzenie w całości do sieci.

- Festiwal Sacrum Profanum podczas całej swojej historii ewoluował, bo taki też od początku był jego charakter: otwarty i reagujący na bieżące wydarzenia. Nie tylko muzyczne, ale też społeczne. Sacrum Profanum od początku nie bał się odkrywać nowej muzyki, stawiać odważnych tez i nurtujących pytań na wielu płaszczyznachpodkreśla Izabela Błaszczyk, dyrektor KBF. Przestrzeń eksperymentu i poszukiwania to od zawsze esencja Sacrum Profanum. To również idea, która (mamy nadzieję!) na stałe związała nas z Bankiem Millennium, za co bardzo dziękujemy. Od lat inwestujemy w relacje z naszymi partnerami i żartobliwie mówimy, że to związek, który trwa już od lat i jest na lata. Innowacyjność, nowoczesność, otwartość, które były naszej współpracy bliskie od zawsze, w tym roku zyskują nowe znaczeniedodaje dyrektor Błaszczyk.

Bank Millennium, który innowacyjność ma od lat wpisaną w swoją strategię, przykłada wielką wagę do rozwiązań mających na celu ułatwianie wszystkim dostępu zarówno do usług finansowych, jak i wydarzeń kulturalnych z wykorzystaniem osiągnięć najnowocześniejszych technologii. Więcej na stronie bankmillennium.pl

18. edycja festiwalu muzyki współczesnej Sacrum Profanum potrwa od 1 do 30 listopada 2020 roku. Jej hasłem przewodnim jest Młodość: muzyczna, metaforyczna, ale też dosłowna. Program obejmuje utwory z Polski, Irlandii, Kanady, USA i Australii. 9 premierowych koncertów będzie dostępnych online na platformie PLAY KRAKÓW.

Więcej o festiwalu Sacrum Profanum na www.sacrumprofanum.com