Nowe logowanie

Bank Millennium przygotował następujące zmiany w logowaniu do Millenet.

Zmiany obejmują:

  • Możliwość nadania własnej, bardziej przyjaznej nazwy dla numeru MilleKod.Własną nazwę dla MilleKodu można zdefiniować  po zalogowaniu i wybraniu zakładki: Moje ustawienia/Ustawienia zabezpieczeń. Własna nazwa MilleKodu może być używana zamiennie z numerem MilleKodu otrzymanym w umowie. Aktualny numer MilleKod jest zawsze aktywny. Własna nazwa MilleKodu musi się składać z minimum 8 i maksymalnie 16 cyfr i/lub liter i musi być unikalna w systemie.
  • Możliwość zdefiniowania obrazka bezpieczeństwa. Obrazek bezpieczeństwa można zdefiniować  po zalogowaniu i wybraniu zakładki: Moje ustawienia/Ustawienia zabezpieczeń. Jeśli obrazek będzie zdefiniowany, wówczas będzie prezentowany za każdym razem przy logowaniu do systemu po wpisaniu MilleKodu.
  • Możliwość używania klawiatury wirtualnej podczas logowania. Logując się do Millenetu istniej możliwość użycia klawiatury wirtualnej po wybraniu ikonki klawiatury.  Klawiatura wirtualna stanowi dodatkowe zabezpieczenie w bankowości elektronicznej przeciwko keyloggerom.

 

Logowanie z użyciem Obrazka bezpieczeństwa i klawiatura wirtualna przy wpisywaniu H@sła 1

 

Klawiatura wirtualna przy wpisywaniu numeru MilleKod lub własnej nazwy dla MilleKodu

Logowanie do IVR odbywa się za pomocą numeru MilleKod i nie jest możliwe użycie zdefiniowanej własnej nazwy dla MilleKodu.

H@słaSMS

H@słaSMS to jednorazowe kody wysyłane SMS-em na telefon komórkowy.
H@słaSMS służą do zatwierdzania operacji w systemie bankowości internetowej dla klientów indywidualnych/biznes.
Jakie są zalety H@sełSMS?

  • Bezpieczeństwo. H@słaSMS są unikalne dla każdej operacji. Można nim zatwierdzić tylko tę operację, dla której system je wygenerował. Dodatkowo bezpieczeństwo zwiększa wykorzystywanie dwóch oddzielnych urządzeń, jakimi są: komputer z dostępem do Internetu oraz telefon komórkowy.
  • Brak dodatkowych kosztów. H@słaSMS są wysyłane na zwykły telefon komórkowy. Za SMS-y zapłaci Bank.
  • Nie musisz zapamiętywać haseł. Bank prześle H@słoSMS zawsze, gdy będziesz wykonywać operację wymagającą jego podania.

    H@słaSMS można aktywować w każdej chwili.

H@sło1 - logowanie

Klient otrzymuje unikalny MilleKod, którym loguje się do systemu oraz H@sło 1 służące do uwierzytelniania Klienta i ustanawiania sesji. Przy pierwszym wejściu do Millenet zostaje wymuszona zmiana H@sła1.

H@sło1 jest indywidualnym hasłem klienta składającym się z 8 cyfr, wykorzystywanym do logowania w systemie Millenet.

Klient może sam zmienić H@sło1, a dodatkowo co pewien czas system przypomina o konieczności wprowadzenia tej zmiany. Zmiana częstotliwości przypominania o zmianie H@sła1 jest możliwia w profilu ustawień w Millenet.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa trzykrotna nieudana próba logowania się do systemu spowoduje zablokowanie dostępu do Millenet dla danego użytkownika. 

Certyfikat bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo systemu Millenet zapewnia użycie transmisji szyfrowanej 128-bitowym protokołem SSL gwarantującym bezpieczeństwo i poufność transmisji danych.

Informacja o metodzie kodowania znajduje się w przedrostku https:// umieszczonym na początku adresu strony.

Bank Millennium stosuje certyfikat VeriSign Class 3 Extended Validation SSL gwarantowany przez renomowaną firmę specjalizującą się w szyfrowaniu i ochornie danych VeriSign, Inc. Zabezpieczenie zapewnia ochronę danych klienta przed przechwyceniem przez osoby niepożądane. Ponadto certyfikat gwarantuje, że strona logowania należy do instytucji, dla której został wystawiony.

 

Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari:

 

Opera 10.0:

 

Mozilla Firefox:

Limit dzienny

Limit dzienny (Limit Główny) określa limit łącznej sumy wykonywanych transakcji w Millenet w danym dniu. Kwoty kolejnych przelewów i definicji stalych przelewów zlecanych tego samego dnia, wliczają się w ramach limitu dziennego. Ograniczenia te nie dotyczą przelewów pomiędzy rachunkami własnymi posiadanymi w Banku Millennium.

W przypadku rachunku wspólnego każdy z współposiadaczy ustala odrębnie wartość limitu dziennego, każdy dla swojego Millekodu.

