Bezpieczna podróż z kartą przedpłaconą

Autor: Marta Postek, Kierująca Wydziałem Bankowości Transakcyjnej w Banku Millennium

Polska branża transportowa jest przykładem spektakularnego sukcesu naszej obecności w Unii Europejskiej. W krótkim czasie, w przewozach międzynarodowych, stała się numerem 1 w Europie, przed Hiszpanią i Niemcami. Oznacza to, że co trzeci, czwarty ładunek przewożony jest przez polskie firmy. Sukces ten jest prawdziwym tłem wprowadzania różnych regulacji, mających chronić lokalne rynki przed konkurencją, głównie z Polski - chodzi tu o francuskie Loi Macron, niemiecki MiLoG, i inne, kopiowane przez kolejne kraje. Wydaje się jednak, że poza biurokratyczną uciążliwością i związanymi z tym kosztami, pozycja polskich firm pozostaje niezagrożona. Przez ostatnie lata zbudowały sobie taką renomę, że nie muszą już kwotować wyraźnie taniej swoich usług, by zdobywać zlecenia i długoterminowe kontrakty. Tak dynamiczny rozwój oznacza też, że branża finansowa musi nadążać z innowacyjnością swoich propozycji. Obszarem, w którym można szukać takich rozwiązań, jest ścisła współpraca banku z firmą leasingową. Łącząc doświadczenia Millennium Leasing, jednego z liderów rynku finansowania transportu i Banku Millennium – jednej z najbardziej innowacyjnych instytucji finansowych w Polsce, przygotowaliśmy między innymi wyjątkową propozycję kart przedpłaconych, oferowaną przede wszystkim firmom transportowym.

Karta przedpłacona Banku Millennium, przy znacząco niższych kosztach niż podobne, pozabankowe rozwiązania, daje możliwość zasilenia przez Centralę firmy w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, kwotą potrzebną kierowcy dla pokrycia niespodziewanych wydatków podczas pobytu za granicą w trakcie realizacji terminowego zlecenia (np. mandat czy usunięcie drobnej usterki). Takie doładowanie, bez odrębnych kosztów przewalutowania, możliwe jest nie tylko w złotówkach, ale też w euro i funtach brytyjskich. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowcy nie muszą wozić ze sobą gotówki, co ma ogromne znaczenie w sytuacji narastającego problemu zapewnienia bezpieczeństwa kierowcom. Karta przedpłacona, bez zasilenia związanego z konkretną potrzebą, jest dla potencjalnych przestępców bezużyteczna.

Komentarz opublikowany 11.01.2017 r. w Rzeczpospolitej