Informacje prasowe


23.04.2024

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Bank Millennium ponownie jednym z najlepszych w jakości obsługi, złoto dla karty WWF Millennium Mastercard, Konto 360°Junior na podium!

W tegorocznej edycji rankingu Złoty Bankier 2024 Bank Millennium zajął wysokie drugie miejsce w kategorii najlepsza wielokanałowa jakość obsługi, z różnicą jedynie 0,4 p.p. w stosunku do zwycięzcy. W kategorii karta płatnicza – najlepszy design złoto zdobyła wyjątkowa karta banku WWF Millennium Mastercard z wizerunkiem rysia, gatunku zagrożonego w Polsce wyginięciem. Na wyróżnienie zasłużyło również Konto 360° Junior, które zajęło trzecie miejsce w kategorii kont dla dzieci.

Jak podkreślają organizatorzy, pod względem jakości obsługi lider i wicelider rankingu są poza zasięgiem pozostałych banków. Najlepsi w zestawieniu reprezentują mistrzowski poziom komunikacji z klientem niezależnie od kanału kontaktu, a o pozycji na dwóch pierwszych miejscach zadecydowały niuanse. Na tak wysoką ocenę jakości obsługi w Banku Millennium złożyły się dwa pierwsze miejsca w podkategoriach infolinia oraz mail/formularz/czat, drugie miejsce w podkategorii internet/aplikacja oraz trzecie w podkategorii oddziały. W opinii organizatorów bank jest dla wielu konkurentów wzorem do naśladowania.

- To kolejny rok z tak wysokimi wynikami, co nas niezwykle cieszy i motywuje do działania. To ważny ranking, ponieważ jest wielopoziomowy – sprawdza nie tylko, czy bank dostarcza równie wysokie doświadczenia w różnych kanałach kontaktu, ale też jak dba o różne grupy klientów. Łączy dwie perspektywy – nowego i dotychczasowego klienta. To trudniejszy test dla banku, ponieważ musi on zapewniać wysoką jakość i budować świetne relacje z klientem na wielu płaszczyznach. – mówi Magdalena Suchanek, dyrektorka departamentu jakości w Banku Millennium.

Infolinia banku to klasa sama w sobie, jak komentują organizatorzy. W tej podkategorii bank zwycięża kolejny rok z rzędu.

- Bardzo dziękuje wszystkim pracującym w Contact Center Banku Millennium. Po raz czwarty obroniliśmy tytuł najlepszej obsługi telefonicznej i po raz drugi najlepszej obsługi w kanale czat i mail. Wiemy, że najwyższy poziom obsługi ma istotny wpływ na wyniki biznesowe banku. Od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania zdalnymi formami kontaktu. Pierwszy powód to rosnąca ilość aktywnych klientów, obecnie nasz portfel klientów znacznie przekroczył 3 miliony. Drugi to digitalizacja. Bankując z nami w aplikacji mobilnej czy serwisie internetowym, w sprawach bardziej skomplikowanych niezbędna jest konsultacja z naszym doradcą. Zawsze jest to możliwe za pośrednictwem chata lub telefonicznie. Przede wszystkim specjalizujemy osoby pracujące z klientem tak, aby mogły być dla niego wsparciem merytorycznym w bardziej kompleksowych zagadnieniach. Pomagamy jednak w każdej sprawie, o którą zostajemy zapytani - mówi Rafał Dywan, dyrektor Departamentu bankowości bezpośredniej w Banku Millennium.

W kategorii Karta płatnicza – najlepszy design, w której głosują internauci, złoto zdobyła w tym roku wyjątkowa karta kredytowa Banku Millennium WWF Millennium Mastercard z wizerunkiem rysia.

- Bardzo się cieszymy z tej nagrody, tym bardziej, że w tej kategorii głosowali internauci. Nieprzypadkowo zgłosiliśmy właśnie tę kartę. Oprócz jej pięknego wizerunku, chcieliśmy podkreślić naszą wieloletnią współpracę z WWF Polska. Wspólne działania skupiają się wokół edukacji konsumentów, pracowników i klientów na rzecz ochrony przyrody. Razem chcemy zwrócić uwagę, że lasy są nam niezbędne do życia, są też domem dla większości znanych nam gatunków żyjących na ziemi. A ryś znajdujący się na karcie jest jednym z gatunków zagrożonych w Polsce wyginięciem. Wspólnie z WWF Polska angażujemy się w odbudowę jego populacji. Przekazujemy fundacji WWF Polska 50 złotych za każdą wydaną kartę główną, dodatkowo każdego roku specjalne środki na działania statutowe WWF Polska, wspierające ochronę ekosystemów leśnych i gatunków zwierząt z nimi związanychmówi Szymon Kuchciak, kierujący Wydziałem kart płatniczych w Banku Millennium.

Karta WWF Millennium Mastercard została zaprojektowana z myślą o naturze, bo las i zwierzęta to jedność, łączą się i przenikają, tworząc wspaniały ekosystem. Karta wspiera m.in. ochronę siedlisk rysia w Polsce. Estetycznie zaprojektowana, z danymi na odwrocie oraz wcięciem dla osób słabo widzących. Wykonana została w 85% z plastiku otrzymanego w procesie recyklingu.

Bank Millennium znalazł się na podium również w kategorii kont dla dzieci. Konto 360° Junior zajęło trzecie miejsce w zestawieniu. Zostało ocenione jako jeden z bardziej wszechstronnych rachunków, które nie ustępowało liderowi w zakresie takich parametrów jak opłaty podstawowe. Podkreślano korzystne warunki dla osób, które chcą oszczędzać. W badaniu oceniano zarówno rachunki dla dzieci, które nie przekroczyły 13 roku życia, jak i konta dla nastolatków, które nie osiągnęły jeszcze dorosłości.

- Coraz więcej rodziców przekazuje dziecku kieszonkowe w formie cyfrowej, traktując otwarcie konta jako ważny element edukacji finansowej. Dzięki rachunkom dla najmłodszym dzieci w naturalny sposób uczą się zarządzać swoim budżetem, nabierają wiedzy o wartości pieniądza i jego znaczeniu w codziennym życiu. Wyróżnienie to dla nas bardzo ważny sygnał, że nasza oferta jest dostosowana do potrzeb i możliwości najmłodszych, a na tym bardzo nam zależy - mówi Magdalena Jaskóła, kierująca Wydziałem rachunków bieżących w Banku Millennium.

„Złoty Bankier” to największe badanie sektora bankowego w Polsce, organizowane przez Bankier.pl i „Puls Biznesu”. Kompleksowe badanie jakości przeprowadza agencja Minds & Roses. Celem rankingu jest wskazanie instytucji bankowych świadczących najwyższe standardy jakości obsługi, oferujących najlepsze produkty i prowadzących działania wyróżniające na tle konkurencji.