Informacje prasowe

Rośnie liczba klientów otwierających konto z wykorzystaniem otwartej bankowości

25.05.2022

Udostępnij (F) (T) (L)


Już ponad połowa nowych klientów Banku Millennium, otwierając konto online, potwierdza swoją tożsamość przez logowanie do bankowości internetowej innego banku. Bank nadal rozszerza usługi otwartej bankowości, dodając do nich kolejne banki. Teraz w ramach usług: otwieranie konta przez klientów indywidualnych z potwierdzeniem tożsamości przez logowanie do innego banku, otwieranie konta firmowego dla właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych oraz kredyt ratalny w sklepach partnerów z logowaniem do konta w banku udostępnia dwa nowe - Credit Agricole i Getin Bank.

Otwarcie konta osobistego z wykorzystaniem usługi weryfikacji tożsamości poprzez logowanie do innego banku to proces w całości online, pozwalający otworzyć rachunek i rozpocząć korzystanie z niego w ciągu 15 minut. Bank Millennium jako pierwszy na rynku wdrożył proces zakładania konta, wykorzystujący potencjał usługi dostępu do informacji o rachunku AIS (ang. Account Information Service). By założyć w ten sposób konto, należy na elektronicznym wniosku jako formę podpisania umowy wybrać opcję Online i wskazać na liście inny bank, w którym mamy konto. Następnie wystarczy podać podstawowe dane i zalogować się na konto we wskazanym wcześniej banku w celu sprawdzenia tożsamości. Po zapoznaniu się z dokumentami i wyrażeniu odpowiednich zgód, umowę zatwierdzimy hasłem SMS. Obecnie z usługi mogą korzystać osoby posiadające konto osobiste w Alior Banku, Banku Pekao, BNP Paribas, ING Banku Śląskim, mBanku, Santanderze, PKO BP, a teraz również Credit Agricole i Getin Banku.

Również właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych, którzy nie mają jeszcze konta w Banku Millennium, mogą założyć konto firmowe Mój Biznes w pełni online, potwierdzając tożsamość logowaniem do innego banku, w którym mają swoje konto indywidualne. Aby otworzyć konto firmowe, należy wejść na stronę Banku Millennium i wypełnić elektroniczny wniosek. Po wybraniu opcji online i wprowadzeniu podstawowych danych, klient w celu uwierzytelnienia tożsamości jest kierowany do strony logowania jednego z dziewięciu banków: Alior Banku, Banku Pekao, BNP Paribas, ING Banku Śląskiego, mBanku, Santandera, PKO BP, a także Credit Agricole i Getin Banku. Po pozytywnej weryfikacji bank poprosi o uzupełnienie kilku danych. Po wprowadzeniu numeru NIP, pozostałe dane firmy uzupełnianie są automatycznie z rejestru CEIDG. Można też od razu zamówić kartę debetową do konta. Następnie należy zatwierdzić dyspozycję otwarcia konta kodem SMS, który przyjdzie na wskazany we wniosku numer telefonu.

Kolejną usługą dostępną teraz również dla klientów banków Credit Agricole i Getin Bank jest wniosek o kredyt ratalny u partnerów Banku Millennium. Proces wykorzystuje otwartą bankowość i jest w pełni autorski. Jest automatyczny i dostosowany do każdego typu urządzeń, a dane do uzupełnienia zostały ograniczone do niezbędnego minimum. Klienci, którzy chcą zapłacić w ratach za zakupy w sklepach internetowych partnerów banku, podczas składania wniosku mogą potwierdzić swoją tożsamość, logując się do jednego z 10 banków - Banku Millennium, Alior Banku, Banku Pekao, BNP Paribas, ING Banku Śląskiego, mBanku, Santandera, PKO BP, Credit Agricole i Getin Banku. Wniosek jest procesowy w czasie rzeczywistym, klienci od razu finalizują kredyt. W przypadku jednego z banków wykorzystano tzw. przelew weryfikacyjny – w takiej sytuacji kredyt jest udzielony najpóźniej w kolejnym dniu roboczym.

Bank Millennium jest liderem usług otwartej bankowości w Polsce. Oferowane rozwiązania zostały docenione w międzynarodowych konkursach: The Innovators 2021 magazynu The Global Finanace oraz Celent Model Bank 2021.