Informacje prasowe


07.08.2020

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Biznes a pandemia – nowe wyzwania dla firm - Marta Postek, Dyrektor Departamentu Bankowości Transakcyjnej w Banku Millennium

Pandemia przyniosła firmom wiele wyzwań. Jednym z największych jest presja redukcji kosztów, konieczna przy zmniejszonej przez COVID aktywności sprzedaży. Myśląc o redukcji kosztów w obszarze finansów warto skupić swoją uwagę na działaniach, które w krótkim czasie, przy możliwie najmniejszym nakładzie, przyniosą wymierne oszczędności procesowe (tzw. quick wins). Digitalizacja, automatyzacja i robotyzacja - wydaje się, że właśnie taka kolejność rozumienia zmiany jest poprawna. Nie sposób automatyzować procesów, które nie są przeniesione do świata danych wirtualnych, a tym bardziej ich robotyzować.

Niestety nadal spora grupa firm posiada system finansowo-księgowe wdrożony przed wieloma laty, czasem na początku funkcjonowania biznesu, co powoduje, że posiadają one obecnie dług technologiczny. Wiele procesów, szczególnie w obszarze finansowo-księgowym, odbywa się manualnie. Firmy te nie są przystosowane do integracji swoich systemów poprzez interfejsy sieciowe, nie współpracują z platformami e-commerce.

Tymczasem w bankowości korporacyjnej już od kilku lat dostępna jest usługa nazywana potocznie „WEB SERVICE” lub „API”, w Banku Millennium jest to Millenet Link. Dzięki niej istnieje możliwość dość łatwego połączenia systemu finansowo-księgowego firmy z aplikacją banku. To rozwiązanie może być właśnie takim qiuck win. Dzięki usłudze działy księgowe otrzymują konkretne korzyści, takie jak np. automatyczne zaczytywanie wyciągów i przenoszenia plików do systemu finansowo-księgowego firmy, bez konieczności logowania do systemu bankowego, automatyczne pobieranie historii operacji, o dowolnej porze dnia, dowolną liczbę razy w ciągu dnia i automatyczne pobierania salda rachunku bez konieczności logowania, automatyczne wysyłanie przelewów wraz z ich autoryzację bezpośrednio z systemu finansowo-księgowego bez konieczności logowania się do serwisu bankowego, bez przenoszenia plików czy wpisywania transakcji manualnie. Rozwiązanie to pozwala tez m.in. na automatyczne przekazywanie danych o fakturach wykupionych i do wykupu w przypadku korzystania z faktoringu.

Firmy, które nie są przystosowane do integracji poprzez interfejsy sieciowe, mają możliwość wyboru pomiędzy różnymi modelami integracji, począwszy od rozwiązań gotowych do indywidualnych projektów i mogą liczyć na wsparcie banku w tym procesie. Jednocześnie, ze względu na współpracę banku z dostawcami systemów finansowo-księgowych, nie ponoszą również kosztów takiej integracji.

Automatyzacja procesów księgowych w krótkim czasie przynosi realne oszczędności procesowe – czas, szybkość, sprawność, bezbłędność, bezpieczeństwo. Nie zawsze są one równoważne z redukcją budżetu wynagrodzeń, ale są realizowane po to, aby móc tymi samymi zasobami zrobić więcej lub mądrzej.