Informacje prasowe


17.01.2018

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Leothon: rozwiązania gotowe do wdrożenia. Przyznano nagrody w pierwszym biznesowym hackathonie Banku Millennium

Niemal 30 godzin kreatywnej pracy, 100 uczestników, 26 mentorów, dziesiątki praktycznych pomysłów na rozwój aplikacji goodie – tak wyglądał pierwszy biznesowy hackathon Leothon, zorganizowany przez Bank Millennium i Koźminski Venture Lab.

Zadaniem uczestników Leothonu było wypracowanie pomysłów na rozwój goodie - aplikacji skupiającej informacje o dostępnych promocjach w wybranych sklepach i galeriach, rozwijanej przez Bank Millennium.

Pierwsze miejsce zajął zespół Goodiefellas z pomysłem stworzenia Goodie Wallet, programu lojalnościowego, który wykorzystuje elementy gamifikacji i wpisuje się w trend smart shoppingu. Drugie przypadło zespołowi Koźmiński Lions za projekt, który zakłada uzależnienie poziomu rabatów od zaangażowania użytkowników aplikacji. Podium uzupełnił zespół Quantum Connections, który wykorzystał mechanizm chat bota w aplikacji.

- Poziom zaprezentowanych projektów był bardzo wysoki i wyrównany. Część pomysłów realnie nadaje się do wdrożenia jako odrębne projekty biznesowe. Obserwowanie na miejscu, jak w praktyce może przebiegać transfer pomysłów wypracowanych przez studentów do biznesu, było dla mnie fascynującym doświadczeniem – podsumował Ricardo Campos, prezes Zarządu goodie.

Do udziału w pierwszym biznesowym hackathonie zgłosiło się niemal 200 uczestników, głownie studentów Akademii Leona Koźmińskiego. Z racji tak dużego zainteresowania, organizatorzy zdecydowali się zwiększyć limit uczestników z 50 do 100.

Zmaganiom uczestników przyglądali się prezes Zarządu Banku Millennium Joao Bras Jorge oraz pani prezes Banku Millennium, Maria Campos, Ricardo Campos, prezes goodie oraz Rektor Akademii Leona Koźmińskiego Witold T. Bielecki. Studentów wspierali doświadczeni mentorzy z Banku Millennium i goodie, wykładowcy ALK, przedsiębiorcy, a także eksperci od rozwoju biznesu i marketingu.

– W tej edycji Leothonu postawiliśmy na poszukiwanie rozwiązań biznesowych, a nie tylko technologicznych. Uczestnikom daliśmy możliwość zrozumienia autentycznych biznesowych wyzwań, poszerzania swoich kompetencji i sprawdzenia się w roli menedżera – podsumowuje Jan Dąbrowski z Koźmiński Venture Lab.

Zwycięskie zespoły otrzymały nagrody pieniężne - 10 000 złotych za pierwsze miejsce, 5000 zł za drugie oraz 3000 zł dla trzeciego nagrodzonego zespołu. Kolacja z Joao Bras Jorgem, prezesem Zarządu Banku Millennium oraz Ricardo Camposem, prezesem Zarządu goodie - to dodatkowe bonusy zdobyte przez zwycięzców.