Informacje prasowe


27.05.2021

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Aplikacja mobilna i płatności kartą w telefonie dostępne dla najmłodszych w Banku Millennium

Od teraz dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat wraz z Kontem 360° Junior Banku Millennium dostępne są dedykowana aplikacja mobilna oraz karta płatnicza. Dodatkowo zarówno rodzice, jak i najmłodsi mogą korzystać z nowej funkcji Poproś o kieszonkowe. Rozszerzona, kompleksowa oferta wpisuje się w prowadzone od dawna przez bank działania edukacyjne w zakresie finansów.

Dla posiadaczy Konta 360° Junior w wieku od 7 do 12 lat Bank Millennium przygotował specjalną wersję aplikacji mobilnej i kartę płatniczą. Zarówno aplikację, jak i kartę wyróżnia atrakcyjny dla dzieci design, który został zaprojektowany z ich udziałem. Również język aplikacji został dostosowany do potrzeb najmłodszych.

- Od dawna oferujemy wersję aplikacji dla grupy wiekowej 13-18 lat. Obserwując zainteresowanie, jakim się cieszy oraz zmiany zachodzące w otoczeniu, przygotowaliśmy specjalną wersję dla młodszych użytkowników. Do jej projektowania zaprosiliśmy dzieci i ich rodziców. Testy z udziałem użytkowników stały się dla nas jak zwykle źródłem wielu informacji na temat potrzeb obu grup oraz dostarczyły mnóstwa inspiracji. W rezultacie powstała m.in. funkcja Poproś o kieszonkowe oraz wiele pomysłów na dalszy rozwój aplikacji. Naszym celem jest uczynić ją nie tylko pomocnym gadżetem, ale też cennym, nowoczesnym narzędziem służącym do wprowadzania dzieci w świat finansów i bezpiecznego korzystania z technologii – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.

Podczas aktywacji aplikacja mobilna Banku Millennium rozpoznaje użytkownika i dostosowuje wersję do jego wieku. Po zalogowaniu do wersji dla najmłodszych dostępna jest opcja Poproś o kieszonkowe, która umożliwia dziecku przesłanie do rodzica szybkiej prośby o przelew na konto. Wystarczy, że młody użytkownik wskaże kwotę i wybierze proponowany z listy cel lub wpisze własny. Lista celów i treść wiadomości powstały podczas wywiadów z użytkownikami. Prośba natychmiast pojawia się w formie powiadomienia w telefonie rodzica. Bezpośrednio z powiadomienia zapracowany rodzic może szybko przelać pieniądze na konto dziecka.

Oferta rośnie wraz z dzieckiem. Już po pojawianiu się dziecka na świecie rodzic może założyć dla niego rachunek i w chwili 7 urodzin wydać do niego kartę oraz nadać dostęp do aplikacji mobilnej. Po ukończeniu 13 roku życia, wersja aplikacji na telefonie jubilata automatycznie zmienia się na obecnie dostępną wersję dla osób w wieku do 18 lat, z większą ilością usług. Natomiast karta pozwoli na wykonywanie transakcji na większe kwoty. Po ukończeniu 18 roku życia, użytkownik może korzystać z pełnej wersji aplikacji i całej, bogatej oferty Banku Millennium.

- Zależało nam na stworzeniu oferty, która będzie ciekawa dla dzieci. Chcemy aby poznawały one świat finansów mając do dyspozycji swój pierwszy w życiu rachunek, ale też uczyły się oszczędzać, wykorzystując konto oszczędnościowe. Przekazując kieszonkowe i pozwalając na drobne zakupy dajemy dziecku możliwość zapłacenia kartą, tradycyjną lub taką, która dzięki technologii HCE „mieści się” w telefonie. Zapewniamy jednocześnie bezpieczeństwo poprzez odpowiednio dopasowane limity transakcyjne, możliwość tymczasowej blokady karty, czy też monitorowanie wydatków pod czujnym okiem rodzica. Dostęp do kolejnych usług finansowych rozszerza się wraz z dorastaniem klienta, bez dodatkowych formalności czy konieczności odwiedzania placówki - dodaje Tomasz Pol, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej Banku Millennium.

Główne zalety oferty dla użytkowników między 7 a 12 rokiem życia to:

  • przyjazna dzieciom aplikacja mobilna z uproszczonym menu, podglądem stanu konta bieżącego i wydatków zgodnie z preferencjami najmłodszych
  • karta zbliżeniowa Visa umożliwiająca płatności w sklepach stacjonarnych i w Internecie oraz wypłaty gotówkowe
  • 0 zł za prowadzenie rachunku bieżącego, oszczędnościowego i za obsługę karty
  • płatności zbliżeniowe telefonem (z systemem operacyjnym Android)
  • płatności BLIK, w tym Przelew BLIK na telefon oraz płatności w Internecie
  • funkcja Poproś o kieszonkowe w aplikacji juniora
  • dedykowane limity transakcyjne – 100 zł na płatności bezgotówkowe i 50 zł na gotówkowe
  • możliwość tymczasowej blokady karty w aplikacji mobilnej przez dziecko i rodzica
  • pełna kontrola rodzicielska w aplikacji i serwisie internetowym Millenet
  • sekcja Wydarzenia z dedykowanymi dla najmłodszych komunikatami w aplikacji mobilnej
  • możliwość doboru tła aplikacji

Najnowsza oferta Banku Millennium pomaga rodzicom wprowadzać dzieci od najmłodszych lat w świat finansów. Jak bardzo jest to istotne, pokazuje badanie* przeprowadzone na zlecenie Fundacji Banku Millennium, która od lat prowadzi program edukacji finansowej w przedszkolach. 65 proc. rodziców przedszkolaków uważa, iż im wcześniej rozpoczniemy edukację finansową dzieci, tym lepiej będą one radzić sobie w dorosłym życiu w sytuacjach kryzysu, np. takich jak obecny, wywołany koronawirusem. Rodzice wyrażają chęć osobistego zaangażowania w nauczanie dzieci finansów, jednak blisko połowa badanych (47 proc.) oczekuje wsparcia w tym zakresie od instytucji państwowych i prywatnych, a 14 proc. rodziców wskazuje na instytucje finansowe (banki). Fundacja Banku Millennium odpowiada na tego typu potrzeby. Od lat prowadzi nagradzany program edukacyjny „Finansowy Elementarz”. Jedną z zeszłorocznych inicjatyw Fundacji jest zestaw nowoczesnych materiałów edukacyjnych dostępnych online, które stanowią doskonałe uzupełnienie najnowszej oferty Banku Millennium i istotną pomoc dla rodziców bądź opiekunów, zaangażowanych w samodzielne wprowadzanie dzieci w świat finansów.

Więcej o ofercie Banku Millennium i działaniach Fundacji na stronie: www.bankmillennium.pl.

*Badanie przeprowadził instytut GfK dla Fundacji Banku Millennium w maju 2020 r. na 1000-osobowej ogólnopolskiej próbie rodziców dzieci w wieku 3–7 lat, metodą CAWI.

Szczegóły oferty, w tym opłaty i prowizje zawarte są w cennikach usług dot. prowizji i opłat, kart debetowych, stóp procentowych i Płatności Mobilnych BLIK, w Regulaminie ogólnym świadczenia usług bankowych dla osób fizycznych w Banku Millennium SA oraz w Regulaminie świadczenia usług bankowych dla małoletnich od 7 do 13 roku życia w Banku Millennium SA dostępnych w placówkach oraz na stronie Banku w sekcji Cenniki i regulaminy.