Informacje prasowe


02.04.2020

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Bank Millennium wielokrotnym zwycięzcą Instytucji Roku 2020

W tegorocznej edycji rankingu Instytucja Roku, organizowanego przez firmę Moje Bankowanie, w którym instytucje finansowe wyróżnianie są za wyjątkowe, kompleksowe i szczegółowe podejście do jakości obsługi klienta, Bank Millennium został nagrodzony aż w pięciu kategoriach. Wśród najlepszych placówek w Polsce znalazło się 19 placówek Banku Millennium. W tym roku przyznano również tytuły Osobowości Roku. Jednym z nich uhonorowano Halinę Karpińską, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

W ramach Instytucji Roku klienci i eksperci oceniali banki i towarzystwa ubezpieczeniowe w siedmiu kategoriach. W tegorocznej edycji Bank Millennium został uznany za jednego ze zwycięzców aż w pięciu z nich:

  • Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych
  • Najlepszy zdalny proces otwarcia konta
  • Najlepsza bankowość internetowa
  • Najlepsza aplikacja mobilna
  • Społeczny wymiar biznesu za projekt Finansowy Elementarz

W tym roku również po raz pierwszy, po czterech etapach oceny, przyznano indywidulane wyróżnienia za najlepszą obsługę poszczególnym placówkom bankowym. Wyróżnienie otrzymało 19 oddziałów Banku Millennium.

- 2019 rok był dla nas jedyny w swoim rodzaju. Udowodnił, że potrafimy skupiać się jednocześnie na trzech kluczowych obszarach – wzroście organicznym, wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań i ogromnych, wielowymiarowych projektach. Bezsprzecznie największym wyzwaniem, a zarazem projektem roku była fuzja z Euro Bankiem. Kluczem do wszystkich prowadzanych przez nas działań była niezmiennie dbałość o najwyższej jakości pozytywne doświadczenie klienta. Wierzymy, że w dobie powszechnej cyfryzacji i gwałtownego rozwoju technologii, o sukcesie przedsiębiorstwa decyduje zdolność do budowania z klientami długoterminowych, trwałych i opartych na zaufaniu relacji – mówi Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.

W kategorii „Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych” oceniano dostępne formy kontaktu, kontakt telefoniczny oraz kontakt wybranymi pozostałymi kanałami kontaktu takimi jak czat, wideo, e-mail czy formularz kontaktowy. Eksperci podczas 4 fal badania wykonali łącznie ponad 1700 kontaktów telefonicznych, e-mailowych, czat oraz wideo. O zwycięstwie zdecydował średni wynik z 4 fal badania, który ustalono na poziomie min. 80%.

W kategorii „Najlepszy zdalny proces otwarcia konta” eksperci podjęli próbę otwarcia 10 kont w każdym banku bez wychodzenia z domu. Zwracano uwagę na wniosek, komunikację banku, sposób dostarczenia umowy, przekazane dokumenty, kartę płatniczą, aktywację konta oraz możliwości jego zamknięcia zdalnie.

W kategorii „Najlepsza bankowość internetowa” oceny dokonało pięć zróżnicowanych grup klientów. Sprawdzano funkcjonalności, przyjazność dostępu do konta i intuicyjność interfejsu. Zbadano też, które banki oferują tylko podstawowy zakres funkcjonalności, a które dają możliwość pełnej obsługi konta online.

Serwisy mobilne, podobnie jak bankowość internetową oceniało 5 zróżnicowanych grup klientów, z różnymi oczekiwaniami wobec aplikacji. Klienci sprawdzili jakie operacje i dyspozycje mogą złożyć przez telefon oraz łatwość poruszania się po systemie mobilnym.

W kategorii „Społeczny wymiar biznesu” wśród wyróżnionych projektów znalazł się Finansowy Elementarz propagujący i realizujący edukację finansową najmłodszych poprzez przeprowadzenie 2 200 warsztatów dla blisko 53 000 dzieci z około 630 przedszkoli w całej Polsce.

W tym roku w konkursie przyznano również po raz pierwszy tytuły Osobowości Roku. Nagrodzono sześć osób, które wyróżniły się wkładem w rozwój usprawnień i innowacji związanych z obsługą klienta. Wśród nich znalazła się Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.