14.11.2019
Nowe narzędzie autoryzacji transakcji dla klientów Bankowości Przedsiębiorstw Banku Millennium z wykorzystaniem technologii Cronto
Bank Millennium, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnił klientom z segmentu przedsiębiorstw nowe narzędzie autoryzacji transakcji i logowania do serwisu bankowości internetowej. Jest to token sprzętowy z czytnikiem, oparty na autorskiej technologii Cronto firmy OneSpan.
Nowo udostępniony token to nowoczesne i intuicyjne urządzenie służące do logowania i autoryzowania transakcji w serwisie bankowości internetowej Millenet. Umożliwia ono weryfikację i zatwierdzanie transakcji w dowolnym miejscu i czasie. Technologia Cronto wykorzystuje unikatowe rozwiązanie w postaci graficznego kryptogramu, składającego się z matrycy kolorowych kropek wyświetlanych na ekranie komputera. Generowany w serwisie bankowości internetowej kod graficzny sczytywany jest z ekranu komputera za pomocą tokena. Urządzenie zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Działa w trybie offline, bez dostępu do sieci. Technologia Cronto jest zgodna z zasadą WYSIWYS (What You See Is What You Sign - podpisujesz to, co widzisz), umożliwiając klientowi zweryfikowanie takich danych transakcji, jak kwota i numer rachunku przed jej zatwierdzeniem. Dodatkowym zabezpieczeniem urządzenia jest kod PIN, nadawany indywidualnie przez każdego użytkownika.
- Cieszymy się, że jako pierwsi w Polsce zaoferowaliśmy naszym klientom korporacyjnym nowoczesny token, pozwalający na budowanie doskonałego doświadczenia klienta, przy równoczesnym zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa. To dla nas priorytet. Jesteśmy jednym z liderów w tym zakresie, w tym roku po raz czwarty z rzędu zostaliśmy uznani za jeden z najbezpieczniejszych banków w Polsce* – powiedział Andrzej Gliński, Członek Zarządu Banku Millennium.
- Firmy z segmentu bankowości korporacyjnej korzystają z takich narzędzi dziesiątki razy dziennie, dlatego wygoda, łatwość obsługi i najwyższy poziom bezpieczeństwa są niezwykle ważne dla nich i dla nas. Podjęliśmy decyzję o wyborze rozwiązania OneSpan wspólnie z naszymi klientami korporacyjnymi. Przyjrzeliśmy się różnym rodzajom rozwiązań dostępnych na rynku i sprawdziliśmy, które spełniają nasze wymagania dotyczące takich narzędzi. Zaprezentowaliśmy wyselekcjonowane urządzenia wybranym klientom, aby mogli wyrazić swoją opinię. Na podstawie opinii klientów wybraliśmy rozwiązanie OneSpan - powiedziała Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
- Banki coraz częściej uwzględniają znaczenie doświadczenia klienta we wszystkich obszarach, w tym w bankowości przedsiębiorstw. Bank Millennium zdecydował się wyjść naprzeciw potrzebom swych klientów korporacyjnych, udostępniając rozwiązanie przygotowane przez OneSpan - mówi Dan Dica, Starszy Wiceprezes OneSpan ds. Sprzedaży Globalnej.
Aby zalogować się do Millenetu za pomocą tokena, należy podać dane logowania, uruchomić urządzenie i zeskanować nim kolorowy kod wygenerowany w systemie bankowości elektronicznej, następnie podać PIN do urządzenia oraz przepisać kod widoczny na ekranie tokena. Autoryzacja operacji przebiega w sposób analogiczny, bez potrzeby ręcznego przepisywania danych do urządzenia.
* w plebiscycie „Złoty Bankier” w kategorii „Bezpieczny Bank – Najlepsze praktyki”
O OneSpan
OneSpan to firma wspierająca instytucje finansowe i inne organizacje w rozwoju digitalizacji. Ponad 10 tys. klientów, w tym ponad połowa pierwszej setki globalnych banków korzysta z rozwiązań OneSpan w zakresie ochrony ich najważniejszych relacji i procesów biznesowych - od cyfrowego onboardingu, poprzez zwalczanie nadużyć, po zarządzanie przebiegiem procesów. Więcej informacji na www.onespan.com.
Copyright© 2019 OneSpan North America Inc., wszelkie prawa zastrzeżone. OneSpan™ i Cronto® są zarejestrowanymi, lub niezarejestrowanymi znakami towarowymi OneSpan North America Inc., lub podmiotów stowarzyszonych w USA i innych krajach. Wszelkie inne znaki towarowe, wymienione w niniejszym materiale, stanowią własność ich poszczególnych właścicieli.