Jest dodatkowym zabezpieczniem dla klienta. Wysokość limitu dziennego  może zostać zmieniona samodzielnie przez Millenet (Profil -> Ustawienia zabezpieczeń - potwierdzenie H@słemSMS) oraz poprzez wizytę w placówce Banku Millennium. Użytkownik może dokonać sprawdzenia kwoty wykorzystanego limitu dziennego w zakładce Profil - Ustawienia zabezpieczeń w pozycji Wykorzystanie Limitu Głównego.

Maksymalna wysokość limitu jest określona w cenniku usług.

3D-Secure

Bank Millennium udostępnia swoim Klientom nową usługę 3D-Secure (Three Domain Secure) dedykowaną dla płatności realizowanych przy użyciu kart płatniczych. Usługa oferuje najwyższy obecnie poziom bezpieczeństwa ochrony transakcji wykonywanych kartami w Internecie.
  • Jak korzystać?

    Jak działa 3D-Secure w Banku Millennium?

    Transakcje 3D-Secure realizowane są z wykorzystaniem dodatkowego zabezpieczenia w postaci autoryzacji jednorazowymi H@słamiSMS.

    Podczas płatności kartą np. w sklepie internetowym, Bank może wysłać na zdefiniowany przez Ciebie telefon komórkowy jednorazowe, bezpieczne H@słoSMS z prośbą o jego wprowadzenie na specjalnie do tego celu przygotowanej i zabezpieczonej stronie. Wszystkie dane finansowe przekazywane są następnie do bezpiecznego serwera uwierzytelniającego, gdzie przeprowadzona zostanie weryfikacja użytej karty. Na tym etapie możliwa będzie natychmiastowa weryfikacja czy karta nie została skradziona, zagubiona lub zablokowana z innych przyczyn.

    Czego potrzebujesz aby dokonać płatności internetowej?

    W celu zapewnienia najwyższej ochrony Twoich transakcji kartowych w Internecie, niezbędna jest aktywacja usługi H@sełSMS. Szczegóły dostępne są w zakładce Potwierdzenie transakcji.

    Zdefiniowany w Banku telefon komórkowy używany jest w systemie Millenet miedzy innymi do potwierdzania zleconych przelewów, podpisywania umów bądź do otrzymywania powiadomień dla wybranych operacji na rachunkach.

    Jeżeli nie posiadasz jeszcze aktywnej usługi Millenet, umożliwiającej zdefiniowanie H@sełSMS, zapoznaj się ze szczegółami procesu aktywacji w zakładce Dostęp i logowanie.

    Wprowadzenie nowej usługi nie pociąga za sobą konieczności dokonywania zmian parametrów, ustawień posiadanych kart. Dotychczasowe usługi dla karty, limity itp. pozostaną niezmienione.

    Masz czas na aktywację niezbędnych usług

    W okresie początkowym funkcjonowania usługi, Bank dopuszcza możliwość wykonania trzech transakcji bez potwierdzania ich H@słemSMS. Umożliwi Ci to dokładne zapoznanie się z nowymi funkcjonalnościami. Możesz w tym czasie aktywować usługę Millenet oraz zdefiniować numer telefonu komórkowego dla H@sełSMS.

    Po wykorzystaniu limitu trzech transakcji, płatności Internetowe kartą bez autoryzacji H@słemSMS nie będą realizowane w sklepach oferujących usługę MasterCard SecureCode oraz Verified by Visa.


  • Proces płatności 3D-Secure krok po kroku

    Jak działa usługa 3D-Secure?

    Dokonując płatności np. w sklepie internetowym, po wyborze metody płatności kartą oraz wprowadzeniu wymaganych danych czekają Cię trzy proste kroki autoryzacji transakcji (dotyczy witryn uczestniczących w programie MasterCard SecureCode lub Verified by Visa, w przypadku witryn nie uczestniczących w programie MasterCard SecureCode lub Verified by Visa - potwierdzenie płatności zostanie zrealizowane na dotychczasowych zasadach bez H@słaSMS).

    W celu przeprowadzenia płatności 3D-Secure postępuj zgodnie ze wskazówkami:

    1. Na ekranie powitalnym zapoznaj się z informacją dotyczącą usługi.

    W Twojej przeglądarce zostanie wyświetlony ekran powitalny z logiem Banku Millennium na którym zostaniesz poproszony o wybór sposobu autoryzacji.

    Wybierz opcję Akceptuję jeżeli posiadasz już zdefiniowany numer telefonu do H@sełSMS. Jeśli nie jesteś pewny lub nie masz jeszcze aktywnej usługi SMS, wybierz opcję Bez H@sełSMS.

    Ekran powitalny będzie Ci każdorazowo przypominał o potrzebie aktywowania usługi bezpiecznych H@sełSMS aż do momentu akceptacji sposobu autoryzacji za pomocą SMS lub wyczerpania puli 3 transakcji.

    Ekran 1 (widok strony powitalnej w sklepie internetowym)

     

    2. Autoryzacja transakcji

    Sprawdź dokładnie poprawność danych na formularzu zawierającym szczegóły Twojej płatności przekazane przez sklep internetowy:

    • Nazwa sprzedawcy,
    • Data i czas,
    • Numer karty,
    • Kwota (ostateczna kwota płatności kartą).

