Informacje prasowe


15.02.2021

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Bank Millennium w czołówce najbardziej zaawansowanych cyfrowo banków w Europie

Bank Millennium został uznany za jeden z dziesięciu najbardziej zaawansowanych cyfrowo europejskich banków według rankingu Bain&Company. Zdaniem autorów zestawienia instytucje, które zainwestowały w digitalizację swoich usług, lepiej poradziły sobie ze skutkami pandemii. To już kolejne wyróżnienie dla Banku Millennium w ostatnim czasie.

Zestawienie stworzone przez firmę doradczą Bain&Company powstało na podstawie analizy stopnia cyfryzacji w ponad 50 czołowych bankach w Europie. Dokonując oceny sektora, eksperci wzięli pod uwagę takie czynniki, jak wizja rozwoju, oferta produktowa, nowoczesne kanały sprzedaży, doświadczenia klientów, poziom zadowolenia, model operacyjny oraz wykorzystanie technologii i danych. Trzy polskie banki, w tym Bank Millennium, które znalazły się w TOP10 osiągnęły wyniki pomiędzy 72 a 76 punktów w skali od 0 do 100. Lider rankingu otrzymał 88 punktów.

- Digitalizacja usług to jeden z elementów naszej strategii, który rozwijamy już od kilku lat. Staramy się dostarczać rozwiązania na najwyższym, światowym poziomie, czerpiąc z najnowocześniejszych osiągnięć technologicznych. Niezmiernie cieszy fakt, że transformacja cyfrowa polskich banków tak silnie zarysowała się na mapie Europy - komentuje João Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.

W analizowanej grupie znalazło się pięć wiodących banków detalicznych z Polski a także instytucje finansowe m.in. z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, Półwyspu Iberyjskiego i Szwajcarii. Poza Bankiem Millennium, w pierwszej dziesiątce znalazły się również dwa inne polskie banki.

- Pandemia znacznie przyspieszyła rozwój cyfryzacji w niemal wszystkich obszarach Banku Millennium. Potencjał, który od dawna rozwijaliśmy, zaowocował bardzo szybką adaptacją naszej oferty do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości i potrzeb klientów. Dzięki temu byliśmy w stanie wkrótce po rozpoczęciu lockdownu - mimo trudnego dla wszystkich okresu i reorganizacji pracy wewnątrz firmy – udostępnić klientom w pełni zdalne nabywanie produktów z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, jak np. zakładanie konta na selfie dla klientów indywidualnych czy konta firmowego z potwierdzeniem tożsamości poprzez logowanie do innego banku. W ekspresowym tempie udostępniliśmy przedsiębiorcom możliwość wnioskowania przez nasze kanały o subwencje w ramach Tarczy Finansowej i wprowadziliśmy szereg udogodnień dla pożyczkobiorców. Zmieniony też został model obsługi w placówkach, gdzie również wprowadziliśmy elementy wykorzystujące kanały elektroniczne m.in. autoryzację mobilną zleceń czy śledzenie statusu wniosku hipotecznego w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Jednocześnie wprowadziliśmy szeroko zakrojoną kampanię edukacyjną, by osobom mniej zaawansowanym technologicznie pomóc oswoić się z bankowością elektroniczną i poznać jej zalety – dodaje Prezes João Bras Jorge.

Zdaniem autorów raportu, dobrze przygotowana oferta usług cyfrowych przekłada się na wzrost zadowolenia klientów, którzy oczekują prostych i łatwo dostępnych rozwiązań. Banki, będące liderami transformacji cyfrowej, mają znacznie wyższy wskaźnik lojalności klientów NPS (Net Promoter Score) – wynosi on 21%, czyli o 10 punktów powyżej średniej dla pozostałych podmiotów z branży.

Jak wynika z badania, liderzy transformacji cyfrowej osiągają też zdecydowanie lepsze wyniki finansowe. Zdalne formy kontaktu i samodzielne korzystanie przez klientów z udostępnionych im narzędzi i usług w wersji online oznacza także możliwość znaczącego ograniczenie kosztów funkcjonowania placówek bankowych. Dzięki niższym kosztom, średnia stopa zwrotu z kapitału własnego (ROE) dziesięciu najbardziej zaawansowanych technologicznie banków wyniosła 8,7%, o 2,5 punktu procentowego powyżej średniej stopy pozostałych konkurentów.

Działania Banku Millennium w czasie pandemii doceniają także klienci. Bank w styczniu br. zwyciężył w klasyfikacji generalnej Rankingu Banków Miesięcznika Finansowego Bank – Wybór Klienta. Powstało ono na podstawie głosów respondentów, którzy oceniali banki w aż 16 kategoriach.

Autor rankingu, Bain & Co. jest jedną z największych firm doradztwa strategicznego na świecie. Powstała w 1973 roku i posiada 59 biur w 37 krajach. Specjalizuje się w usługach doradczych dla zarządów firm działających w sektorze finansowym, przemysłowym, ochronie zdrowia oraz handlu. Jest też wiodącym doradcą funduszy private equity.