25.03.2014
Jakość doradztwa i obsługi wśród kluczowych czynników satysfakcji Klientów korporacyjnych
Oferta produktowa – w tym koszty finansowania i operacji - oraz jakość doradztwa i systemu transakcyjnego to elementy, które mają decydujący wpływ na poziom satysfakcji Klientów korporacyjnych ze współpracy z bankiem. Tak wynika z badań Banku Millennium, przeprowadzonych wśród 1300 reprezentantów firm.*
W ogólnopolskich badaniach GfK Polonia przedstawiciele firm niezmiennie od pięciu lat wskazują, że najważniejszymi kryteriami wyboru głównego banku dla przedsiębiorstwa są: kompleksowość oferty produktowej, renoma i wiarygodność banku oraz zaufanie do niego. Na kolejnych miejscach znalazły się m.in. koszty obsługi, możliwość korzystania z bankowości internetowej oraz wysokość oprocentowania kredytów.**
W badaniu satysfakcji Klientów Bankowości Przedsiębiorstw Banku Millennium ankietowani za najważniejsze aspekty współpracy z bankiem uznali korzystną ofertę oraz doradztwo, w tym jego elastyczność i dostępność. Jako istotny element wskazywali również system transakcyjny.*
- Szeroka gama produktów i rozwiązań, szczególnie w obszarze finansowania oraz funkcjonalności systemu transakcyjnego to oczywiście jedne z głównych czynników decydujących o wyborze banku przez przedsiębiorstwa. Rynek jest jednak niezmiernie konkurencyjny – oferty banków są porównywalne, większość z nich działa w Polsce od lat, ciesząc się renomą i zaufaniem. Dlatego w tym segmencie rosnące znaczenie ma jakość doradztwa i obsługi, która pozwala wyróżnić się na tle konkurencji elastycznością, lepszym zrozumieniem i dopasowaniem do potrzeb Klientów. Jest dla nas niezwykle ważne, że zarówno nasze wewnętrzne, jak i zewnętrzne badania GfK Polonia** wskazują na wysoki poziom satysfakcji Klientów korporacyjnych ze współpracy z Bankiem Millennium - mówi Anna Gregorczyk, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Przedsiębiorstw Banku Millennium. ? Na poziom satysfakcji zasadniczy wpływ ma suma wielu codziennych zdarzeń związanych z jakością doradztwa i oferowanych przez bank rozwiązań. Duże firmy cenią ponadto zrozumienie ich potrzeb oraz szybkie i elastyczne reagowanie na nie – dodaje Anna Gregorczyk.
* Badanie przeprowadzone przez Bank Millennium w okresie 26 sierpnia – 4 października 2013 r. na grupie 1361 przedstawicieli firm, będących Klientami Banku Millennium. Dane dotyczą firm o obrotach powyżej 5 mln zł, działających w Polsce.
** Badanie przeprowadzone przez firmę GfK Polonia w okresie 24 maja – 15 lipca 2013 r. na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców (firmy o obrotach powyżej 5 mln zł, działające w Polsce).