Złóż wniosek o świadczenie Dobry Start 300+

Wnioskuj wygodnie w Millenecie lub aplikacji mobilnej

O programie Dobry Start 300+

Dobry Start 300+ to rządowy program wsparcia, w ramach którego rodziny raz w roku otrzymają na każde uczące się w szkole dziecko jednorazowe świadczenie na wyprawkę szkolną w wysokości 300 zł, niezależnie od dochodów.

Zasady:

  • świadczenie przyznawane jest uczniom do 20. roku życia lub 24. roku życia w przypadku uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności
  • świadczenie nie przysługuje dzieciom, które uczęszczają do przedszkola lub tzw. zerówki
  • wniosek można składać od 1 lipca do 30 listopada

Wniosek przez bankowość elektroniczną mogą składać również cudzoziemcy.

Jeśli jesteś cudzoziemcem, złożysz wniosek, jeśli:

  • Ty i Twoje dziecko macie nadane numery PESEL
  • oboje mieszkacie na terenie Polski

W trakcie składania wniosku poprosimy Cię o dołączenie dokumentu potwierdzającego legalność pobytu w Polsce, np. kartę pobytu lub oświadczenie o przybyciu do Polski w związku z działaniami wojennymi w Ukrainie. Wniosek dostępny jest w języku polskim i ukraińskim.



Wniosek dostępny będzie w języku polskim w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej Millenet. Jeśli chcesz złożyć wniosek w języku ukraińskim, zaloguj się do Millenetu.

Jak wygląda proces składania wniosku

  1. 1
    Jak wygląda proces składania wniosku -

    Złożenie wniosku

    Wypełnij i złóż wniosek o świadczenie w Millenecie lub aplikacji mobilnej.

    template.externalLink.desc Złóż wniosek o świadczenie 300+

  2. 2
    Jak wygląda proces składania wniosku -

    Rejestracja i rozpatrzenie wniosku

    Wniosek trafia do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, gdzie jest rozpatrywany.

  3. 3
    Jak wygląda proces składania wniosku -

    Wypłata świadczenia

    Świadczenie otrzymasz po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku w ciągu maksymalnie 2 miesięcy.

  • Program Dobry Start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy, który wskażesz we wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.

    Przed złożeniem wniosku zapoznaj się z informacjami o programie Dobry Start na stronie ZUSlink otwiera się w nowym oknie.

  • Wniosek złożysz od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie online.

    Jeśli złożysz wniosek za pomocą bankowości elektronicznej, ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jeśli jeszcze go nie masz, ZUS założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.

  • Wniosek przez bankowość elektroniczną mogą składać również cudzoziemcy.

    Jeśli jesteś cudzoziemcem, złożysz wniosek, jeśli:

    • Ty i Twoje dziecko macie nadane numery PESEL
    • oboje mieszkacie na terenie Polski

    W trakcie składania wniosku poprosimy Cię o dołączenie dokumentu potwierdzającego legalność pobytu w Polsce, np. kartę pobytu lub oświadczenie o przybyciu do Polski w związku z działaniami wojennymi w Ukrainie.

    Wniosek dostępny będzie w języku polskim w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej Millenet. Jeśli chcesz złożyć wniosek w języku ukraińskim, zaloguj się do Millenetu.

  • Wniosek znajdziesz po zalogowaniu do Millenetu lub aplikacji mobilnej w zakładce MilleUrząd.

  • Świadczenie przekazywane jest wyłącznie na rachunek bankowy. Zachęcamy Cię do podania numeru rachunku w Banku Millennium, ale możesz podać dowolny numer rachunku do wypłaty świadczenia, także w innym banku.

  • Ze względów bezpieczeństwa czas trwania sesji w Millenecie jest ograniczony. Po jego upływie następuje wylogowanie z Millenetu, a dane wprowadzone we wniosku zostaną automatycznie zapisane. Aktualny czas trwania sesji sprawdzisz pod przyciskiem „Wyloguj" w Millenecie.

  • Ukryj pytania Pokaż pozostałe pytania