    Ekran 2 (widok formularza do zatwierdzania transakcji H@słemSMS)

    Na Twój telefon zostanie wysłana wiadomość SMS. Po jej otrzymaniu, przeczytaj ją dokładnie i sprawdź czy zawarte w niej szczegóły zgadzają się z danymi przedstawionymi na formularzu.

    Jeżeli dane są poprawne, wprowadź jednorazowe H@słoSMS z wiadomości SMS. Następnie potwierdź transakcję wybierając opcję Akceptuję.

    Jeżeli przedstawione dane są nieprawidłowe, przerwij transakcję używając opcji Anuluj.

     

    3. Zakończenie transakcji

    Po pomyślnej weryfikacji wprowadzonego przez Ciebie H@słaSMS, zostaniesz poinformowany przez sklep o wykonaniu transakcji.

    W przypadku wystąpienia jakiejkolwiek nieprawidłowości w procesie płatności, aplikacja poinformuje Cię o tym fakcie wyświetlając stosowny komunikat. Pamiętaj, że ze względów bezpieczeństwa sześciokrotne wprowadzenie nieprawidłowego H@słaSMS może skutkować zablokowaniem Twojej karty dla transakcji internetowych 3D-Secure.

    Ekran 3 (przykład komunikatu o błędnie wprowadzonym haśle)

    Ekran 4 (przykładowy ekran z błędem podczas płatności)

     


  • Korzyści
    • Maksymalne bezpieczeństwo – transakcje zabezpieczone przez dwa niezależne kanały dostępu, przeglądarka internetowa oraz telefon komórkowy. Identyfikacja właściciela karty nastąpi w oparciu o numer karty, datę ważności, kod CVV2/CVC2 oraz dodatkowo w oparciu o bezpieczne, jednorazowe H@słoSMS wysyłane na zdefiniowany w Banku numer telefonu komórkowego.
    • Brak opłat – usługa 3D-Secure zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. Bank nie pobiera opłaty za korzystanie z usługi. Wszystkie SMS-y przekazywane do właściciela karty są darmowe.
    • Wygoda - formularz płatności jest automatycznie wypełniany danymi przekazanymi przez sklep, wystarczy że wprowadzisz 6 cyfrowe hasło z wiadomości SMS.

  • Dla kogo?

    Z usługi 3D-Secure może korzystać Klient Banku Millennium spełniający poniższe warunki:

    • posiada aktywną kartę przedpłaconą, debetową lub kredytową Banku Millennium (Visa lub MasterCard),
    • ma dostęp do systemu transakcyjnego Millenet dla Klientów indywidualnych,
    • ma aktywowaną usługę H@sełSMS.

Zasady bezpieczeństwa

  • Logowanie

    Podczas logowania do systemu nigdy nie podawaj całego numeru PESEL oraz numeru telefonu. Pamiętaj, że Millenet prosi wyłącznie o 2 cyfry z identyfikatora.

    Zwróć uwagę na następujące sytuacje:

    • po nieudanym logowaniu Millenet będzie prosił cały czas o te same, dwie cyfry z identyfikatora, dopóki nie zostaną wprowadzone prawidłowe,
    • jeśli zauważysz, że system prosi Cię o więcej niż 2 cyfry, przerwij natychmiast proces logowania i skontaktuj się z bankiem.

    Prosimy o zgłaszanie nam takich przypadków w formularzu nadużycia (Maksymalny rozmiar załącznika 3MB w formatach ZIP, RAR, DOC, JPG, TIFF ,RTF) lub na numer 801 24 HELP (801 24 4357).


  • Ochrona telefonu

    Nie podawaj podczas logowania swojego numeru telefonu!

    Zwróć uwagę na następujące sytuacje:

    • jeśli zauważysz podczas logowania, że Millenet prosi Cię o numer telefonu, natychmiast przerwij proces logowania i skontaktuj się z Bankiem,
    • bank nigdy nie wymaga podania numeru telefonu podczas logowania, z wyjątkiem sytuacji, kiedy wydrukujesz hasło 2 służące do aktywacji i zmiany numeru telefonu,
    • nie udostępniaj dostępu do swojego telefonu osobom, do których nie masz zaufania i nie instaluj żadnych programów z czy aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.

    Prosimy również o zgłaszanie nam takich przypadków w formularzu nadużycia  (Maksymalny rozmiar załącznika 3MB w formatach ZIP, RAR, DOC, JPG, TIFF ,RTF) lub na numer 801 24 HELP (801 24 4357).


  • Instalacja programów

    Na swoim komputerze, bądź telefonie, nie instaluj programów ze źródeł, do których nie masz zaufania.

    Najprostszym sposobem zainstalowania wrogiego programu w Twoim systemie jest nakłonienie Ciebie, byś sam go zainstalował.

    Podchodź bardzo ostrożnie do programów pobieranych z Internetu.

    • Nie uruchamiaj programów przesyłanych pocztą elektroniczną
    • Nie otwieraj plików z rozszerzeniem .exe, których pochodzenia nie znasz. Często programy które mają rozszerzenie exe, mogą w „tle" instalować dodatkowe programy wyłudzające informacje z twojego komputera lub dające pełen dostęp do niego poprzez internet
    • Pamiętaj, że korzystanie z oprogramowania P2P (np. Bearshare, KaZaA, eMule, DC++ itp.) związane jest z ryzykiem obniżenia bezpieczeństwa Twojego komputera
    • Nie instaluj programów na telefonie, jeśli nie znasz źródła ich pochodzenia.

