Informacje o bezpieczeństwie


Wprowadzamy kilka zmian, aby jak najlepiej zadbać o bezpieczeństwo Twoich danych, środków i wykonywanych transakcji



x
Zapoznaj się z poniższymi informacjami i zasadami:
  • Ze względów bezpieczeństwa od 8 listopada 2019 r. nie będziesz otrzymywać już od nas wiadomości e-mail. Zamiast wiadomości e-mail będziemy wysyłać wiadomości dostępne po zalogowaniu do bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej. W przypadku otrzymania podejrzanego e-maila nie odpowiadaj na niego, nie otwieraj żadnych załączników ani linków, tylko niezwłocznie poinformuj Bank.
  • Wiadomości SMS nie będą zawierały żadnych linków, w tym przekierowujących do logowania na stronie banku, z prośbą o podanie jakichkolwiek poufnych informacji (PESEL, PIN itp.) lub zachęcających do pobrania aplikacji, aktualizacji czy też certyfikatów bezpieczeństwa.
  • Od 8 listopada 2019 r. zmieni się również sposób dostarczania wyciągów bankowych. Nie będą one już wysyłane na adres e-mail. Będą dostępne w wygodnej formie w bankowości elektronicznej lub wysyłane tradycyjną pocztą na adres korespondencyjny. Jeśli chcesz mieć do nich wygodny dostęp online, po 11 listopada 2019 r. wybierz tę opcję podczas aktywacji bankowości elektronicznej Banku Millennium, zadzwoń na infolinię Banku lub udaj się do najbliższego oddziału.


x

x
O czym jeszcze warto pamiętać:
  • Zawsze czytaj uważnie treść SMS-ów zawierających dane do autoryzacji transakcji. Zwróć szczególną uwagę na poprawność numeru rachunku, kwoty oraz typu transakcji. Nie potwierdzaj nieznanych transakcji ani nie aktywuj aplikacji na urządzeniu, które nie należy do Ciebie.
  • Bądź czujny, kiedy Twój znajomy za pośrednictwem komunikatorów społecznościowych zwraca się do Ciebie z prośbą o podanie kodu BLIK lub przesyła do Ciebie link z prośbą o dokonanie płatności – to wcale nie musi być osoba, którą znasz.
  • Jeśli otrzymasz jakiekolwiek wezwanie do zapłaty (nawet jeśli potencjalnie może Ciebie dotyczyć), skontaktuj się z jego nadawcą w celu potwierdzenia. Jeśli masz wątpliwości, zgłaszaj je bezpośrednio do Banku. Nigdy nie loguj się do bankowości elektronicznej za pomocą otrzymanych linków. Jeśli chcesz wykonać przelew, zrealizuj go po wpisaniu adresu internetowego Banku w oknie przeglądarki.
  • Nigdy nie prosimy o podanie pełnego numeru karty ani kodu CCV/CVV umieszczonego na jej odwrocie. Jeśli ktoś w imieniu Banku prosi Cię o podanie takich danych, odmów i zadzwoń na infolinię pod numer (+48) 22 598 40 40 lub 801 331 331 (koszt połączenia wg taryfy operatora).

    Jednocześnie zachęcamy do zachowania szczególnej ostrożności przy przekazywaniu informacji poufnych (takich jak np. numer karty) przez telefon czy internet, w tym media społecznościowe. Chroń swój numer karty i dane pozwalające na dokonanie transakcji (numer PIN, kod CVV, data ważności karty), tak aby nie trafiły one do niepowołanych osób.

    Jeśli masz podejrzenia, że doszło do utraty danych karty, niezwłocznie skontaktuj się z Bankiem przez infolinię lub udaj się do najbliższego oddziału.

Poznaj 10 zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z bankowości internetowej