Informacje prasowe


26.01.2021

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Bank Millennium najlepiej ocenianym przez klientów bankiem w Polsce

W najnowszej odsłonie Rankingu Banków Miesięcznika Finansowego BANK – Wybór Klienta, zwycięzcą zestawienia został Bank Millennium. Powstało ono na podstawie głosów respondentów, którzy oceniali banki w aż 16 kategoriach.

W roli jurorów XXV Rankingu Banków Miesięcznika Finansowego BANK 2020 wystąpiło 1459 respondentów, reprezentujących pełny przekrój polskiego społeczeństwa. Uczestnicy badania oceniali poszczególne obszary działalności instytucji finansowych oraz oferowane przez nie produkty. Zwycięzcą klasyfikacji generalnej został Bank Millennium.

- Wszystkie nasze działania koncentrujemy na klientach, dlatego szczególnie cieszy nas, że to właśnie klienci docenili starania Banku Millennium w tym niezwykle trudnym dla nas wszystkich roku. Respondenci ocenili nas najlepiej w 5 kategoriach: Rekomendacje klientów oraz Lojalność, Ocena kosztów, Jakość obsługi zdalnej i Jakość oddziałów, a łącznie na podium znaleźliśmy się w aż 13 z 16 konkursowych kategorii. Potrafimy bardzo szybko reagować na potrzeby klientów, dostarczać najlepsze produkty, atrakcyjną ofertę i utrzymywać najlepszą jakość obsługi niezależnie od okoliczności, jak również zapewnić poczucie bezpieczeństwa. Dodatkowo ważnym wnioskiem z badania jest fakt, że cały sektor bankowy cieszy się dużym zaufaniem. Wyniki pokazują bowiem, że ponad 80% respondentów uważa instytucję finansową, z której usług korzystają, za godną polecenia. Tym samym gratuluję również pozostałym bankom, że udało nam się wspólnie zdać egzamin zaufania wśród klientów - komentuje Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.

Ocena kosztów usług bankowych w tym roku była wyjątkowo surowa, mimo to respondenci uznali, iż na plus wyróżnia się w tym zakresie najbardziej oferta Bank Millennium. Najwyższą ocenę Bank Millennium zyskał także w dwóch niezwykle istotnych podczas trwania pandemii kategoriach - Jakość obsługi zdalnej oraz dostosowanie oddziałów do oczekiwań klientów – Jakość oddziałów. Bank zajął też pierwsze miejsce w kategorii Rekomendacje klientów oraz Lojalność klientów.

Uczestnicy badania ocenili banki również w takich kategoriach jak: Konta bieżące, Produkty oszczędnościowe, Płatności bezgotówkowe, Produkty kredytowe, Bankowość internetowa, Aplikacja mobilna, Jakość obsługi w oddziale, Poczucie bezpieczeństwa, Kampanie reklamowe, Działalność społeczna, Siła marki. W większości kategorii respondenci oceniali banki w skali szkolnej 1-6 pkt. W kilku przypadkach oceniano w 5-stopniowej skali, odzwierciedlającej stosunek respondenta do danej kwestii – od „Zdecydowanie tak” do „Zdecydowanie nie”. Dla obliczenia łącznej punktacji każdej kategorii przyznano wagę od 0,5 do 3,0.

Szczegóły badania dostępne są w styczniowym wydaniu Miesięcznika Finansowego BANK