  • Certyfikat oraz Email

    Sprawdzaj certyfikat strony.

    Połączenie między Twoją przeglądarką a naszym serwerem jest szyfrowane 128-bitowym protokołem SSL. O szyfrowaniu połączenia świadczy ikona zamkniętej kłódki na pasku stanu Twojej przeglądarki internetowej.

    Pamiętaj, aby sprawdzić czy podczas łączenia się z systemem transakcyjnym ikona kłódki wygląda w następujący sposób:

    MS Internet Explorer:

    klodka_ie7_1561206

    Opera 10:

    opera_padlock

    Mozilla Firefox 3.0.0.x: 

    firefox_padlock

     

    Klikając dwukrotnie na tej kłódeczce możemy obejrzeć certyfikat strony. Certyfikat powinien być nadany stronie www.millenet.pl.

    MS Internet Explorer:

    certyfikat_ie_7

     

    Opera 10.0:

    opera10

     

     Mozilla Firefox 3.0.0.x: 

    certyfikat_mozzila

     

    Pamiętaj: Bank Millennium nigdy nie prosi o podanie poufnych danych poprzez email, więc nigdy nie odpowiadaj na maile, w których jesteś proszony o podanie poufnych danych takich jak:

    • data urodzenia,
    • nazwisko panieńskie matki,
    • numer rachunku bankowego,
    • Millekod,
    • hasła,
    • data ważności karty oraz numer kodu CVV.


    Nie otwieraj maili z załącznikiem otrzymanych z nieznanego źródła. Załącznik może zawierać wirusa, który automatycznie zainstaluje się na Twoim komputerze.

     


  • Aktualizacja systemu

    Uaktualniaj regularnie system zainstalowany na Twoim komputerze.

    Powinieneś interesować się uaktualnieniami Twojego systemu, które mają wpływ na jego bezpieczeństwo.

    Jeśli używasz systemu Microsoft Windows, powinieneś skorzystać z możliwości automatycznych aktualizacji systemu Microsoft Windows.

    Dostęp do tej opcji można uzyskać na dwa sposoby:

    Możesz również zapoznać się z informacjami o bezpieczeństwie na stronach Microsoft Windows: www.microsoft.com/security/protect/default.asp

    Jeżeli korzystasz z innego systemu operacyjnego to sprawdź serwis internetowy producenta tego systemu i jeśli to możliwe, zapisz się na listę mailową z informacjami o jego aktualizacjach.


  • H@słaSMS i H@sło1

    Dbaj o bezpieczeństwo Twoich haseł porównuj treść h@sełSMS z treścią informacji na stronach!

    • Nigdy nikomu nie ujawniaj swoich haseł
    • Zmieniaj hasła co najmniej raz w miesiącu (w systemie Millenet możesz ustawić sobie przypominanie o zmianie hasła od 7 do 60 dni)
    • Nigdy nie zapisuj haseł ani nie przesyłaj ich pocztą elektroniczną
    • Jeśli wydaje Ci się, że ktoś mógł poznać Twoje hasło - zmień je jak najszybciej
    • Stosuj hasła różne od siebie i od MilleKodu oraz trudne do odgadnięcia.

    Pamiętaj: Przed wpisaniem H@słaSMS potwierdzającego każdą operację (np. przelew krajowy) porównuj treść wysłanego SMS z treścią informacji na stronie internetowej aby upewnić się, że potwierdzasz odpowiednią operację.


  • Program antywirusowy i ściana ogniowa

    Używaj programu antywirusowego.

    Niestety czasem może się zdarzyć, że w Twoim systemie pojawi się niebezpieczny dla Ciebie program - wirus albo program pozwalający przejąć zdalnie kontrolę nad Twoim systemem.

    Dobre programy antywirusowe, na bieżąco aktualizowane, pomogą Ci zwalczać problemy tego typu a nawet im zapobiegać. Jeśli nawet niebezpieczny program zostanie zainstalowany, to program antywirusowy pomoże Ci się ustrzec przed jego uruchomieniem.

    Nigdy nie wyłączaj programu antywirusowego! Wystarczy kilka sekund na zainstalowanie programów szpiegujących, kiedy program antywirusowy jest wyłączony.


    Przykładowy skaner antywirusowy online:

    • Skaner internetowy Mks vir

    Przykładowe programy antywirusowe:

    • BitDefender
    • McAfee
    • Norton AntiVirus
    • Kaspersky Anti-Virus Personal
    • Mks_vir
    • Avast

    Niektóre z wyżej wymienionych aplikacji są darmowe.

    Używaj własnej ściany ogniowej (personal firewall).

    Personal firewall to program, który ostrzeże Cię, jeśli ktoś będzie próbował połączyć się z Twoim komputerem z zewnątrz. Zostaniesz też ostrzeżony, jeśli jakiś program z Twojego komputera spróbuje wysłać informacje do kogoś z zewnątrz.

