Informacje prasowe


03.06.2022

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Już ponad 200 tys. klientów Banku Millennium korzysta z płatności zbliżeniowych BLIK

Bank Millennium jako pierwszy na rynku rozpoczął udostępnianie płatności zbliżeniowych BLIK w lipcu ubiegłego roku. W ciągu kilku miesięcy nowe rozwiązanie stopniowo zdobywało popularność klientów i obecnie bank może się pochwalić już prawie 216 tys. użytkowników tej formy płatności. Zrealizowali oni już prawie 4,3 mln transakcji o wartości ponad 166 mln zł.

- Jako pierwsi na rynku rozpoczęliśmy udostępnianie płatności zbliżeniowych BLIK. Widzimy, że to rozwiązanie bardzo dobrze przyjęło się na rynku i budzi duże zainteresowanie wśród klientów. BLIKIEM zbliżeniowo mogą płacić wszyscy użytkownicy naszej aplikacji, którzy mają urządzenia wyposażone w system operacyjny Android oraz NFC. Mamy nadzieję, że dzięki takim rozwiązaniom płacenie telefonem wejdzie na stałe do naszej codzienności – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

BLIK zbliżeniowy umożliwia płacenie za zakupy w sklepach stacjonarnych podobnie jak kartami płatniczymi. By zacząć korzystać z płatności wystarczy prosta, jednorazowa aktywacja w aplikacji bankowej. Nie wymaga ona podpinania karty płatniczej. Po aktywacji w ustawieniach usługi klient może zmienić źródło płatności na inny niż domyślne konto bieżące, również konto karty kredytowej. Podczas płatności nie trzeba logować się do aplikacji, nie jest też konieczne nawet połączenia z internetem czy siecią komórkową. Usługa jest dostępna dla urządzeń wyposażonych w system operacyjny Android i funkcję NFC (Near Field Communication).

Ostatnio bank wprowadził usprawnienie dla klientów, którzy autoryzują płatności zbliżeniowe BLIKIEM za pomocą PIN-u do aplikacji. Teraz autoryzacja PIN-em jest wymagana, jeśli klient:

  • wykonuje pierwszą transakcję po włączeniu tej metody autoryzacji,
  • płaci jednorazowo powyżej 100 zł,
  • przekroczy kwotę 600 zł, robiąc kilka mniejszych transakcji (od momentu ostatniego wprowadzenia PIN-u).

Dzięki temu klienci, którzy autoryzują takie transakcje PIN-em, mogą to robić wygodniej i sprawniej niż dotychczas – wystarczy tylko odblokować telefon i przyłożyć do terminala.

W ostatnich miesiącach rekordową popularnością cieszą się również inne usługi BLIK. 1,2 mln użytkowników aplikacji mobilnej Banku Millennium skorzystało z niego przynajmniej raz od początku tego roku. Tylko w 1 kwartale 2022 r. wykonali oni ponad 28,6 mln transakcji BLIK. Liczba przelewów BLIK na telefon zleconych przez użytkowników Banku Millennium wzrosła o 107% w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku.

BLIK w ramach swoich usług oferuje wygodne płatnościami w sieci oraz stacjonarne, przelewy na numer telefonu, wystawanie elektronicznych czeków oraz wpłaty i wypłaty z bankomatów bez konieczności używania karty płatniczej.

Więcej na stronie: www.bankmillennium.pl/bankowosc-elektroniczna/bankowosc-mobilna/aplikacja-mobilna-klienci-indywidualni-biznes/platnosci-blik.