Informacje prasowe

Bank Millennium bez barier

16.04.2018

Udostępnij (F) (T) (L)


Bank Millennium zwyciężył w konkursie „Strona Internetowa bez Barier” promującym dostęp do informacji cyfrowej osobom niepełnosprawnym, starszym, niezamożnym i narażonym na wykluczenie cyfrowe.

Konkurs „Strona Internetowa bez Barier” organizowany przez Fundację Widzialni oraz Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych to jedyna taka inicjatywa w Polsce. Jego celem jest popularyzacja świadomego tworzenia serwisów www tak, by przeciwdziałać zjawisku dyskryminacji w dostępie do informacji.

- Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu ze względu na wiek, stan zdrowia czy status materialny pojawia się ostatnio jako ważny element debaty publicznej. Likwidowanie barier cyfrowych, infrastrukturalnych i fizycznych w dostępie do usług jest również ważnym elementem strategii Banku Millennium. Chcemy być bankiem bez barier, a zwycięstwo w konkursie „Strona bez barier” potwierdza naszą skuteczność w likwidowaniu ograniczeń cyfrowych w dostępie do naszych produktów. – mówi Halina Karpińska, Dyrektor w Departamencie Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.

Bank Millennium od lat wdraża rozwiązania zwiększające dostępność usług dla osób z niepełnosprawnościami. Serwisy internetowe napisane są prostym i zrozumiałym językiem oraz mogą być odczytywane przez czytniki tekstu. Osoby niewidome lub niedowidzące mogą korzystać ze strony internetowej posługując się tylko klawiaturą - do nawigacji nie jest potrzebna mysz. Strona wyposażona jest w możliwość powiększania tekstu, przystosowana jest również do czytania w trybie wysokiego kontrastu. Do aplikacji mobilnej można logować się odciskiem palca i w ten sam sposób zatwierdzać transakcje kartami płatniczymi w internecie. Dzięki kompatybilności z usługami umożliwiającymi prezentowanie informacji przy użyciu mowy, aplikacja mobilna dostosowana jest do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących.

- Dostępność bankowości elektronicznej to jeden z najważniejszych obszarów dla użytkowników Internetu. Dostęp do własnych środków, łatwość obsługi, możliwość uruchomienia na różnych urządzeniach, zgodność ze standardem WCAG, dają gwarancję satysfakcji klientów i przewagi konkurencyjnej banku. Wśród serwisów zgłoszonych do konkursu “Strona Internetowa bez Barier”, strona Banku Millennium zdecydowanie się wyróżnia. - podsumowuje Artur Marcinkowski, Przewodniczący Rady Fundacji Widzialni.

Poprawa poziomu dostępności strony internetowej, serwisu transakcyjnego i aplikacji mobilnej jest jednym z wielu działań umożliwiających korzystanie z usług wszystkim grupom klientów. Inne udogodnienia wprowadzone przez bank to m.in.

  • dostosowanie bankomatów, obsługi telefonicznej oraz sposobu podpisywania umów do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku i ruchu
  • zapewnienie osobom niepełnosprawnym ruchowo dostępu do placówek oraz
  • wprowadzenia standardów obsługi osób niepełnosprawnych

Obecnie ponad 90% oddziałów i 100% bankomatów Banku Millennium jest dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a w ponad 100 oddziałach dostępne są siedzące stanowiska obsługi klienta z możliwością podjazdu dla wózków inwalidzkich.

Jednocześnie bank wprowadza innowacje, które ułatwiają klientom codzienne życie – za pośrednictwem bankowości internetowej mogą bezpiecznie i wygodnie składać wnioski w programie Rodzina 500+ i korzystać z usług e-administracji, posiadając aplikację mobilną płacić telefonem – wirtualnymi kartami lub BLIKiem, kupować bilety komunikacji miejskiej czy ubezpieczać samochód, skanując kod graficzny Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu. Dodatkowo eksperci banku uczestniczą w inicjatywach wspólnych dla całego sektora bankowego. Efektem tych działań jest m.in. opracowanie „Dobrych praktyk obsługi osób z niepełnosprawnościami przez banki”.

Nagrodę dla Banku Millennium w kategorii “Strona niepubliczna powyżej 100 podstron” odebrała Halina Karpińska, Dyrektor w Departamencie Bankowości Elektronicznej. Rozstrzygnięcie konkursu “Strona bez barier” odbyło się w Sejmie RP podczas konferencji ”Włączenie cyfrowe – dostępna Polska”. Patronat honorowy nad konferencją objęło Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Polski Związek Głuchych i Związek Banków Polskich.

ZOBACZ WIDEO