Czym jest usługa Faktury i rachunki Qlips?

Faktury i rachunki Qlips to szybszy i prostszy sposób na płacenie rachunków za prąd, wodę, telefon czy internet.

Teraz faktury możesz otrzymywać i przechowywać w jednym miejscu - bezpośrednio w swojej bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Możesz opłacić je wygodnie kilkoma kliknięciami, bez żmudnego przepisywania danych lub ustawić płatności automatyczne, które zawsze dotrą na czas. To jeszcze łatwiejsze niż zlecenie stałe czy polecenie zapłaty.

Faktury i rachunki Qlips jest wspólną inicjatywą grupy największych banków w Polsce działających przy Związku Banków Polskich. Usługa działa na zasadzie porozumienia między płatnikami a dostawcami usług, którego pośrednikiem jest Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. (KIR). Faktury oraz informacje o należnych płatnościach pochodzą zatem od samych dostawców.

Dlaczego warto?

Usługa Faktury i rachunki Qlips oszczędza Twój czas - nie musisz szukać rachunków w różnych miejscach ani przepisywać danych do przelewu:

  • formularz przelewu jest automatycznie uzupełniony - Ty wybierasz tylko sposób i termin płatności
  • nie musisz pamiętać o terminach zapłaty - wystarczy, że ustawisz płatności automatyczne
  • masz pełną kontrolę nad wydatkami i wiesz o nowych fakturach dzięki powiadomieniom

Jak zacząć korzystać?

1
2
3

Aktywuj usługę

W Millenecie wejdź w Płatności > Lista faktur lub w aplikacji w Płatności > Faktury i rachunki

Wybierz dostawców

Zobaczysz tylko tych dostawców, z których usług rzeczywiście korzystasz. Dodaj ich, aby zacząć otrzymywać rachunki.

Zacznij opłacać rachunki

Opłacaj rachunki pojedynczo kilkoma kliknięciami lub ustaw płatności automatyczne, by nie musieć pamiętać o terminach zapłaty.

1

Aktywuj usługę

W Millenecie wejdź w Płatności > Lista faktur lub w aplikacji w Płatności > Faktury i rachunki

2

Wybierz dostawców

Zobaczysz tylko tych dostawców, z których usług rzeczywiście korzystasz. Dodaj ich, aby zacząć otrzymywać rachunki.

3

Zacznij opłacać rachunki

Opłacaj rachunki pojedynczo kilkoma kliknięciami lub ustaw płatności automatyczne, by nie musieć pamiętać o terminach zapłaty.

Pytania i odpowiedzi

  • Kto może korzystać z usługi Faktury i rachunki Qlips?

    Każdy Klient Banku Millennium, który ma numer PESEL i posiada konto osobiste w Banku oraz ma dostęp do bankowości internetowej Millenet lub aplikacji mobilnej Banku Millennium.


  • Jak aktywować usługę Faktury i rachunki Qlips?

    Wystarczy zalogować się do Millenetu i wejść w zakładkę Płatności > Lista faktur, a następnie przeczytać i zaakceptować oświadczenie oraz regulamin usługi. W każdej chwili usługę można dezaktywować dzwoniąc na infolinię TeleMillennium. Usługa jest również dostępna w aplikacji mobilnej Banku Millennium w zakładce Płatności > Faktury i rachunki.


  • Aktywowałem już usługę Faktury i rachunki Qlips w Millenecie. Co dalej?

    Teraz wybierz dostawców usług, których rachunki chcesz otrzymywać i opłacać bezpośrednio w swojej bankowości internetowej. Wśród dostępnych dostawców zobaczysz tylko tych, z których usług rzeczywiście korzystasz. Aby zacząć otrzymywać faktury od danego dostawcy, musisz do najpierw aktywować. Raz dodany dostawca będzie na bieżąco dosyłał Ci nowe faktury. W każdej chwili dostawcę możesz dezaktywować.


  • Jakie są formy płatności faktur w usłudze Faktury i rachunki Qlips?

    Faktury możesz opłacać pojedynczo (każdą fakturę z osobna) lub ustawić płatności automatyczne dla faktur od danego dostawcy. Niezależnie od tego, jaką formę płatności wybierzesz, nie musisz wypełniać formularza przelewu - wszystkie dane są już podstawione.


  • Na czym polegają płatności automatyczne?

    Płatności automatyczne działają podobnie jak polecenie zapłaty. Można ustawić je dla wszystkich lub tylko dla wybranych dostawców. Dzięki nim nie musisz opłacać faktur pojedynczo. Przelew zostanie wykonany automatycznie, pod warunkiem, że masz wystarczającą ilość środków na koncie. Ty tylko wybierasz, z którego konta pobierane będą płatności automatyczne oraz termin ich realizacji:

    • 7 dni przed wymaganym terminem
    • w wymaganym terminie płatności faktury
    • w dniu pojawienia się faktury

    Dodatkowo możesz określić maksymalny limit płatności automatycznej za jedną fakturę. Jeśli np. ustawisz limit 200 zł, a kwota faktury wyniesie 230 zł, wówczas płatność automatycznie nie zostanie zrealizowana. Taką fakturę nadal możesz opłacić za pomocą usługi Faktury i rachunki Qlips wykonując płatność jednorazową.


  • Czy mogę zrealizować płatność natychmiastową?

    Tak, opłacając faktury pojedynczo możesz wybrać tryb przelewu: zwykły lub natychmiastowy. Natomiast płatności automatyczne zawsze są wykonywane w trybie zwykłym.


  • Czy faktura opłacona np. na poczcie będzie w Faktury i rachunki Qlips widniała jako opłacona?

    Nie, tylko faktury opłacone w ramach usługi Faktury i rachunki Qlips zmieniają swoje statusy (dotyczy to również opłacenia faktury w ramach usługi Faktury i rachunki Qlips w innym banku).


  • Skąd dowiem się, że czekają na mnie nowe faktury?

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, ustaw powiadomienia SMS, które przyjdą na numer zdefiniowany do H@seł SMS.

    Możesz wybrać dowolne spośród następujących powiadomień:

    • pojawiała się nowa faktura
    • termin płatności faktury mija za 3 dni robocze
    • wykonano płatność automatyczną
    • na koncie zabrakło środków do wykonania płatności automatycznej
    • pojawił się nowy dostawca, którego faktury możesz opłacać

Ważne dokumenty