Informacje prasowe


17.11.2016

Millennialsi chętnie polecają znajomym swój bank

Niemal co trzeci Polak w wieku 16-40 poleca znajomym swój bank. Takie wnioski płyną z przeprowadzonego przez Bank Millenium badania „Pokolenie Millennium w świecie finansów i nowych technologii, na tle pokolenia X i Z”. Bank najczęściej polecają osoby w wieku 20-24 lata oraz osoby żyjące w miastach od 100 do 500 tys. mieszkańców.

Chociaż poziom ubankowienia Polaków wciąż pozostaje niższy, niż w krajach Europy Zachodniej, Millennialsi są grupą społeczną, która często i chętnie korzysta z banków. Zdecydowana większość – 90 proc. młodych Polaków w wieku 16-40 lat posiada konto w banku. Z takiej usługi korzystają także niemal wszystkie osoby w wieku 25-40 lat, rzadziej natomiast nastolatki pomiędzy 16 a 19 rokiem życia, co wynika z tego, że źródłem ich pieniędzy najczęściej nie jest praca. Co ciekawe jedna czwarta badanych przy wyborze pierwszego konta także skorzystała z porady. Osobami polecającymi są głównie rodzina i znajomi. Zwyczaj polecania usług jest więc dla nich czymś naturalnym.

- Przekazywanie opinii o wybieranych produktach i usługach jest cechą charakterystyczną pokolenia Millennialsów, nabierając tym samym kluczowego znaczenia w budowaniu wizerunku usługodawcy – podkreśla Tomasz Misiak, dyr. Dep. Marketingu Bankowości Detalicznej Banku Millennium. - Trend jest paneuropejski. Z badań przeprowadzonych w krajach anglosaskich wynika, że polecanie produktów i usług to główny wyróżnik pokolenia Y, ufającego swoim znajomym i tym, którzy doświadczyli jakiegoś produktu, bardziej niż reklamom – dodaje Misiak.

Jest to fundamentalna zmiana i instytucje finansowe na pewno na niej skorzystają. Millennialsi stawiają jednak twarde warunki szukając dostawcy, który zaoferuje usługę w sposób najbardziej przez nich oczekiwany, skierowaną bezpośrednio do nich, prostą, łatwą i nie wymagającą zaanagażowania.

Bank Millennium, jako instytucja stawiająca na innowacje we wszystkich obszarach funkcjonowania – począwszy od oferty po kulturę organizacyjną, zdecydował się dokonać pierwszego, tak głębokiego badania stosunku młodych ludzi do technologii i finansów, ponieważ to właśnie Millennialsi są pierwszą generacją, od wczesnej młodości oswajaną z komputerami i telefonami. Jak wpływa ma to na ich zwyczaje finansowe i zachowania konsumenckie? Czy ich sposób korzystania z bankowości jest zupełnie odmienny od tego, preferowanego przez ich rodziców? Te i inne pytania nie mogły pozostać bez odpowiedzi w czasach, kiedy Millennialsi stają się najliczniejszą na rynku grupą konsumentów.

Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 16-40 lat. Reprezentatywność zachowano ze względu na: wiek, płeć wielkość miejscowości zamieszkania i wykształcenie.

Pełny raport do pobrania: Pokolenie Millennium w świecie finansów i nowych technologii, na tle pokolenia X i Z.