29.10.2012
Informacja o działalności Grupy Kapitałowej Banku Millennium za trzy kwartały 2012 roku
Zysk netto Grupy Banku Millennium ("Grupa") po trzech kwartałach 2012 roku w wyniósł 346,3 mln zł, co oznacza jego wzrost o 1,4% w stosunku do analogicznego okresu roku 2011. W ujęciu kwartalnym zysk netto Grupy w III kwartale 2012 roku wyniósł 125,1 mln zł.
W ostatnich miesiącach Bank Millennium dokonał strategicznego przeglądu swej działalności w celu zaktualizowania priorytetów strategicznych w perspektywie średnioterminowej. Informacja o zaktualizowanej, średnioterminowej strategii Banku znajduje się w dalszej części informacji.
Główne wskaźniki finansowe Grupy Banku Millennium, według stanu na koniec września 2012 roku przedstawiają się następująco:
Poprawa zyskowności
- Zysk netto po III kwartałach 2012 r. wzrósł o 1,4% rocznie i 12,7% kwartalnie.
- Wyższym współczynnik ROE, który wyniósł 10,7% w III kwartale i 10,1% narastająco od początku roku.
Niższe koszty operacyjne
- Koszty operacyjne spadły zarówno w ujęciu rocznym jak i kwartalnym.
- Wskaźnik koszty/dochody w III kwartale 2012 r. ukształtował się poziomie 56,4% (to najniższy poziom w historii Banku) oraz 58,2% narastająco.
Utrzymanie dobrej jakości kredytów
- Wskaźnik kredytów z utratą wartości spadł do 5,1%. Pokrycie rezerwami ukształtowało się na poziomie 61%.
- Koszty ryzyka zostały utrzymane na poziomie bliskim 56 p.b. narastająco.
Wysoki poziom płynności, stabilne wskaźniki kapitałowe
- Wskaźnik kredyty/depozyty spadł do 96% - to najniższy poziom od III kwartału 2008 r.
- Współczynnik rdzennego kapitału podstawowego (Core Tier 1) wyniósł 11,4%, a współczynnik wypłacalności 13,0%.
Kluczowe osiągnięcia biznesowe
Dalszy wzrost depozytów, szczególnie dynamiczny w segmencie detalicznym
- Dalszy, wyraźny wzrost depozytów: 12,6% r/r i 3,5% kw./kw.
- Szybki wzrost depozytów detalicznych (6,2% kw./kw.), będący efektem koncentracji na sprzedaży, dostosowania cen oraz ukierunkowanych kampanii produktowych.
- Całkowita liczba indywidualnych rachunków bieżących wzrosła do 1.755 tys. dzięki kampanii „Dobrego konta".
Szybszy wzrost kredytów konsumpcyjnych
- Kredyty ogółem spadły z powodu efektu kursowego. Bez jego uwzględnienia wzrosły o 2,2% r/r i 0,6% kw./kw.
- Wyższa sprzedaż pożyczek gotówkowych (264 mln zł) i niższa sprzedaż kredytów hipotecznych (467 mln zł) w III kwartale 2012 r.
- Niższa sprzedaż w leasingu (362 mln zł), z powodu słabszych trendów rynkowych.