Płatności kartą w 3D Secure

Usługa 3D Secure to lepsze zabezpieczenie dla Twoich płatności kartą w internecie. Zazwyczaj płacąc kartą w sklepach online, musisz podać dane takie jak imię i nazwisko, numer karty czy data jej ważności. Płacąc w sklepach, które obsługują 3D Secure, po wpisaniu tych danych dodatkowo potwierdzasz transakcję jednorazowym H@słem SMS.

  • usługa 3D Secure jest bezpłatna
  • dostępna dla wszystkich kart przepłaconych, debetowych i kredytowych Banku
  • aby z niej korzystać, nie musisz niczego aktywować ani instalować

Jakie sklepy obsługują 3D Secure?

Sklepy, które uczestniczą w programie MasterCard SecureCode lub Verified by Visa. Poznasz je po charakterystycznym logo. W innych sklepach, które nie obsługują 3D Secure, płatności dokonasz w sposób tradycyjny, uzupełniając dane karty na formularzu na stronie sklepu.

Jak przebiega transakcja 3D Secure?

  • 1. Autoryzacja transakcji

    Sprawdź dokładnie poprawność danych na formularzu zawierającym szczegóły Twojej płatności przekazane przez sklep internetowy:

    • Nazwa sprzedawcy,
    • Data i czas,
    • Numer karty,
    • Kwota (ostateczna kwota płatności kartą).

    Równocześnie na Twój telefon zostanie wysłana wiadomość SMS. Przeczytaj ją dokładnie i sprawdź czy zawarte w niej szczegóły zgadzają się z danymi przedstawionymi na formularzu.

    Jeżeli dane są poprawne, wprowadź jednorazowe H@sło SMS z wiadomości SMS. Następnie potwierdź transakcję wybierając opcję Akceptuj.

    Jeżeli przedstawione dane są nieprawidłowe, przerwij transakcję używając opcji Anuluj.


  • 2. Zakończenie transakcji

    Po pomyślnej weryfikacji wprowadzonego przez Ciebie H@sła SMS, zostaniesz poinformowany przez sklep o wykonaniu transakcji.

    W przypadku wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości w procesie płatności, aplikacja poinformuje Cię o tym fakcie wyświetlając stosowny komunikat. Pamiętaj, że ze względów bezpieczeństwa trzykrotne wprowadzenie nieprawidłowego H@słaSMS może skutkować zablokowaniem Twojej karty dla transakcji internetowych 3D Secure.


  • 3. (opcjonalnie) Zakończenie transakcji za pomocą aplikacji mobilnej

    Jeżeli wcześniej zmieniłeś sposób autoryzacji na aplikację mobilną, to po transakcji, zamiast hasła SMS otrzymasz wiadomość PUSH. Jednocześnie, na ekranie Twojego komputera wyświetlone zostaną szczegóły transakcji (tak jak na ekranie poniżej). Wiadomość PUSH ma za zadanie otworzyć w Twojej aplikacji mobilnej ekran potwierdzenia, gdzie możesz autoryzować transakcję za pomocą kodu PIN, Touch ID lub Android Fingerprint ID.


Pytania i odpowiedzi