    Używanie personal firewalla wymaga wyższego stopnia znajomości systemu zainstalowanego na Twoim komputerze aby wiedzieć, którym programom pozwolić na dostęp do sieci, a którym nie. Warto jednak włożyć w tą naukę trochę wysiłku aby utrudnić atak mający na celu uzyskanie dostępu do Twoich poufnych danych.

    Przykładowe programy tego typu:

    • Sunbelt Personal Firewall
    • Comodo Free Firewall
    • Outpost Firewall Pro
    • Kerio Winroute Firewall
    • ZoneAlarm

    Niektóre z wyżej wymienionych aplikacji są darmowe.


  • Adres strony

    Obserwuj adres strony, z którą się łączysz.

    Poprawny adres systemu Millenet dla klientów indywidualnych rozpoczyna się od: www.bankmillennium.pl.

    Jeśli na pasku adresowym przeglądarki widnieje inny adres lub nastąpiło przekierowanie na inny adres to powinieneś nabrać podejrzeń i nie podawać żadnych danych.

    Jeśli ktoś będzie próbował przekierować adres www.millenet.pl na inny pojawi się następujące ostrzeżenie:


    MS Internet Explorer 7.0:

    alert_zabezpieczen2_ie7_1561128

    Mozilla Firefox 2.0.0.x:

    alert_zabezpieczen_firefox_1561115

     

    Bardzo ważne jest uważne zapoznanie się z informacją i zaakceptowanie certyfikatu tylko z poprawnymi danymi dotyczącymi strony.

    Poprzez kliknięcie na przycisk View Certificate - Wyświetl Certyfikat możesz sprawdzić, dla kogo został on wydany.

     


  • Inne komputery

    Nie korzystaj z Millenetu z komputerów, do których mają dostęp inne osoby.

    Nie wprowadzaj danych poufnych (identyfikator, kod, hasło) z komputera, do którego dostęp ma wiele osób, w szczególności w kawiarenkach internetowych oraz innych miejscach publicznych. Mogą być na nim zainstalowane programy do przechwytywania danych.


  • Opcja "Wyloguj"

    Zawsze kończ pracę z systemem Millenet poprzez wybranie opcji "Wyloguj".

    Zawsze pamiętaj o tym by kończyć pracę w systemie Millenet klikając na przycisk Wyloguj z poziomego menu w celu poprawnego zamknięcia sesji. Nie otwieraj kilku okien przeglądarek z aktywnymi sesjami użytkownika w Millenet.


Pytania i odpowiedzi

W powyższej sekcji znajdziesz informacje na temat uzyskania dostępu do Millenet, logowania, stosowanych zabezpieczeniach oraz poradach dotyczących bezpieczeństwa komputera.
  • Jak uzyskać dostęp do systemu Millenet?

    Klient może uzyskać dostęp do Kanałów Bankowości Elektronicznej w dowolnym oddziale Banku Millennium, zdalnie za pośrednictwem kuriera lub wraz z kartą przedpłaconą. Klient otrzymuje MilleKod oraz H@sło1 umożliwiające logowanie do systemu

    MilleKod stanowi unikalny dla każdego Klienta, 8-cyfrowy identyfikator w systemie Millenet. Istnieje możliwość nadania własnej, bardziej przyjaznej nazwy dla numeru MilleKod. Własna nazwa MilleKodu musi się składać z minimum 8 i maksymalnie 16 cyfr i/lub liter i musi być unikalna w systemie.


    H@sło1 jest wymagane przy pierwszym zalogowaniu do Millenetu. W momencie pierwszego logowania system wymusi na Użytkowniku zmianę H@sła1 na jego własne.


    Klient może także ustalić swój Limit dzienny (główny). Limit dzienny (główny) stanowi dzienny limit transakcji możliwych do zlecenia poprzez system Millenet.


  • Do czego służy H@sło1 i jak je zmienić lub odblokować?

    H@sło1 służy do logowania się do systemu Millenet. Klient Banku otrzymuje powyższe hasło w postaci zabezpieczonej koperty papierowej, w wiadomości SMS (wysłanej podczas pierwszego logowania), wiadomości Millenet lub w przelewie zwrotnym w procesie zdalnym. H@sło1 należy użyć najpóźniej w terminie 90 dni od chwili wydania. Dodatkowo w przypadku formy dostarczenia w wiadomości SMS, wiadomość jest ważna przez 15 minut od chwili wysłania przez system Banku. Po upływie tego czasu, H@sło1 straci ważność i niezbędny jest kontakt z Bankiem w celu otrzymania nowego.

     
    System Millenet wymusza zmianę H@sła1 w momencie pierwszego logowania się przez Klienta. Użytkownik Millenet może w dowolnym momencie dokonać zmiany H@sła1 poprzez zakładkę Moje ustawienia > Ustawienia zabezpieczeń.


    System dokona blokady H@sła1 w przypadku błędnej trzykrotnej próby jego wpisania.

    • Jeżeli Użytkownik pamięta prawidłowe H@sło1, jego odblokowanie jest możliwe pod numerem telefonu 801-24-HELP (801-24-4357).
    • Jeżeli Użytkownik zapomniał H@sło1, powinien skontaktować się z Bankiem w celu otrzymania nowego H@sła1.

  • Co to są H@słaSMS?

    H@słaSMS są to jednorazowe kody wysyłane SMS-em na telefon komórkowy.

