Informacje prasowe


12.07.2013

Bank Millennium uczy jak zabezpieczyć swoje finanse.

Wraz z początkiem lipca wystartowała ogólnopolska kampania edukacyjna Banku Millennium, która promuje wiedzę o wygodnych formach zabezpieczenia finansowego. W kreatywny i lekki sposób, z wykorzystaniem narzędzi angażujących odbiorców, Bank Millennium prześwietli dobre i złe nawyki Polaków dotyczące oszczędzania oraz poda wskazówki w jaki sposób systematycznie powiększać swoją poduszkę finansową.

Klienci Banku Millennium przekonali się do oszczędzania – w 2013 roku odkładają dużo i masowo. Środki zgromadzone na kontach oszczędnościowych w Banku Millennium urosły przez pierwsze sześć miesięcy roku o 38%, a wartość wszystkich oszczędności klientów indywidualnych osiągnęła poziom 32,6 mld złotych. Rosnące zainteresowanie oszczędzaniem wśród swoich klientów bank zaobserwował już wcześniej. W 2012 roku liczba kont oszczędnościowych wzrosła o 31% (do ponad miliona), a liczba klientów posiadających konta tego typu zwiększyła się o blisko 30% (do 900 tys.).

Wygląda na to, że rok 2013  upłynie pod znakiem oszczędzania - mówi Marek Ubysz, kierujący Wydziałem Produktów Oszczędnościowych w Banku Millennium. Klienci coraz chętniej odkładają dziś swoje pieniądze na rachunkach oszczędnościowych,  które oprócz zysku zapewniają wygodny dostęp do środków. Efektem jest wzrost wolumenu na tego typu kontach o ponad  20%. Dziś już połowa klientów banku posiada na kontach oszczędnościowych i lokatach stałe oszczędności  podkreśla.

Bank Millennium dostrzegł ten trend i oferuje pomoc wszystkim oszczędzającym Polakom w jeszcze bardziej skutecznym deponowaniu pieniędzy.

Od początku lipca bank promuje racjonalne oszczędzanie oraz związane z nim zabezpieczenie finansowe. Jednocześnie Bank Millennium będzie zachęcał Polaków do posiadania żelaznej rezerwy pieniężnej czyli "poduszki finansowej", na wypadek utraty źródła dochodów. Kampania potrwa do końca roku i obejmować będzie między innymi intensywne działania public relations, a także projekty specjalne z ogólnopolskimi dziennikami i portalami.

Jednym z głównych elementów działań Banku Millennium w trakcie kampanii będzie opracowanie, we współpracy z ośrodkiem badawczym, raportu dotyczącego zabezpieczenia finansowego Polaków. Bank opublikuje również sondy internetowe, których podane w przystępnej formie wyniki mają zachęcać do oceny własnych postaw i nawyków związanych z oszczędzaniem. Wyniki sond zostaną opracowane i skomentowane przez ekspertów, w tym psychologa biznesu. Jednocześnie poprzez działania komunikacyjne bank będzie promować racjonalne zarządzanie budżetem domowym i posiadanie „poduszki finansowej", która zabezpieczy nas finansowo przed losowymi wypadkami.

Przekazanie wiedzy na temat racjonalnego zarządzania osobistym budżetem to nie wszystko. Bank będzie również promować szeroki wybór rozwiązań finansowych motywujących i ułatwiających efektywne oszczędzanie – w tym Managera Finansów i Konto Oszczędnościowe Twój Cel.