18.01.2023
Potwierdzanie tożsamości w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Banku Millennium
Bank Millennium udostępnia usługę Millennium ID dla użytkowników bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Rozwiązanie działa w oparciu o usługę mojeID dostarczaną przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Klienci banku zyskują możliwość łatwego i bezpiecznego potwierdzania tożsamości online zarówno u dostawców usług komercyjnych, jak i w serwisach administracji publicznej. Millennium ID umożliwia także dostęp do historii logowania i przekazywania danych.
Millennium ID to nowa usługa Banku Millennium, z której klienci mogą korzystać w aplikacji mobilnej oraz w systemie bankowości internetowej Millenet. Na podstawie bankowych danych mają możliwość utworzenia swojej cyfrowej tożsamości, czyli tzw. Środka Identyfikacji Elektronicznej, aby umożliwić zdalne potwierdzanie tożsamości klienta banku z wykorzystaniem usługi mojeID. Dodatkową zaletą Millennium ID jest funkcja sprawdzenia historii logowania i udostępniania danych weryfikacyjnych od początku korzystania z usługi.
- W Banku Millennium od wielu lat aktywnie wspieramy transformację cyfrową i w ramach naszych usług rozwijamy również te spoza obszaru tradycyjnych produktów bankowych. Klienci bardzo chętnie korzystają z rozwiązań, które oferujemy. Do naszej aplikacji mobilnej miesięcznie loguje się ponad 2 miliony klientów i ich liczba stale rośnie. Dbamy o to, aby w zasięgu ręki mieli wszystkie potrzebne usługi finansowe, a także szeroki katalog usług dodatkowych dostępnych w banku. We współpracy z KIR oferujemy rozwiązanie, które zapewnia szybkie, intuicyjne i przede wszystkim bezpieczne potwierdzanie tożsamości w internecie. Tym samym wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy chcą wygodnie załatwiać swoje sprawy z poziomu smartfonu czy komputera, bez wychodzenia z domu – powiedział António Pinto Júnior, członek zarządu Banku Millennium.
Usługa mojeID to wygodna i bezpieczna metoda zdalnego potwierdzenia tożsamości w oparciu o bankowość elektroniczną – bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie czy punkcie obsługi klienta. Pozwala uniknąć stosowania mało wygodnych metod weryfikacji, jak przesyłanie skanów dokumentów tożsamości czy robienie zdjęć. mojeID jest udostępniane przez systematycznie rosnącą liczbę dostawców usług z różnych branż – ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej. Usługa umożliwia też logowanie do serwisów administracji publicznej, a także uwierzytelnienie w procesie zakładania i używania Profilu Zaufanego.
- Zapewnienie zdalnego uwierzytelnienia klienta, w sposób w pełni wiarygodny, jest kluczem do rozwoju i upowszechnienia usług cyfrowych. Dlatego usługa mojeID, która w procesie zdalnego potwierdzenia tożsamości łączy komfort i bezpieczeństwo, cieszy się zaufaniem i rosnącą popularnością. Dzięki współpracy z Bankiem Millennium znacząco poszerza się grono potencjalnych użytkowników mojeID. Nasza usługa jest dziś dostępna dla ponad 21 mln użytkowników bankowości elektronicznej - powiedział Wojciech Pantkowski, wiceprezes zarządu KIR.
Aby klienci Banku Millennium mogli skorzystać z usługi wystarczy, że na stronie internetowej usługodawcy, w procesie który wymaga uwierzytelnienia użytkownika, wybiorą mojeID jako metodę potwierdzenia tożsamości. Następnie klikną w logotyp Banku Millennium i zalogują się do bankowości online. W kolejnym kroku zostaną poproszeni o wyrażenie zgody na przekazanie danych do usługodawcy, z którego usług chcą skorzystać. Dla klientów korzystających z Millennium ID po raz pierwszy, najpierw zostanie utworzony Środek Identyfikacji Elektronicznej. Użytkownik usługi każdorazowo jest informowany o tym, komu i jakie dane udostępnia. Po zaakceptowaniu tego kroku, następuje automatyczne przeniesienie do serwisu, w którym wymagane jest potwierdzenie tożsamości.
Aby utworzyć Środek Identyfikacji Elektronicznej, bezpośrednio w aplikacji mobilnej lub systemie bankowości internetowej Millenet, wystarczy po zalogowaniu wybrać usługę Millennium ID z zakładki MilleUrząd i potwierdzić dane.
Więcej informacji na temat Millennium ID dostępnych jest tutaj:
Usługa mojeID jest dostępna na rynku od 2019 r. W 2021 r. została wyróżniona Godłem „Teraz Polska” oraz nagrodą Digital Exellence Award w kategorii Digital Strategic Perspective. Lista dostawców usług udostępniających mojeID, jako narzędzie zdalnego uwierzytelnienia, jest dostępna na stronie mojeid.pl.
* * *
KIR, jako podmiot infrastruktury sektora bankowego, od 30 lat odpowiada za utrzymanie i rozwój systemów rozliczeń międzybankowych. Więcej informacji o działalności firmy, od momentu jej powołania z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych, można znaleźć tu: www.30lat.kir.pl.
KIR pełni także funkcję technologicznego integratora rozwiązań wspierających budowę cyfrowej gospodarki. Tworzy rozwiązania z zakresu bezpiecznej wymiany informacji oraz otwartej bankowości, narzędzia identyfikacji elektronicznej oraz usług zaufania: zdalne potwierdzanie tożsamości – mojeID oraz kwalifikowany podpis elektroniczny – mSzafir. Wśród najnowszych projektów firmy są trwały nośnik, oparty na unikalnym połączeniu technologii blockchain, macierzy WORM, rozwiązań chmurowych i usług zaufania oraz bezpłatny Sandbox Blockchain do testowania i akceleracji pomysłów biznesowych.
Wykorzystując najnowsze technologie KIR dostarcza usługi, które skutecznie pomagają partnerom biznesowym w uwalnianiu potencjału ich projektów i wdrażaniu innowacji.
Więcej informacji: www.kir.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Olszewska
Rzecznik prasowy tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail: anna.olszewska@kir.pl
Bank Millennium jest ogólnopolskim, nowoczesnym bankiem oferującym swoje usługi wszystkim segmentom rynku poprzez sieć placówek, sieci indywidualnych doradców i bankowość elektroniczną. Wykorzystuje najnowocześniejsze technologie i najlepsze tradycje bankowości, z powodzeniem konkurując we wszystkich segmentach rynku finansowego. Jest bankiem cyfrowym, dąży do stania się najbardziej spersonalizowanym bankiem w Polsce. Priorytetem banku jest ułatwianie codziennego życia klientom poprzez oferowanie im wygodnego i intuicyjnego dostępu do usług finansowych i pozafinansowych. Kluczem do wszystkich wprowadzanych przez bank zmian jest klientocentryzm i dbałość o najwyższej jakości doświadczenie użytkownika.
Znajomość polskiego rynku finansów bank zbudował na wieloletnich doświadczeniach w obsłudze przedsiębiorstw i klientów indywidualnych, uzupełnia ją wiedzą i międzynarodową praktyką w dziedzinie finansów wnoszoną przez Banco Comercial Portugues - największy komercyjny bank w Portugalii, który jest strategicznym udziałowcem banku.
Więcej informacji: www.bankmillennium.pl
Kontakt dla mediów:
Mirella Gmur-Dzieduszycka
tel. 691-980-238
e-mail: mirella.gmur-dzieduszycka@bankmillennium.pl