    H@słaSMS służą do zatwierdzania operacji w systemie bankowości internetowej Millenet dla Klientów indywidualnych i prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.


  • Dlaczego Bank wykorzystuje H@słaSMS do potwierdzania operacji bankowych?

    Jednorazowe kody wysyłane poprzez SMS to nowoczesna, wygodna i bezpieczna (wykorzystywane dwa oddzielne urządzenia: komputer z dostępem do Internetu oraz telefon komórkowy), forma autoryzowania operacji bankowych.

    Niesie ona za sobą same korzyści:

    • nie musisz pamiętać żadnych numerów,
    • nie musisz nosić ze sobą dodatkowych urządzeń,
    • wszystko, czego potrzebujesz do wykonania operacji to Twój telefon komórkowy.

  • Jak aktywować H@słaSMS?

    Aktywacja polega na zdefiniowaniu telefonu komórkowego w systemie Banku. Nowi Klienci Banku mogą dokonać aktywacji już podczas pierwszej wizyty w oddziale w chwili podpisania nowej umowy. Obecni Klienci Banku mogą dokonać aktywacji przy użyciu H@sła2 pobranego z bankomatu:

    • wydrukuj H@sło2 z bankomatu Millennium przy użyciu dowolnej karty kredytowej lub debetowej Banku Millennium,
    • po zalogowaniu do Millenet system poprosi Cię o podanie numeru telefonu komórkowego, na który będą wysyłane H@słaSMS,
    • po zatwierdzeniu numeru otrzymasz SMS z pierwszym H@słemSMS, które trzeba będzie wpisać w Millenet,
    • na koniec aktywacji system będzie wymagać podania wybranych znaków z wydrukowanego z bankomatu H@sła2.

  • Jak korzystać z H@sełSMS?

    Korzystanie z H@sełSMS jest wyjątkowo proste i intuicyjne.

    • Przed rozpoczęciem wykonywania operacji upewnij się, że masz przy sobie zdefiniowany wcześniej w systemie telefon komórkowy.
    • Po zatwierdzeniu szczegółów operacji w Millenet, H@słoSMS zostanie automatycznie przesłane na zdefiniowany wcześniej telefon komórkowy.
    • Teraz wystarczy tylko sprawdzić czy dane zawarte w wiadomości SMS są zgodne z danymi na ekranie komputera i wpisać H@słoSMS,
    • Po zweryfikowaniu przez system H@słaSMS nastąpi wykonanie operacji.

  • Nie posiadam telefonu komórkowego. W jaki sposób będę mógł wykonywać operacje?
    Telefon komórkowy jest niezbędny, aby korzystać z H@sełSMS i potwierdzać wykonywane operacje.

  • Do czego służy H@sło2?

    H@sło2 służy wyłącznie do zmiany/aktywacji numeru telefonu komórkowego dla usługi H@sełSMS

    H@sło2 możesz wydrukować w bankomacie Millennium wybierając opcję Kanały Bankowości Elektronicznej>Wydruk H@sła2.

    Przy pierwszym zalogowaniu się do Millenetu po wydruku H@sła2 system umożliwi Ci zmianę numeru telefonu dla usługi H@sełSMS.


  • Czy mogę aktywować H@słaSMS bez pobrania H@sła2 z bankomatu przy użyciu karty debetowej?

    Tak, aktywacja jest możliwa poprzez serwis telefoniczny:

    • zadzwoń na numer 801 24 HELP (801 24 4357) lub +48 22 598 40 50 (z telefonów komórkowych i spoza Polski),
    • wybierz opcję 2,
    • wprowadź 8-cyfrowy MilleKod,
    • wprowadź 8-cyfrowe H@sło1,
    • po chwili uzyskasz połączenie z operatorem.
    • Po weryfikacji danych operator poprosi Cię o podanie numeru telefonu komórkowego, na który będą przekazywane H@słaSMS. Operację zatwierdzisz poprzez podanie konsultantowi aktywacyjnego H@słaSMS przesłanego na Twoją komórkę podczas rozmowy.

  • Jakie operacje wymagają potwierdzenia H@słemSMS?

    Potwierdzenia H@słemSMS będą wymagać następujące operacje:

    • zlecanie przelewu z rachunku Klienta na rachunki innych Klientów,
    • definiowanie, edycja i usuwanie Zleceń Stałych,
    • definiowanie, edycja Odbiorców i usuwanie Zaufanych Odbiorców, nadawanie statusu Zaufany wcześniej zdefiniowanemu Odbiorcy (H@słemSMS potwierdzana jest również definicja odbiorcy zwykłego),
    • zmiana ustawień w opcjach: Dane osobowe, Ustawienia zabezpieczeń
    • definiowanie i zmiana ustawień usługi MilleSMS,
    • doładowania telefonów komórkowych typu Pre-paid,
    • akceptowanie oferty Banku w zakresie produktów kredytowych,
    • zawieranie porozumień z wierzycielami w przypadku faktur elektronicznych,
    • zakładanie kart dodatkowych przez właścicieli kart głównych,
    • potwierdzanie zleceń przelewów za płatności internetowe.

