Wypowiedzi pracowników

Specjaliści i eksperci

Cenimy artystów bankowości

Chcesz twórczo wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie w dziedzinie finansów lub IT, jesteś ambitny i samodzielny - zobacz co możemy Ci zaoferować.

Wypowiedzi pracowników

Wybierz propozycję dla siebie i … dołącz do tych, którzy już wybrali!

Jacek Chmielewski 
Dyrektor Departamentu Kadr

Dlaczego warto pracować w Banku Millennium?
Odpowiadając na to pytanie, podałbym trzy powody:

Tworzymy dobry zespół.  Bank Millennium oferuje bardzo dobre produkty i wykorzystuje nowoczesne systemy informatyczne. Podobnie jest jednak w innych bankach. O tym, że jesteśmy numerem 1 w Polsce pod względem jakości obsługi decydują nasi pracownicy, a nie systemy czy produkty. To ludzie, którzy u nas pracują czynią rzeczywistą różnicę. To ich profesjonalizm, utrzymywanie najwyższych standardów i determinacja w dążeniu do bycia lepszym każdego dnia są czynnikami naszego sukcesu. Jesteśmy dobrym zespołem i razem pracujemy na nasz wspólny sukces.

Zmieniamy się, by stawać się lepszym bankiem. Od momentu powstania w 1989 r. byliśmy pionierami w wielu obszarach (pierwszy Bank notowany na giełdzie, pierwsza fuzja banków, pierwsza wydana karta Visa, pierwsza sieć detaliczna nowej generacji). Zawsze mieliśmy odwagę iść drogą daleko idących zmian, co pozwoliło nam stać się jedną z najnowocześniejszych instytucji finansowych w Polsce. Miałem szczęście, że mogłem te zmiany obserwować i uczestniczyć w niektórych z nich.

Stawiamy na rozwój indywidualny. Bank Millennium to firma, która daje pracownikom możliwości rozwoju, ale trzeba być na nie otwartym. Pracę w naszym Banku rozpocząłem jako doradca bankowy. Przeszedłem przez wszystkie szczeble w bankowości przedsiębiorstw i finansowaniu handlu, aż do zarządzającego departamentem. Kierowałem także obszarem jakości i współuczestniczyłem w tworzeniu systemu zarządzania procesami, a od 2009 r. jestem odpowiedzialny za obszar HR. Wiem, że w żadnej innej firmie nie udałoby mi się tyle osiągnąć, a moja praca na pewno nie wiązałaby się z tak różnorodnymi i ciekawymi doświadczeniami.


Magdalena Szpilska 
Kierująca Wydziałem w Departamencie Bankowości Bezpośredniej


Do Banku Millennium trafiłam w 1999 roku. Przyszłam tu na chwilę. Miałam inne plany i inny pomysł na życie. Organizacja, do której mnie przyjęto po ciekawym i długim procesie rekrutacyjnym, w niczym nie przypominała obecnej struktury Banku Millennium. To był początek nowoczesnej bankowości detalicznej we współpracy z Banco Comercial Portugues i BIG Bankiem GDAŃSKIM. Wszyscy byliśmy jednym zespołem. Stopniowo zaczęły się z niego wyłaniać struktury odpowiedzialne za poszczególne części obsługi.

Od początku byłam związana z jednostką odpowiedzialną za kontakt telefoniczny z Klientami, w bardzo różnym charakterze – konsultanta telefonicznego, kierownika zmiany, trenera itd. Zajmowałam się m.in. reklamacjami, monitoringiem, procesami. Od kilku lat jestem kierownikiem zespołu, od którego skuteczności zależy praca wszystkich konsultantów telefonicznych. Pracuję na styku dwóch specyficznych środowisk: Banku i call center. Jest to zajęcie pełne wyzwań, ale przynosi satysfakcję.

Oczywiście zapomniałam już o swoich pierwotnych zamiarach, skończyłam inne kierunki studiów. Właściwie to ciągle się uczę. Zwłaszcza w pracy. Ludzie pytają mnie, co tak długo robię w jednym miejscu. To nie jest to samo miejsce. Na przestrzeni tych lat wszystko się zmieniło, nie tylko nazwa i logo.

W Banku spotykam ludzi, dzięki którym się rozwijam. Nie tylko wybitnych szefów i rzadkich specjalistów. Bardzo cenię sobie kontakt z tymi, którzy rozpoczęli pracę w Banku później niż ja i z którymi mogę się dzielić swoim doświadczeniem. Przez długi czas to ja witałam tu nowych konsultantów. Dobieramy ich starannie, bo są głosem naszego Banku. Zawsze otwarcie uprzedzam, że to nie jest zajęcie na całe życie. Ale daje wiele możliwości. Szczególnie u nas. Cieszę się, kiedy młodsi koledzy tak jak ja odnajdują w Banku Millennium swoje miejsce.


Krzysztof Grabowski 
Kierujący Wydziałem w Departamencie Ryzyka


Do Banku Millennium przyszedłem krótko po studiach. Bank w obecnej formie  dopiero się kształtował (Millennium i BIG Bank GDAŃSKI były wtedy jeszcze odrębnymi instytucjami), co stwarzało możliwość uczestniczenia w wielu inicjatywach, obserwowania i poznawania wszystkiego od podstaw. Idąc na rozmowę rekrutacyjną, myślałem, że zostanę analitykiem kredytowym, okazało się jednak, że umiejętności wyniesione ze studiów mogłem niemal od początku wykorzystać do analiz całego portfela kredytowego. Departament, do którego trafiłem, zajmował się wtedy niemal całym procesem kredytowym - oceną ryzyka pojedynczego Klienta, przygotowywaniem umów kredytowych, monitorowaniem spłacalności kredytów, restrukturyzacją, wyliczaniem rezerw celowych, a także tym, co najbardziej mnie zainteresowało – analizą i budowaniem kart scoringowych oraz projektowaniem systemów informatycznych wspomagających proces kredytowy (tzw. systemów work flow).

Potem, choć bałem się, że połączenie Millennium z dużą i ustrukturyzowaną instytucją, jaką był BIG Bank GDAŃSKI, wyhamuje parcie do nowych rozwiązań,  to jednak Bank przyspieszył jeszcze bardziej. Wdrażałem (oczywiście nie sam) nowe standardy rachunkowości (MSR), a kiedy już się z tym uporaliśmy, zająłem się wymogami kapitałowymi, kapitałem ekonomicznym, wdrażaniem najnowszych standardów, jakimi były metody ratingów wewnętrznych (IRB). Tu muszę wspomnieć, że Bank Millennium jest obecnie trzecim w Polsce bankiem, który otrzymał zgodę na stosowanie takich metod. Za każdym razem, gdy kończył się jeden projekt, niemal natychmiast pojawiał się kolejny, a wraz z nim nowe wyzwania. Dzięki temu mogłem poznawać coraz to nowe obszary i spotykać się z ciekawymi ludźmi, których w naszym Banku nie brakuje.

Obecnie kieruję jednym z wydziałów w Departamencie Ryzyka. Odpowiadam za niemal cały obszar związany z adekwatnością kapitałową (wymogi kapitałowe, kapitał wewnętrzny, zarządzanie kapitałowe) oraz za testy warunków skrajnych i kilka modeli ryzyka.

Patrząc z perspektywy kilkunastu lat, myślę, że wielką zaletą pracy w Banku Millennium jest dynamika, doświadczenie pracowników, a także otwarte podejście zarządzających do nowości i zmian. Nigdy nie brakuje pracy i nowych wyzwań ani możliwości nauki czegoś nowego.