21.11.2001
Trzecia rocznica otwarcia Millennium
Warszawa, 05.11.2001 - Millennium, sieć obsługi Klientów detalicznych BIG Banku Gdańskiego S.A. zakończyła trzeci rok działalności.
Priorytety działania Millennium na najbliższy rok nie ulegną zmianie. Nadal są nimi kontynuacja rozbudowy sieci oddziałów w całej Polsce, pozyskiwanie nowych Klientów oraz rozszerzanie uniwersalnej oferty dla Klientów detalicznych.
W ciągu ostatniego roku Millennium pozyskało ponad 185.000 Klientów, co stanowi prawie 95% przyrost w stosunku do ubiegłego roku, w tym samym okresie zanotowano 234% wzrost liczby wydanych kart płatniczych, suma depozytów wzrosła natomiast aż o 240%.
Millennium w tym okresie znacznie rozbudowało sieć oddziałów uruchamiając nowe placówki, jak również tworząc punkty Millennium w istniejących oddziałach BIG Banku GDAŃSKIEGO. Od końca października ubiegłego roku otwarto 72 nowe oddziały z czego 35 stworzonych zupełnie od podstaw oraz 37 w ramach przekształceń w placówkach BIG Banku GDAŃSKIEGO. Znacząco rozbudowana została sieć placówek na północy kraju. Aktualnie sieć Millennium, w ujęciu geograficznym liczy: województwo mazowieckie - 54 oddziały, śląskie - 34, pomorskie - 20, małopolskie - 19, wielkopolskie - 17, łódzkie - 16, dolnośląskie - 14, zachodnio-pomorskie - 12, kujawsko-pomorskie - 10, warmińsko-mazurskie - 9, podkarpackie - 4, podlaskie - 4, lubuskie - 3, opolskie - 3, lubelskie - 2, świętokrzyskie - 2 placówki.
Millennium w tym roku wprowadziło nowe produkty finansowe mające strategiczne znaczenie dla rozwoju współpracy pomiędzy podmiotami Grupy BIG Banku GDAŃSKIEGO. We współpracy z Domem Maklerskim oferuje usługę umożliwiającą składanie dyspozycji zleceń kupna lub sprzedaży papierów wartościowych na Giełdzie Papierów Wartościowych w sieci oddziałów Millennium. Ponadto BIG Bank GDAŃSKI, a w tym Millennium, rozpoczął współpracę z PZU S.A. oraz PZU Życie S.A. w zakresie ochrony ubezpieczeniowej posiadaczy rachunków w BIG Banku GDAŃSKIM. Wzbogacenie oferty produktowej o usługi maklerskie oraz usługi bancassurance jest kolejnym krokiem w kierunku realizacji strategii Banku, którą jest zapewnienie kompleksowej obsługi finansowej Klientom detalicznym.
Od stycznia część produktów Millennium jest dostępna również w sieci oddziałów BBG - są to między innymi karty płatnicze oraz kredyty hipoteczne. Oferta Millennium została wzbogacona o rozszerzoną wersję kredytu mieszkaniowego "MilleKredyt DOM" oraz o nowy rodzaj rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego "Unikonto Premium" przygotowanego specjalnie z myślą o osobach o wysokim statusie majątkowym.
Klienci Millennium coraz częściej wybierają elektroniczną formę kontaktu z Bankiem. Ponad 50% wszystkich operacji dokonywanych jest przez telefon lub w bankomatach. Centrum telefoniczne realizuje miesięcznie 220.000 transakcji, dla porównania zaś ponad 393.600 transakcji dokonywanych jest miesięcznie w bankomatach w sieci Euronet.
Dokonane 5 stycznia br. połączenie BIG Banku GDAŃSKIEGO SA i BIG Banku S.A. w ramach, którego funkcjonowało Millennium, ma fundamentalne znaczenie dla dalszego rozwoju usług detalicznych połączonego Banku. Prowadzone aktualnie w BIG Banku GDAŃSKIM projekty restrukturyzacyjne są istotnym elementem realizacji nowej strategii Banku opartej o nową segmentację rynku i zakładającej oferowanie swoim Klientom uniwersalnych usług finansowych w oparciu o wyspecjalizowane kanały dystrybucji.
Realizując nową strategię segmentacji, w ramach Banku utworzono wyspecjalizowane linie biznesowe do obsługi poszczególnych grup Klientów: "Millennium Prestige" dla zamożnych Klientów indywidualnych, "Millennium Biznes" dla małych przedsiębiorstw, "Regionalne Centra Współpracy z Klientami BBG S.A." dla średnich przedsiębiorstw, centralna jednostka do obsługi Klientów strategicznych oraz "Millennium", które w przyszłości stanowić będzie jednolitą platformę do obsługi Klientów indywidualnych.
Najbliższe plany Millennium są związane z dalszą rozbudową sieci, zarówno poprzez otwieranie nowych oddziałów jak również restrukturyzacje istniejących oddziałów BBG, oraz kontynuowanie rozpoczętego już procesu przenoszenia Klientów indywidualnych z systemów ZORBA i IBIS do wspólnej platformy informatycznej funkcjonującej w Millennium - ICBS. Millennium zamierza nadal umacniać pozycję konkurencyjną we wszystkich obszarach usług bankowych poprzez rozwijanie oferty produktowej oraz szerszą współpracę w zakresie sprzedaży krzyżowej z wybranymi podmiotami Grupy Kapitałowej BBG. Krótkoterminowe plany zakładają szczególne utrwalenie pozycji na rynku kart płatniczych oraz kredytów mieszkaniowych.