  • Czy mogę wykonywać operacje bez każdorazowego podawania H@słaSMS?
    Taka możliwość istnieje dla operacji przelewów krajowych i doładowań telefonów typu Pre-paid. W tym celu wybranych odbiorców przelewów i zdefiniowane numery telefonów należy oznaczyć w systemie jako Zaufane. Zdefiniowanie i edycja takich zaufanych odbiorców wymaga jednak podania H@słaSMS.

  • Jaki jest koszt korzystania z H@sełSMS?
    Korzystanie z H@sełSMS nie ponosi za sobą dodatkowych kosztów. Aktywacja usługi jest bezpłatna a za wysyłane SMS-y z H@słamiSMS zapłaci Bank.

  • Czy H@słaSMS mogą być wysyłane SMS-em na telefony stacjonarne?
    Nie, w systemie można zdefiniować tylko telefon komórkowy i tylko na takie numery mogą być przesyłane H@słaSMS.

  • Co zrobić, gdy zmienię numer mojego telefonu komórkowego?

    Aby móc nadal korzystać z H@sełSMS, należy zdefiniować w systemie nowy numer telefonu. Można tego dokonać na 2 sposoby:

    Przy użyciu H@sła2 pobranego z bankomatu:

    • wydrukuj H@sło2 z bankomatu Millennium przy użyciu dowolnej karty kredytowej lub debetowej Banku Millennium,
    • po zalogowaniu do Millenet system poprosi Cię o podanie numeru telefonu komórkowego, na który będą wysyłane H@słaSMS,
    • po zatwierdzeniu numeru otrzymasz SMS z pierwszym H@słemSMS, które trzeba będzie wpisać w Millenet,
    • na koniec aktywacji system będzie wymagać podania wybranych znaków z wydrukowanego z bankomatu H@sła2.

    Poprzez serwis telefoniczny:

    • zadzwoń na numer 801 24 HELP (801 24 4357) lub +48 22 598 40 50 (z telefonów komórkowych i spoza Polski) i poproś o aktywację H@sełSMS,
    • operator przełączy Cię do serwisu automatycznego, gdzie należy podać pełny MilleKod i H@sło1,
    • po weryfikacji hasła operator poprosi Cię o podanie numeru telefonu komórkowego, na który będą przekazywane H@słaSMS,
    • operację zatwierdzisz poprzez podanie konsultantowi przesłanego na Twoją komórkę podczas rozmowy aktywacyjnego H@słaSMS.

  • Co zrobić, gdy zgubię lub zostanie skradziony mój telefon komórkowy?

    Poza zablokowaniem numeru u operatora sieci komórkowej należy dokonać blokady w Millenet. Po zalogowaniu do Millenet należy wybrać opcję MilleSMS > H@słaSMS. Tutaj należy wybrać Usuń ten numer.

    Alternatywnie kradzież telefonu można zgłosić na Telemillennium.


  • Co zrobić, żeby dostać H@słoSMS?
    Jeśli H@słaSMS zostały uaktywnione i numer telefonu komórkowego został zdefiniowany, to podczas wykonywania każdej operacji, która wymaga podania H@słaSMS, zostanie ono automatycznie przesłane SMS-em na telefon komórkowy.

  • Co zrobić, jeśli zablokuję H@słaSMS?

    Odblokowanie H@sełSMS możliwe jest na 2 sposoby:

    Przy użyciu H@sła2 pobranego z bankomatu:

    • wydrukuj H@sło2 z bankomatu Millennium przy użyciu dowolnej karty kredytowej lub debetowej Banku Millennium,
    • po zalogowaniu do Millenet system poprosi Cię o podanie numeru telefonu komórkowego, na który będą wysyłane H@słaSMS,
    • po zatwierdzeniu numeru otrzymasz SMS z aktywacyjnym H@słemSMS, które trzeba będzie wpisać w Millenet,
    • na koniec aktywacji system będzie wymagać podania wybranych znaków z wydrukowanego z bankomatu H@sła2.

    Poprzez serwis telefoniczny:

    • zadzwoń na numer 801 24 HELP (801 24 4357) lub +48 22 598 40 50 (z telefonów komórkowych i spoza Polski),
    • wybierz opcję 2,
    • wprowadź 8-cyfrowy MilleKod,
    • wprowadź 8-cyfrowe H@sło1,
    • po chwili uzyskasz połączenie z operatorem.

    Po weryfikacji danych operator poprosi Cię o podanie numeru telefonu komórkowego, na który będą przekazywane H@słaSMS. Operację zatwierdzisz poprzez podanie konsultantowi aktywacyjnego H@słaSMS przesłanego na Twoją komórkę podczas rozmowy.


  • Jak długo jest ważne H@słoSMS?
    Hasło przesłane SMS-em jest ważne przez 15 minut od momentu udostępnienia danego H@słaSMS przez Bank. Ten czas jest wystarczający do odebrania SMS-a i zatwierdzenia wykonywanej operacji. Jeśli czas ten zostanie przekroczony masz możliwość ponownego wygenerowania H@słaSMS bez konieczności anulowania wykonywanej transakcji poprzez wybór przycisku Wygeneruj nowe H@słoSMS.

  • Co zrobić jeśli SMS z H@słemSMS nie dotrze na telefon komórkowy?

    Jeśli H@słoSMS nie dotarło na telefon komórkowy masz możliwość ponownego wygenerowania H@słaSMS bez konieczności anulowania wykonywanej transakcji. Na ekranie do wpisywania H@słaSMS należy wybrać przycisk Wygeneruj nowe H@słoSMS.

    Wygenerowanie nowego H@słaSMS możliwe jest po 2 minutach od momentu pojawienia się tego ekranu.


  • Czy mogę korzystać z H@sełSMS z zagranicy?
    Tak, pamiętaj tylko żeby uaktywnić usługę roamingu u swojego operatora sieci komórkowej. Dodatkowo Bank umożliwia korzystanie z H@sełSMS poprzez telefony komórkowe działające u operatorów w Wielkiej Brytanii oraz w większości krajów Unii Europejskiej.

  • Czy mogę podać 2 numery telefonu np. oddzielny dla rachunku firmowego?

    Nie, dla jednego MilleKodu można podać tylko jeden numer telefonu komórkowego.

    Uwaga! Przypisanie numeru innemu użytkownikowi np. współwłaścicielowi konta spowoduje zdezaktywowanie tego numeru z poprzedniego MilleKodu.


  • Co to jest Limit dzienny (główny) transakcji i jak go zmienić?

    Limit dzienny (główny) stanowi dzienny limit transakcji możliwych do wykonania poprzez system Millenet.

    W poczet Limitu dziennego (głównego) wliczone zostają również transakcje zlecone z datą przyszłą oraz takie, które nie zostały przyjęte przez system z powodu błędnych danych.

    Wysokość Limitu głównego powinna zostać ustalona w momencie podpisywania umowy o dostępie do Kanałów Bankowości Elektronicznej. Zmiana Limitu dziennego (głównego) jest możliwa wyłącznie w Oddziale Banku.


  • Czy można zmienić ustawienia braku aktywności w systemie Millenet?

    Dłuższa przerwa w korzystaniu z Millenet po zalogowaniu powoduje automatyczne wylogowanie z systemu ze względu na bezpieczeństwo.
    Czas braku aktywności można zmienić w opcji Moje ustawienia > Ustawienia Zabezpieczeń wprowadzając własne ustawienia czasu w minutach (maksymalny okres braku aktywności w systemie wynosi 15 minut).


  • Do czego służy opcja "Częstotliwość przypominania o zmianie hasła"?

    Opcja Częstotliwość przypominania o zmianie hasła dostępna w opcji  Moje ustawienia > Ustawienia zabezpieczeń ustala jak często system będzie przypominał użytkownikowi Millenet o zmianie hasła ze względów bezpieczeństwa.

    Stosowny komunikat zostanie wyświetlony użytkownikowi zaraz po zalogowaniu się do systemu i będzie wymagał wprowadzenia nowego H@sła1 lub anulowania zmiany.


  • Czy mogę zmienić informacje wyświetlane w zakładce "Moje finanse"?
    Użytkownik Millenet może dokonać wyboru informacji wyświetlanych w zakładce Moje finanse poprzez opcję Moje ustawienia > Ustawienia ekranu. Po wybraniu interesujących użytkownika opcji i zatwierdzeniu zmian przyciskiem Zapisz nowe ustawienia zostaną wprowadzone.

  • Posiadam kilka rachunków rozliczeniowych. Czy mogę wybrać, który rachunek będzie wyświetlał się jako pierwszy na ekranach zlecania dyspozycji?
    Użytkownik może dokonać wyboru rachunku wyświetlanego jako pierwszy poprzez opcję Moje ustawienia > Ustawienia ekranu > Ustawienia ogólne. Po wybraniu odpowiedniego rachunku i zatwierdzeniu zmian przyciskiem Zapisz nowe ustawienia zostaną wprowadzone.

  • Jak bezpiecznie korzystać z systemu Millenet?

    Korzystając z systemu transakcyjnego Millenet Klient Banku powinien zwrócić uwagę czy logowanie i użytkowanie systemu odbywa się w sesji zabezpieczonej (protokół https widoczny w adresie strony oraz ikona "kłódki" - w przypadku Mozilla Firefox oraz Internet Explorer znajduje się ona przy polu do wpisywania adresu strony) oraz czy wyświetlany jest prawidłowy adres strony rozpoczynający się od https://www.bankmillennium.pl/osobiste/...
    Prosimy również o zastosowanie się do 10 zasad bezpieczeństwa dostępnych pod adresem Millenet - 10 zasad bezpieczeństwa oraz obejrzenie filmów dotyczących bezpieczeństwa udostępnionych dzięki uprzejmości firmy Microsoft na stronie Filmy o bezpieczeństwie firmy Microsoft.


  • Zostałem automatycznie wylogowany. Co jest tego przyczyną?
    Jeżeli podczas określonego przez Ciebie czasu nie wykonasz operacji powodującej przejście na inną stronę systemu, dla bezpieczeństwa zostaniesz wylogowany. Czas braku aktywności można zmienić w opcji Moje ustawienia > Ustawienia zabezpieczeń > Maksymalny okres braku aktywności.
    W razie automatycznego wylogowania zawsze upewnij się, czy wykonana przez Ciebie operacja została zrealizowana.